close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: (te) licht sturen Passat 2011

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4TSI

Rij sinds een maand Passat 2011. Deze stuurt erg licht en is mede hierdoor bij snelheden >100km wat onrustig te sturen. Is trouwens ook zijwind gevoelig en voelt niet koersvast aan. Weet iemand of de mate van stuurbekrachtiging in te stellen is door werkplaats?

Geplaatst door

hoogfrequent (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is de bandenspanning niet te hoog???

De bandenspanning is gechecked en staat op de fabrieksopgave. Als je tegenwoordig je banden (zomer-winter) laat wisselen pompen ze er bij Profile standaard 2.8 in. Onder het mom van: is beter voor de banden. Discussie hierover is zinloos. Alle comfort is weg want het rijdt gewoon stoterig. Dus zelf maar weer terug zetten.

hoogfrequent 0

13 jaar

[quote=hoogfrequent]Als je tegenwoordig je banden (zomer-winter) laat wisselen pompen ze er bij Profile standaard 2.8 in. Onder het mom van: is beter voor de banden. Discussie hierover is zinloos.[/quote]
Waarom is de discussie zinloos...... Het doel waarom wordt simpelweg niet begrepen.

De banden staan nu op 2.8., over een maand op 2.5
Zet men de banden nu op 2.5 dan rijdt men de komende periode daarna onder de juiste bandenspanning, juist deze gevallen leveren onnodige bandenslijtage op.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Is dit een hydraulische bekrachtiging of elektrische bekrachtiging.
Tegenwoordig is het bijna allemaal elektrisch,en dat rijd wezenlijk anders.
Met name de lektrische bekrachtiging vind ik erg na ijlen na het sturen.
Kortom,de bekrachtiging komt als het ware na het sturen,dat levert een onrustig gevoel op met sturen.
Vind ik persoonlijk.

En wat betreft bandenspanning hebben ze gelijk.
De meeste mensen kijken nergens meer naar en al zeker niet naar de bandenspanning.
Dus pompen ze er meer in.

primera p11 0

13 jaar

Inmiddels is de Passat opnieuw uitgelijnd. Zowel sporing achterwielen als voorwielen stond niet helemaal lekker. Er is nu meer toespoor afgesteld. Rechtuit rijden is verbeterd maar optimaal is het nog niet en blijft achter op eerdere auto's als Ford Mondeo, Mazda 626 en zelfs mijn laatste Hyundai Tucson. Wat stuurt deze Passat gevoelloos en afstandelijk. Vraag mij af of de lage rolweerstandsbanden van Conti hier nog een negatieve rol spelen.

hoogfrequent 0

13 jaar

Ik heb 5 vw's gehad en ze wilden altijd graag rechtdoor en schoven snel over de voor wielen.
De conti's heb ik onder de vw altijd een waardeloze band gevonden,snel cuppen en veel te harde rubbersamenstelling.
Op gald wegdek waren het enorme glijders,en veel last van aquaplaning.
Maar ja,een band is een persoonlijke keus,een ander wil bijv niet anders dan conti's.

primera p11 0

13 jaar

Voor 20 jaar terug een set Conti's op aanraden bandenbedrijf waar ik vaste klant ben onder een Mazda 626 laten monteren. Na 20 km er mee gereden terug naar bandenbedrijf en er Michelin's onder laten zetten. Wat een wereld van verschil. Nooit meer conti's. Maar ja, zou verwachten dat 20 jaar later een en ander veranderd is in bandenland. @Primera, wat vond je dan wel een fijne band onder een VW?

hoogfrequent 0

13 jaar

hoogfrequent

In je verhaal geef je aan dat een Conti band minder presteert onder een Mazda en een Michelin het dan wel weer goed doet.
Om een duidelijk beeld te krijgen is het wel belangrijk om te vermelden over welk type michelin band we praten evenals de Conti band.

Beide fabrikanten produceren verschillende type banden, het is dus niet zo dat alle banden eenzelfde eigenschap genieten,
en dus niet altijd uitermate geschikt zijn om onder ieder voertuig te monteren.

Bijv. een Michelin primacy kan het heel goed doen onder een Mazda terwijl de Michelin engergy saver duidelijk veel minder comfort bied.

Wat een lezer nu leest is dat we alle Conti-banden als waardeloos kunnen beschouwen?
Om het e.a goed te kunnen vergelijken en uiteen te kunnen zetten zul je je verhaal toch wat beter moeten onderbouwen...

