Mijn Volkswagen Golf II Manhattan uit december 1989 met 1.8 66kw/90pk RP-motor en Mono-jetronic injectie liep vanmiddag ineens niet meer regelmatig stationair en sloeg zelfs bijna af. De motor was warm. Ik heb de wagen pas 2 dagen en heb tot nu toe alleen de olie ververst en het luchtfilter vervangen. Afgelopen 2 dagen had ik nergens last van. Ik weet dat de uitlaat niet meer helemaal goed gasdicht is (wordt binnenkort vervangen). Toen het euvel zich voordeed maakte mijn uitlaat ook iets meer geluid dan anders. Kan het aan de uitlaat liggen, valse lucht bijvoorbeeld? Ik heb helemaal geen ervaring met de Mono-jetronic injectie, maar er zit wel wat olie in de buurt van deze unit. Nou, ik hoor de tips wel, en als iemand een goede duidelijke techniche site weet over die 1.8 RP-motor, dan hoor ik het ook graag. Dank alvast!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Slangetje dat van klepdeksel naar de injectie-unit gaat zat een scheurtje in. Slangetje ingekort en het pronleem lijkt verdwenen! Morgen wel even een nieuw slangetje erop dus.. :)
Voor alle volledigheid: onderdeelnr. ontluchtingslang: 051 103 493 prijs incl. btw: ¤ 15,53. De nieuwe, s-vormige slang is hard en stevig terwijl de oude sponsachtig en boterzacht was... Motor loopt netjes stationair nu.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar