close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Termperatuurmeter

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI (rode I)

Hallo,

Sinds enkele weken geeft mijn temperatuurmeter (water) rare metingen aan waarbij zich twee scenario's voordoen. Scenario 1, de temperatuurmeter bereikt in beginsel de 90 graden niet, ook al ben ik langer dan 30 minuten op de snelweg aan het rijden, de meter blijft dan op 70 graden hangen. Scenario 2, de meter gaat naar 90 graden en valt vervolgens terug naar de 70 graden ook al ben ik al 2 uur aan het rijden. Voorheen gaf de meter altijd na een paar minuten rijden 90 graden aan en bleef daar constant op staan. Als ik de meter nu een rare meting zie doen en ik zet de motor af en start deze opnieuw geeft hij keurig 90 graden aan. Kan iemand mij vertellen wat er mis is en hoe ik dit kan verhelpen? Alvast bedankt voor je reactie.

Groeten,

Pepijn

Geplaatst door

pepijndoorakkers (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bekend probleem, temperatuursensor defect. Heb je ook als je warme motor start deze hoog stationair gaat lopen, dit kan namelijk ook gebeuren als deze defect is.

Audidriver73 75
badge

17 jaar

[quote=Audidriver73]Bekend probleem, temperatuursensor defect. Heb je ook als je warme motor start deze hoog stationair gaat lopen, dit kan namelijk ook gebeuren als deze defect is.[/quote]
Dat is de blauwe temp.sensor (inderdaad hoge toeren en/of inhouden als die defect is ), die staat los van je temp. aanduiding in je paneel

Het probleem van je temp. zit hem of in je klokkenpaneel, of temp. voeler in je slangenstelsel.

Speedrazor 0

17 jaar

Vervang de temperatuur zender maar.

Bij koude motor de sensor verwijderen. Het is overigens een goed idee om eerst even de dop van het koelvloeistof expansievat eraf te draaien. Doe je dit niet dan loopt er behoorlijk veel vloeistof weg als je de sensor eruit trekt.

Olleke

olleke 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.