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Ik heb eigenlijk altijd goede ervaringen gehad met vredestein,dunlop.
Onder de primera heb ik bijv een setje tyfoon's gehad,was perfect.
Dezelfde set onder de toyota was helemaal niks,trillen en afwijken.
Het wil ook nog weleens per auto verschillen.
Wat mij ook opviel is dat de primera van zichzelf al een hele stakke wegligging had,dus wat je dan ook monteerd,het blijft gewoon goed sturen.
Het is net als met een mooie vrouw,sommige zien er nog goed uit met een jute zak aan en sommige staan het duurste merk nog niet.
Wat ik nooit zal doen is van die peperdure merken monteren,daar zie ik het voordeel niet met de huis,tuin en keuken auto's die ik rijd.
En een auto die van zichzelf al niet recht uit wil rijden zal dat ook niet doen met dure banden.

primera p11 0

13 jaar

@Paul, zoals ik aangaf is de negatieve ervaring met Conti's van 20 jaar terug. Vergeef me dat ik het type niet meer weet :-) Tevens dat ik zou verwachten dat 20 jaar later een en ander veranderd is in bandenland. Ik ben het met je eens dat het per merk en type zal verschillen en je geen eenzijdig oordeel mag vellen. Vandaag met nat weer moet ik zeggen dat de Conti's prima contact houden met de weg. Er is van wegglijden in bochten zoals de ervaring van Primera geen sprake. Ik heb alleen het gevoel dat de Conti's erg stug zijn. En dat hoeft voor mij niet.

hoogfrequent 0

13 jaar

Het is zo afhankelijk van de wagen. De ene helt ver over in een bocht en dan zijn die banden weer goed, de andere helt niet over en dan doen de andere banden het weer beter. Het ligt maar net aan de massa van het voertuig en de richtingen van de kracht die op de banden wordt gedaan icm met de afstanden van de wielen ten opzichte van elkaar. Voorbeeld: VW monteert alleen maar Conti's. Echt wel dat ze die hebben getest onder de VW's en ze daarop hebben aangepast (omdat conti van vw is zeg maar). Dan zou het opzich niet raar zijn dat conti's onder een mazda of ander merk het wat slechter doen. Maar wat ik persoonlijk wel vind is dat cont's onder mijn Galant het goed doen moet ik zeggen kwa wegligging haha.

ricky 10
badge

13 jaar

Wat je vaak dan ook ziet....

* Frans: Michelin

* Japan: Bridgestone, Semperit

* Duits: Conti sportcontact 3, Michelin Primacy, Conti premiumcontact, Dunlop

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Behalve het zoekerige weggedrag waren er ook problemen met onverklaarbare trillingen die met balanceren niet opgelost werden. Nu na 5 maanden met klachten over onverklaarbare trillingen zijn de Continental Eco2 banden vervangen door Michelin Primacy. Op een speciale rollenbank werden eerst 2 van de 4 Conti's afgekeurd en vervangen door 2 nieuwe Conti's. De vreemde trillingen waren daarmee wel voor een groot deel verdwenen maar niet helemaal. Vervolgens zijn er 4 Michelin's gemonteerd waarmee eindelijk de vreemde trillingen verdwenen zijn. Voor mij dus opnieuw geen Conti's meer. De wegligging (rechtuitstabiliteit) is tevens wat verbeterd maar is niet wat het wezen moet. Gisteren en vandaag weer flink de handen aan het stuur moeten houden vanwege de zijwindgevoeligheid en da's niet prettig rijden. Heeft iemand nog een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Rubbers draagarmen?? Auto is al 3 x uitgelijnd.

hoogfrequent 0

13 jaar

Is het "probleem" al een voorgelegd bij de dealer want dit is toch een auto binnen de 2 jaar ( garantie ) ?
Anders rijdt daar eens met een andere nieuwe dan wel demo passat uit 2011 om het verschil uit te proberen.

Benny Vee 0
badge

13 jaar

Dit betreft een leaseauto die al diverse keren bij de VW-dealer is geweest. Deze erkende de tril klachten niet. Althans, eerst wel maar toen ze het niet konden vinden werd de auto weer meegegeven met dat alles opgelost was. Na tussenkomst van een onafhankelijke derde partij (DEKRA) die ook met de auto gereden heeft en de klachten bevestigd heeft, zijn uiteindelijke in opdracht van de leasemij alle banden vervangen door Michelin's waarmee tril problemen over zijn.
Er blijven nog 2 klachten over:
- te veel zijwindgevoeligheid en wat zwabberig wegcontact. Michelins hebben deze problemen helaas niet verholpen maar met de Conti's was het nog erger. Profile die de banden in opdracht van lease mij vervangen heeft en met de auto gereden heeft, viel het wat zwabberige weggedrag wel op
- kreunen van de achterrubbers bij 5 man bezetting. VW dealer geeft aan dat dit niet te verhelpen is omdat dit een typisch Passat item is. Vervangen rubbers lost dit maar tijdelijk op, dan komt het weer terug. Tsja, premium merk.

hoogfrequent 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.