297 bezoekers online

Volkswagen Golf VI: te hoog oliepijl

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDI 140 PK

Hallo !

Ik las op de website van de anwb dat er met de golf VI TDI wel eens at standaardprobleempjes kunnen opduiken .
Zoals het volgende .

Bij de TDI-diesels gaat de verstelling van de turbo nogal eens stuk, er is lekkage op de koppakking en/of op de brandstofpomp, waardoor koelvloeistof of dieselolie in het motorcarter terecht kan komen. Stijgend oliepeil betekent direct ingrijpen, om grote schade te voorkomen.


Nu heb ik de wagen nog niet zo heel bijzonder lang .

Maar ik trok toch de oliepijl er eens uit , en merkte dat het oliepijl toch wel wat boven zijn niveau stond .
Ik vond de olie er wel wat dunnetjes uitzien , maar dat kan er misschien mee te maken hebben dat de olie van die longlife olie is en dus dunner is .

Maar toch ben ik er niet echt zo gerust op en wil wat zekerheid .

Hoe kan je constateren of er diesel in de olie aanwezig is of eventueel koelvloeistof ??

Ik heb de indruk dat het vebruik van de wagen toch wel wat teleurstellend is , maar dit zal ik wel afwachten al sik nog eens een volle tankbeurt heb gedaan .

Bedankt .




[b]Mededeling: PROBLEMCAR.NL vraagt iedereen die een probleem heeft voorgelegd op het forum ook de oplossing hier weer te vermelden. Degene die helpt om een probleem op te lossen hoort graag hoe het is afgelopen!!! Bij het uitblijven / veelvuldig verzuimen van enig feedback bestaat de mogelijkheid dat u de nieuwe vraag retour krijgt....

Moderator Problemcar[/b]

Dylan_K

Geplaatst door Dylan_K , lid sinds 7 jaar geleden

6 Reacties

0

D1854, 7 jaar geleden

Indien er water in de olie komt, krijg je een soort mayonaise achtige substantie.
Motoren met partikel filters zijn sowieso gevoelig aan stijgen van het oliepijl, in de meeste gevallen wordt er zelfs iets minder olie opgedaan bij een oliewissel.
indien dit binnen de erken blijft moet je hier niet echt van wakker liggen.
Verbruik ligt dikwijls aan de chauffeur en de rij omstandigheden.
Dirk

0

primera p11, 7 jaar geleden

Een oliepeil wat stijgt door vermenging van diesel is niet goed.
Dat verschraalt de smering en leid uiteindelijk tot enstige motorschade.
ik zou zeker door de dealer eens laten kijken naar het schoonbranden van het filter.
Als dit regenereren elke keer om wat voor reden afgebroken word en opnieuw begint word er elke keer extra diesel ingespoten.
Daardoor stijgt uiteindelijk het oliepeil met als gevolg verschraling en dan ook nog de grote intervallen van 30/40/50.000 km.
Dan gaat het niet lang goed,laten checken dus.
Het verbruik zal zo rond de 1 op 14/15 liggen vermoed ik,is normaal,je hebt ook 140pk tot je beschikking.

0

Dylan_K, 7 jaar geleden

Hallo !

Alvast bedankt voor de informatie .

Maar is het zelf niet mogelijk om te testen of er koelwater en /of diesel in de olie aanwzeig is .

BVb door één of andere test .

0

paul59, 7 jaar geleden

hai vriend! je moet wel LEZEN wat men anwoordt / 1water bij olie word mayonaise /2 als je het zelf wilt testen raad ik je aan
om doormiddel van een heel dun slangetje via pijlstok wat warme olie eruit te trekken dit doe je op een stukje keukenrol
en A eraan te ruiken(diesel geur) B het aan te steken brand het snel dan heb je er diesel in , olie aleen krijg je bijna niet aan het branden
controle door garage kost mischien wat maar !!!!

0

primera p11, 7 jaar geleden

Gylan,ik zou er niet zelf mee gaan zitte dokteren,naar de garage en laten nakijken hoe vaak en of tie wel de regeneratie afmaakt.
Dat kunnen ze aan de computer nakijken en ze kunnen geforceerd regenereren.
Dat is veel beter dan aan je olie ruiken of in de brand steken.

0

Dylan_K, 7 jaar geleden

O.k

Bedankt .

Misschien toch maar best naar de garage dan .

Greetsss

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.