Volkswagen Golf IV: Alarm aansluiten op 12volt contactslot

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo,

Ik ben bezig met het inbouwen van een alarm in een Golf IV-2001.

Nu heb ik het volgende probleem:
Alles werkt naar behoren, maar ik moet nog een 12v+ aansluiten. welke na het starten van de wagen weer onderbroken wordt.
Dus, net zoals alle controlelampjes op het dashboard na het starten uitgaan, zo koet ook de 12 volt wegvallen als de motor loopt.

Waarom?
Door even een plus puls te geven, reset het alarm weer (als er iemand aan de auto heeft gezeten), want dan geeft het alarm een signaal af als je in de wagen start. Maar er mag ook niet continu 12volt op staan, anders ga je naar de prog-mode in en werkt het niet naar behoren.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen maken.

Brombeer

Geplaatst door Brombeer (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

eddyarc (100), 14 jaar geleden

kun je dan de draad van de start motor niet nemen

Brombeer (0), 14 jaar geleden

Nee, dat werkt niet zoals het dan moet werken.
Misschien kan ik even uitleggen hoe deze 12volt aansluiting werkt....

Op de module (alarm) zit een draad die wordt gebruikt om de boel te resetten, maar ook om het alarm te programeren.
Het alarm knippert 2x met de knipperlichten als jet het uitzet, zover niets aan de hand, maar als er nu iemand aan de wagen is geweest dan
knippert het alarm 4x, zodat je kunt zien dat er iemand aan is geweest. Als je de draad nu even aan 12volt aantipt, dan reset het alarm zich en staat alles weer normaal.
Maar.... nu komt het, als ik het alarm wil programmeren dan moet ik de draad een vaste 12volt hebben. Zou deze nu continu een 12volt hebben slaat ie constant in de programmeer-mode en dat mag niet.

Wat ik zoek is de aansluiting op het contactslot, zodra je de sleutel omdraaid kom je eerst in de ACC, dan gaan alle lampjes in het dashboard aan en dan kan je starten......dus, de aansluiting waar even alles gaat branden ter contole, dit moet het worden. Bij mijn Mazda zit een relais, dat is makkelijk, maar bij de Golf 4 van mijn zoon is niet te vinden.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

R

Welk merk of type alarm is dat ? Ik weet wat je bedoelt, maar heb zelf ook al zo'n systemen gehad hij piepte bv 1 keer als de motorkap geopent werd, 2x als er een deur open geweest is, 3x als de motor is proberen te starten etc..Maar deze deed zich zelf 'resetten' zodra je het alarm eraf zette, vreemd dat het bij dit type met een aparte kabel werkt.

Ik denk dat je niet weg komt met het contactslot, tenminste zoals je hem schakelen wilt.

Wat ook een mogelijkheid is, is om een relai te kopen in een electronicazaak of een klein printplaatje van een paar euro die deze functie heeft, het is maar een idee, anders zou ik niet zo snel een oplossing voor je weten.

Gr Stefan

Brombeer (0), 14 jaar geleden

Inderdaad, zelf heb ik ook het idee met een relais en ben vanmiddag naar de electronicazaak geweest om de componenten te kopen.
Het is een simpele schakeling waarbij het relais tijden het starten aantrekt en dan vervolgens na een paar seconden weer los laat en ik er gelijk een maak-schakelaar op zodat ik een constante 12 volt kan geven om het alarm te kunnen programmeren.
Eigenlijk zou het alarm (net wat je zegt) zich tijdens het uitzetten moeten resetten, maar dat werkt zo helaas niet.

Ok, probleem opgelost, ik ga ermee aan de slag.

Mensen, bedankt voor het meedenken.

Mvrgr,
Rob

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de feedback Rob!

Gr Stefan

Brombeer (0), 12 jaar geleden

---

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.