Beste,
Ik heb laatst mijn gasklep opnieuw laten inleren bij VW. We waren aan het kijken wat de temperatuur van mijn auto was. Aangezien ik net uit maarssen kwam was deze 93 graden. Alleen toen hij een blok veder ging kwam er een temperatuur te staan van 55 graden.. Volgens mijn is dit blok 2?.
Alleen wat houdt het in?. is mijn sensor kapot?.
Binnen staat de temperatuur wel goed aan gegeven.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er zitten meer temperatuursensoren op een auto. Grote kans dat dit de inlaatlucht temperatuur was. Dan is er niets aan de hand.
Om het exact te kunnen zeggen moet ik weten welk nummer deze ecu heeft.
Peter-Paul,
Ik doe even een gok, dat was de temp van de aangezogen lucht ( lucht inlaat temp sensor )
Als je hem met Vagcom ( VCDS ) uitleest kun je zien waar dat voor staat, staat er niks onder die kolom, dan kun je aan de hand van de gebruikte Label-file achterhalen wat elke kolom betekent en voor het voor staat.
Of bedoel je nu dat in dat zelfde blok waar eerst 93 stond, nu 55 graden staat ? dan kan ook de ( waarschijnlijk ) koelvloeistof temp sensor niet goed aangeven en kapot zijn, je merkt er niks van op de meter op het dashbord, wel kan de auto slechter gaan lopen en meer verbruiken bv.
Gr Stefan
14 jaar
Oldford was me voor :)
14 jaar
Heb ik op een AHW blok een sensor voor mijn lucht temp?. ik heb iig geen LMM.
Hij ging eerst naar de motor temp blok. Deze stond op 93 graden. Hij klikte hem 1 pagina verder (volgens mij blok 2) en toen stond er 55 graden, pagina's leken het zelfde.
Veder zou ik niet weten wat er stond. Ik dacht dat die tempsensor uit 2 sensoren bestond. 1 voor je meter en 1 voor je ecu. Dus dat hij naar de ECU niet de goede waarde door gaf maar wel naar mijn teller binnen.
De 1.4i 16v verbruikt ongeveer 1 op 12. en zijn top is wel gezakt naar max 169km/u (tomtom) op de teller 160km/u (laatst in Duitsland geweest) het duurde alleen wel heel lang voor hij hier was. Vroeger ging hij 179km/u (tomtom).
14 jaar
Bijna elke benzinemotor heeft een lucht temperatuur sensor. Of ingebouwd in de luchtmssameter of los.
Als je geen luchtmassameter hebt dan zit er zeker een luchttemperatuur sensor op. Anders kun je niet uitrekenen hoeveel benzine er in moet.
VW Golf 1.4 (1998-2001)
Code: AHW,AKQ
ECU: 036 906 014AN (MARELLI 4CV)
Also: MARELLI 4AV
Blok 1 is koelwater temperatuur, Blok 2 is inlaat lucht temperatuur.
Maar wat is nu je probleem ?
14 jaar
[quote=stefan84]Maar wat is nu je probleem ?[/quote]
is die 55 graden nou verkeerd of goed?. Is de sensor kapot misschien?. of zit er wel een sensor op voor aangezogen lucht temp en klopt het allemaal?.
14 jaar
Zoals we al zeiden ( dachten ) is die aangegeven temp in dat meetwaardeblok voor de inlaatucht temp..
Als hij een tijdje stationair gelopen heeft kan het goed zijn dat je nu deze temp ziet, ga je ermee rijden, dan zie je hem een aantal graden ( 10 a 20 ) zakken, dus zie niet gelijk een probleem hierin..
Het ligt er natuurlijk ook aan wanneer je die temp ziet, dan bedoel ik bij koude of warme motor, na meteen uitlezen of eerst nog 10 minuten stationair laten lopen, en de buitentemp is ook belangrijk, in de winter ligt deze lager dan in hartje zomer.
14 jaar
55 graden klinkt wel hoog, maar het kan voorkomen als de motor een tijdje stationair draait.
ok. Hij liep stationair. Ik wist alleen niet dat er een inlaat sensor was.. namelijk nooit gezien tot het filterhuis eraf was.
Weet iemand waar de binnen temp sensor zit van mijn auto?.
14 jaar
Bedoel je de sensor die de meter aanstuurd op het dashbord ? Dit is waarschijnlijk een 4 polige sensor, dezelfde sensor die ook voor de ( temp ) ECU is.
Als je de sensor bedoelt die de buiten temp weergeeft binnen, zit deze meestal voor in de bumper.
14 jaar
Buiten temp zit net onder mijn voorruit bestruuderskant (bijna in zijscherm) Die 4 polige sensor, die gaf die 93 graden aan en volgens mijn ook die 55 graden.. maar goed kan het ook fout hebben...
Even iets anders. Ik kreeg laatst te horen voor mijn airco over een sensor bij de verdamper in het kachelhuis. Zit deze er bij mij ook in?. dit kan dan mogelijk de gegen zijn die storing geeft voor mijn airco. want na het uitlezen had ik geen fout in het airco systeem dus zou hij het gewoon moeten doen zou je zeggen. Iemand locatie hiervan?
14 jaar
Nr 21 is de temp sensor 4 polig ( G62 ) met voeler voor koelvloeistoftemperatuurmeter dashbord.
Nr 35 is een 4 polige zwarte stekker voor aangezogen lucht ( G 42 ) en sensor spruitstukdruk ( G71 )
[url=http://img580.imageshack.us/i/92905716.p...][img]http://img580.imageshack.us/img580/492/9...[/img][/url]
Nr 11 is deze map sensor / inlaatlucht temp :
[url=http://img708.imageshack.us/i/95390826.p...][img]http://img708.imageshack.us/img708/5936/...[/img][/url]
14 jaar
Die sensor die je bedoelt zou nr 9 kunnen zijn :
[url=http://img571.imageshack.us/i/61853328.p...][img]http://img571.imageshack.us/img571/2786/...[/img][/url]
thermoschakelaar voor airco-uitschakeling -F163t/m week 17/99
◆ -F163 schakelt magneetkoppeling -N25 bij een te hoge koelvloeistoftemperatuur uit (uit bij 119 °C, aan bij 112 ° C)
◆ uit- en inbouwen bij wagens met motorcode AGZ => blz. 87-28, afb.2
◆ vanaf week 18/99 voeler koelvloeistoftemperatuur -G62
14 jaar
ok dan. Super bedankt :D. weer wat geleerd.
heb je misschien er een nummer lijst bij?. wat wat is>?
14 jaar
Opgelost. Sensor vervangen en alles werkt weer perfect. Gasklep hoefde niet meer op nieuw te worden ingeleerd..
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar