Hallo,
Na eerdere suggesties hier heb ik toch mijn complete dynamo en waterpomp uitgebouwd om een nieuwe thermostaat te plaatsen. Dit ging prima en de auto komt nu op temperatuur en hangt nu mooi rond de 90 graden. Wat blijkt nu echter... als ik langer stil sta (file oid) loopt de wijzer van de temperatuurmeter naar rechts. De radiateurfan slaat niet aan. Kortom thermoschakeling defect. Nu zit die eenheid in de radiateur maar op een dusdanige plek dat hij (uiteraard) niet makkelijk te verwijderen is.
Moet ik nu echt de radiateur uitbouwen om die schakelaar te vervangen?
Bedankt en groeten,
Ronald.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgensmij moet je er net bij kunnen met een waterpomp tang o.i.d.(met een sleutel kun je er niet bij, zitten toch niet zo vast).
suc6
Moet zo kunnen
Houd de nieuwe bijde hand hoef je koelvloeistof ook niet af te tappen
Het gedeelte waar je de tang om zet ligt verzonken in het kunsstof van het voorfront (logisch bedacht...). Ik ga zaterdag eens bekijken of een waterpomptang er misschien bij komt.
19 jaar
Okee het is gelukt! Het is overigens geen ori thermoschakeling maar wel een kopie met de juiste waarde. Ik merk dat van die kopie delen de waardes toch minder nauwkeurig zijn als de thermostaten en schakelaars die je bij de dealer haalt.
Bij korte ritten blijft de wijzer van de temp. meter net voor de 90 graden staan en in file komt hij er net overheen waarna pas de fan gaat draaien. Blijkbaar zijn thermostaat en thermoschakelaar niet zo nauwkeurig op elkaar afgesteld als die van VW zelf.
Dit is al mijn tweede thermostaat/thermoschakelaar vervanging in een auto waarbij ik dit constateer.
Iemand ook ervaring hiermee?
19 jaar
De temperatuurmeters zijn nooit exact juist.
Dat is ook niet nodig. Als de fan aanslaat voor het water gaat koken is er niets aan de hand. Een koelkring die onder druk staat kookt pas boven 105° C. De inschakeltemperatuur van een thermocontact verloopt ook wat met de jaren. Dit kan weinig ef geen kwaad.
dat klopt maar ik heb ook een nieuwe auto (polo) en de meter blijft daar ongeacht snelweg of file netjes op 90 graden staan. Ik zou verwachten dat nu met de nieuwe thermostaat en thermoschakeling ook in de golf het geval zou zijn.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar