klant komt met volkswagen golf 1.9tdi 66kw met het probleem te weinig vermogen en wil niet harder dan 140km per uur volgende dingen zijn al gewisseld luchtmassameter/computer distributie is gecrontroleerd/turbodruk is goed geen foucodes in motor / uitlaat plus katylisator is goed heeft iemand nog een sugestie bvd marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lijkt wel op een versleten brandstofpomp,heeft al veel km gereden zeker?
Suggesties:
-verstuivers controleren,
-(en/of) verstuivers vervangen.
-pomp blijft daarna over, maar is niet zo waarschijnlijk dat dat je probleem veroorzaakt. Dan zou hij ook heel slecht aan moeten slaan.
heb al eens meegemaakt, met een golfje 2 dat het brandstoffilter volledig dichtzat en toen ook niet harder liep dan 120km en niet vooruit te branden was.
vandaag even de verstuivers getest en compressie gemeten dit blijkt in orde te zijn auto heeft 145000km gaan brandstofpompen weleens vaker stuk ik zal morgen voor de zekerheid nog even het brandstoffilter vervangen alvast bedankt voor de tips
Mag ik je er op attenderen dat je de verstuivers niet "even" test... Als je alleen naar de openingsdruk hebt gekeken dan betekent dat niets. Je moet testen of de flow door de verstuiver wel groot genoeg is.
Kan het inlaatsysteem niet verstopt zijn? Luchtfilter, intercooler en wat dacht je van het inlaatspruitstuk. Olie+roet=dikke drap.
Meet de luchtmassa eens bij 3000RPM en volgas. Als deze te laag is, besluit het motormanagement minder in brandstof in te spuiten. Als de turbodruk dan wel in orde is zoals je zegt, zou ik zeker ook eens kijken naar de luchtinlaat.
20 jaar
verstuivers zijn getest bij de diesel specialist ben er vandaag nog niet weer met bezig geweest heb nog wel even het brandstoffilter vervangen dit had ook geen resultaat
Ik denk dat de kat dicht zit. Ik controleer dat altijd door wanneer de motor warm is en de uitlaatgassen erg heet zijn kun je er donder op zeggen dat de uitlaat verstopt is.
Jos.
de pomp kan wel stuk zijn terwijl de motor wel goed aanslaat.
meegemaakt bij 1z mtr
ik heb vandaag het inlaat spruitsstuk demonteerd deze was niet aan gekoekt dus ik denk hetzelfde als cnossen dat de brandstofpomp defekt is dit is trouwens ook ook een 1z motor ik laat het wel horen bedankt vast voor alle tips
Vervang de afsluiter op de brandstofpomp maar eens.
Als het de afsluiter van de brandstofpomp is, kun je het simpel testen: haal de afsluiter eruit en zet hem terug zonder het veertje en het stiftje. De brandstof kan dan zonder problemen naar de pomp. (truukje van de wegenwacht)
Ik weet niet of je de motor dan nog normaal kunt uitzetten, maar je kunt hem natuurlijk altijd even in de versnelling zetten en de koppeling op laten komen met de andere voet op de rem.
20 jaar
IK HEB DIT VANDAAG GEPROBEERD MAAR DIT HAD OOK GEEN EFFECT AUTO HEEFT NOG STEEGS GEEN VERMOGEN EN WIL NIET HARDER DAN 130 IK HEB DE POMP WEG GEBRACHT VOOR CONTROLE ALS ER MEER NIEUWS IS LAAT IK HET HOREN O JA JE KUNT DE AUTO WEL GEWOON UITZETTEN
hallo
We hadden dit ook met een TDi,
De 3e cylinder verstuiver met de naaldliftsensor kapot.
geen melding bij uitlezen,
kijk op http://www.weetjewel.com/downloadmap/tdi...
succes
als de 3e cil met naaldslagsensor stuk is stottert de motor ook meestal met accelereren
20 jaar
inderdaad ook 2x meegemaakt, maar bij de laatste hadden we dit verschijnsel dus niet, heeft dan ook meer zoektijd gekost.
Check je turbo eens op aanlopen in de slakkenhuis
19 jaar
hallo ik heb golf IV sdi agp motor 98 en die stotert ook bij stationair lopen is net of die over slaat hij stotert niet altijd kan daar ook de naaldslagsensor stuk van zijn en is dat te controleren of de naaldslagsensor stuk is
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar