Volkswagen Golf: Te laag en onregelmatig stationair bij warme motor.

Bouwjaar: 1989

Mijn Volkswagen Golf II Manhattan uit december 1989 met 1.8 66kw/90pk RP-motor en Mono-jetronic injectie liep vanmiddag ineens niet meer regelmatig stationair en sloeg zelfs bijna af. De motor was warm. Ik heb de wagen pas 2 dagen en heb tot nu toe alleen de olie ververst en het luchtfilter vervangen. Afgelopen 2 dagen had ik nergens last van. Ik weet dat de uitlaat niet meer helemaal goed gasdicht is (wordt binnenkort vervangen). Toen het euvel zich voordeed maakte mijn uitlaat ook iets meer geluid dan anders. Kan het aan de uitlaat liggen, valse lucht bijvoorbeeld? Ik heb helemaal geen ervaring met de Mono-jetronic injectie, maar er zit wel wat olie in de buurt van deze unit. Nou, ik hoor de tips wel, en als iemand een goede duidelijke techniche site weet over die 1.8 RP-motor, dan hoor ik het ook graag. Dank alvast!

Passat32B

Geplaatst door Passat32B (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Passat32B (0), 18 jaar geleden

Slangetje dat van klepdeksel naar de injectie-unit gaat zat een scheurtje in. Slangetje ingekort en het pronleem lijkt verdwenen! Morgen wel even een nieuw slangetje erop dus.. :)

Passat32B (0), 18 jaar geleden

Voor alle volledigheid: onderdeelnr. ontluchtingslang: 051 103 493 prijs incl. btw: ¤ 15,53. De nieuwe, s-vormige slang is hard en stevig terwijl de oude sponsachtig en boterzacht was... Motor loopt netjes stationair nu.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.