ik heb van een tiguan diesel de hoge drukpomp, de verstuivers en de druk regelklep vervangen.
motor valt in noodloop boven 3500 rpm, van alles al gecheckt maar niet de oorzaak kunnen vinden
steeds opnieuw storing melding,"" raildruk te laag.""
wie weet er een oplossing
blans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou als ik jou was de raildruksensor eens controleren.
br filter ook vervangen?
heeft deze een opvoerpomp in de tank?werkt deze goed?
[quote=polovr6]ik zou als ik jou was de raildruksensor eens controleren.[/quote]
raildruk sensor is vervangen
raildruksensor is reeds vervangen evenals een nieuwe filter, opvoerpomp druk gecontroleerd en de doorstroom flow gemeten geen afwijking
Er zit normaal gezien een terugslagklep op retourleidingen van de injectoren , deze zorgt ervoor dat de retourdruk steeds 10 bar is. Is deze nog ok?
restdruk is rond de tien bar
In het deksel van het brandstoffilterhuis zit een thermostatisch regelventiel , werkt deze nog goed? Als deze defect is stroomt de toegevoerde brandstof rechtstreeks terug naar de tank.
Valt hij continue in noodloop boven die 3500 toeren? Dus gewoon elke keer of gebeurd het soms/af en toe?
Ricky, als je vol vermogen vraagt b.v. vanuit de 3e versnelling valt ie bij ongeveer 4000 rpm uit
Maar bij zware belasting b.v. met aanhanger ,trailer is het al bij 3500 rpm gebeurd.
Heb je meer gegevens van de auto, zoals motorcode, kenteken en chassisnummer?
Oplossing, na het nog eens goed analyseren v.d. scopebeelden/ drukverloop bij hogere toeren, blijkt dat de druk uiteindelijk niet hoog genoeg wordt. maximaal 1650 bar.
Moet bij max belasting zeker 1800 bar halen.Bij dit systeem wordt de druk steeds aangepast aan de vermogens-vraag. Tot 1300 bar loopt deze nog steeds boven de normlijn, daarna zakt de druk snel onder deze lijn.
En omdat dit steeds het zelfde en constante beeld gaf mag je aannemen dat het een mechanisch probleem is. Nu weer de drukregelaar verwijderd/goed schoongemaakt en ook eens de zitting in de realbuis grondig gecontroleerd, wat blijkt, deze is niet mooi vlak. Andere realbuis gemonteerd en de regelaar weer op fabrieks spanning aangehaald en geheel weer gemonteerd en WROEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIM. daar gaat ie Dus een zeer geringe lekkage op de zitting van de regelaar was de oorzaak.
Weer eens aangetoond dat je bij deze systemen erg pressies moet zijn. Dank u allen voor de reacties. Bennie
Knap gevonden Bennie.
En bedankt voor je feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Tiguan of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar