auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf V: Golf 5 schud bij stationair draaien warme motor bij koude motor

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tdi KBC

Ik heb een golf v tdi bkc die schud/schokt bij stationair draaien met warme motor en met koude motor is het goed en schud schokt die niet, en als ik de econ op de climate control uitzet gaat het soms ineens weg is me gister opgevallen.
Als koppeling helemaal indruk doet het nog steeds, dus vliegwiel is het niet.
ik lees van alles op internet, tandepomp,verstuivers,vliegwiel en soms ook nog dat het hoort haha dat kan toch niet, als het hoort verkoop ik de auto gelijk en koop ik nooit meer golf 5 of andere vag motoren, ik hoop iemand mij kan helpen en/of iemand dit ook mee heeft gemaakt. Mvg

Geplaatst door

Obk (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het kan nog wel degelijk het vliegwiel zijn.
Of het kabelboompje naar de verstuivers of idd een verstuiver.
Tandempomp komt voor bij de 2.0 tdi.
uit laten lezen is het devies.
In de basis is het een sterke motor.

primera p11 0

11 jaar

[quote=primera p11]In de basis is het een sterke motor.[/quote]
Een sterke motor heeft de eigenschap & kenmerken dat er weinig aan defect raakt... ;
De 1.9 TDI is en blijft het beste torretje met een bewezen levensduur..

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

11 jaar

[quote=primera p11]Het kan nog wel degelijk het vliegwiel zijn.
Of het kabelboompje naar de verstuivers of idd een verstuiver.
Tandempomp komt voor bij de 2.0 tdi.
uit laten lezen is het devies.
In de basis is het een sterke motor.[/quote]
heb altijd golf 4 tdi 90pk versie de 110pk versie gereden nooit geen problemen mee gehad(alleen vliegwiel bij de laatst golf 4 tdi 100pk pompverstuiver) nu weer pompverstuiver gekocht nu weer problemen, lijkt wel of de golf 4 oudere type motors 90 en 110pk beter zijn, maar daar gaat nu niet om, ik wil het geschud weg hebben bij mijn golf 5 en ik zal er eens naar laten kijken kabelboompje naar verstuivers, of de verstuivers zelf.

Mvg

Obk 0

11 jaar

[quote=P. Kelder][quote=primera p11]In de basis is het een sterke motor.[/quote]
Een sterke motor heeft de eigenschap & kenmerken dat er weinig aan defect raakt... ;
De 1.9 TDI is en blijft het beste torretje met een bewezen levensduur..

Gr. paul[/quote]
Ze rijden ook heerlijk, maar toch ben ik door mijn 2 laatste Golf's(pompverstuivers) er anders over gaan denken.
Vliegwiel,Turbo's gaan snel kapot, er gaan misschien weinig dingen kapot, maar als er iets kapot gaat dan zijn het gelijk de duurste onderdelen.

Obk 0

11 jaar

[quote=Obk]Ze rijden ook heerlijk, maar toch ben ik door mijn 2 laatste Golf's(pompverstuivers) er anders over gaan denken.
Vliegwiel,Turbo's gaan snel kapot, er gaan misschien weinig dingen kapot, maar als er iets kapot gaat dan zijn het gelijk de duurste onderdelen.[/quote]
Waarschijnlijk hadden jou vorige Golfjes al de nodige km achter de kiezen voor deze problemen ontstonden.
De generatie golfjes in de bouwjaren 2005/2006 zijn veel minder van kwaliteit..

Wat betreft het probleem : Kabelboompje of een verstuiver kan de oorzaak zijn.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

11 jaar

Controleer ook de vrijlooppoelie van de dynamo ook eens, omdat je zegt dat airco aan/uit verschil maakt

ASH-1 0
badge

11 jaar

[quote=P. Kelder][quote=Obk]Ze rijden ook heerlijk, maar toch ben ik door mijn 2 laatste Golf's(pompverstuivers) er anders over gaan denken.
Vliegwiel,Turbo's gaan snel kapot, er gaan misschien weinig dingen kapot, maar als er iets kapot gaat dan zijn het gelijk de duurste onderdelen.[/quote]
Waarschijnlijk hadden jou vorige Golfjes al de nodige km achter de kiezen voor deze problemen ontstonden.
De generatie golfjes in de bouwjaren 2005/2006 zijn veel minder van kwaliteit..

Wat betreft het probleem : Kabelboompje of een verstuiver kan de oorzaak zijn.

Gr. paul[/quote]
Ik koop auto's die altijd nap geregistreerd zijn dus ga er wel vanuit dat echte kilometers zijn, of het is gewoon normaal bij golfjes met net 2 ton op de klok de vliegwiel kapot gaat.
En jah ik ben er nu achter dat generatie golfjes van bouwjaar 2005/2006 minder van kwalitiet zijn net zoals de generatie golf 4 2002/2003 pompverstuivers.
En ik ga er zeker mee aan de slag kabelboompje enof een verstuiver.

mvg

Obk 0

11 jaar

[quote=ASH-1]Controleer ook de vrijlooppoelie van de dynamo ook eens, omdat je zegt dat airco aan/uit verschil maakt[/quote]
Oke bedankt niet aangedacht.

mvg

Obk 0

11 jaar

Als ik het goed begrijp heeft de auto meer dan 2 ton gedraaid.
Dan is dit toch normaal dat er weleens iets stuk gaat.
Bij zulke km standen gaat het vaak niet meer om een lulligheidje.
Dan is het vaak wel af tikken.

primera p11 0

11 jaar

BKC motor bedoel je toch? Ipv KBC.
Dat is een dubbelnokker als ik goed heb en dan kan het ook zijn dat de afstellingen van nokkenastandwielen niet juist meer staat of er net naast staat, dan zijn ze ook heel gevoelig voor stationair hobbelen, deze dan weer juist afstellen en eventueel de riem ook vervangen.
Zoals hierboven beschreven zou inderdaad kunnen en idd vliegwiel ook maar als je koppeling intrapt sluit je vliegwiel niet uit, die draait dan nog steeds. Je kan eens proberen op de handrem en stationair laten draaien en dan in z'n 1 of 2 en dan zonder gas koppeling iets op laten komen totdat auto klein beetje wil wegrijden, je zet dan vliewiel onder spanning en als het dan helemaal over is dan zou het vliegwiel kunnen zijn maar dit is geen 100% garantietest.

ricky 10
badge

11 jaar

ik had dat ook.. hikke bij stationair , maar bij mij zat er een nieuwe motor in met minder kw,s van 77 naar 66kw moest ik of me oude verstuivers overzetten of de nieuwe inleren.. verholpen....

Quentin2012 0

11 jaar

[quote=ricky]BKC motor bedoel je toch? Ipv KBC.
Dat is een dubbelnokker als ik goed heb en dan kan het ook zijn dat de afstellingen van nokkenastandwielen niet juist meer staat of er net naast staat, dan zijn ze ook heel gevoelig voor stationair hobbelen, deze dan weer juist afstellen en eventueel de riem ook vervangen.
Zoals hierboven beschreven zou inderdaad kunnen en idd vliegwiel ook maar als je koppeling intrapt sluit je vliegwiel niet uit, die draait dan nog steeds. Je kan eens proberen op de handrem en stationair laten draaien en dan in z'n 1 of 2 en dan zonder gas koppeling iets op laten komen totdat auto klein beetje wil wegrijden, je zet dan vliewiel onder spanning en als het dan helemaal over is dan zou het vliegwiel kunnen zijn maar dit is geen 100% garantietest.[/quote]
Ja sorry het is een bkc had verkeerd getypt.
Distributieriem moet over 14dk wel vervangen worden, dan laat ik het gelijk nakijken.
En wat je zei over vliegwiel wat ik moest doen op de handrem en stationair laten draaien en dan in z'n 1 of 2 en dan zonder gas koppeling iets op laten komen totdat auto klein beetje wil wegrijden, dat ga ik gelijk doen, maar ik merkte al wel dat als ik koppeling wat op laat komen bij stationair draaien dan is het minder dus denk zowie zowel dat vliegwiel is, maar ik vind zo raar als ik airco aan/uit zet dan gaat het ook weg voor 10seconden komt weer terug maar stuk minder(en zoals iemand al zei dat ik vrijlooppoeli van dynamo moest proberen is nog niet van gekomen) ik heb al wel de verstuivers waarde laten meten en die waren goed dus ga nu met wat jij zegt aan d slag bedankt mvg

Obk 0

11 jaar

[quote=primera p11]Als ik het goed begrijp heeft de auto meer dan 2 ton gedraaid.
Dan is dit toch normaal dat er weleens iets stuk gaat.
Bij zulke km standen gaat het vaak niet meer om een lulligheidje.
Dan is het vaak wel af tikken.[/quote]
Graag Info waar ik meer aan heb en verder mee kom.

mvg

Obk 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.