Volkswagen Golf IV: Loopt op 4 cilinders.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 V5

Uitgang A van bobine blok geen vonk !! Bobine blok al verv. bedrading gecontroleerd.

w.vanleur

Geplaatst door w.vanleur (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

berendonck (0) PRO, 14 jaar geleden

Bougiekabel defect ? Compressie meten en aansturing uit ECU.

Eerst uitlezen !

Gr. Harry

w.vanleur (0) PRO, 14 jaar geleden

Uitgelezen >> geen storingen opgeslagen !

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Volgens mij kan ook de ontstekingsversterker kapot zijn, gebeurt ook nogal veel bij deze motoren..

audia4 (0) PRO, 14 jaar geleden

Is in 98% van de gevallen de ontstekingsversterker, bobine krijgt altijd de schuld. Onkunde van degene die diagnose stelt. Overigens duur geintje, dat bobineblok dat nog al eens voor nope vervangen wordt.....

Als je de zoekfunctie van deze site eens doorgespit had was je wijzer geweest......

Controleren: even de ecu checken met behulp van een scoop of die uitgangssignaal op betreffend cilinder naar de versterker stuurt, zo ja, dan de betreffend uitgang van de ontstekingsversterker meten. in ca 5 minuten tijd weet een prof wat er stuk is en vervangt alleen het hoognoodzakelijke.


bij een hele lichting van deze golfjes zit de ontstekingsversterker tegen het motorblok geschroeft, op een hele warme plek. dat is dan ook de reden dat ze stuk gaan. Meestal verplaats ik ze naar een veel koelere en trillingvrije plek op de carrosserie. (bedrading moet je dan verlengen)
Op latere modellen was dit standaard :-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.