Volkswagen Caddy: thermostaat vervangen koelvloeistof spuit eruit

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Beste allemaal,

Ik heb een caddy 1.9 d 1997 waar ik het volgende probleem mee heb.
Ik heb het probleem dat het koelvloeistof eruit spuit uit het reservoir via de 2 gaatje. Ik heb dus na advies de thermostaat vervangen en meteen nieuwe roze koelvloeistof erin gedaan. Verwarming stand 4 hoog gezet en de reservoir opengelaten en de motor aangezet om stationair te draaien.

Nu ben ik kwartier verder temperatuur gaat niet omhoog op de dashboard. het water begint te koken. daarna wat gas bijgegeven en het water stijgt en kookt.

Nu ben ik half uur verder staat ie eindelijk op 90 graden. De onderste slang naar de thermostaat blijft koud lauw en de bovenste slang is heel heet. Het water burrelt en water stoomt en spuit beetje bij beetje eruit.

Bij het gasgeven komt er veeeeel koelvloeistof eruit. De fan gaat ook niet aan. Ook die heb ik getest met kabel en werkt wel gewoon. Alles blijft zo en veranderd niet zoals hierboven geschreven. Ik kom niet verder.

Koppakking is ook niet lek, want geen geur of cappuchino onder de oliedeksel of deksel koelreservoir. Ook geen witte rook.

Wie weet raad??

eskobarnas

Geplaatst door eskobarnas (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Caddy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

eskobarnas (0), 13 jaar geleden

binnen geeft de verwarming gewoon warme lucht

Mausx (0), 13 jaar geleden

goed vullen, dop erop en dan pas warm laten draaien. als ie goed warm geweest is af laten koelen totdat de druk er af is en bijvullen.

als dat nog niet werkt ben ik toch bang dat de koppakking eruit ligt.

eskobarnas (0), 13 jaar geleden

Dit is ook gedaan. Ik weet het ook niet meer...

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Circuleerd het water wel ? Dus als je gas geeft bij koude motor bv, zie je dan de kvs terug in het reservoir stromen ? Zo ja, dan vrees ik ook voor een lekke koppakking of gescheurde kop! Stroomt er niks terug, dan kan ook de waterpomp defect zijn, ook dan word hij te warm en drukt hij de kvs uit het vat, de dop gaat trouwens ook maar graag kapot.

Dat de fan niet werkt zal komen omdat de radiateur niet heet ( genoeg ) word..

Als de motor koud is, zijn de slangen van de radiateur dan ook ( kei ) hard ?

Hooghe jozef (0), 13 jaar geleden

slang van radiator loskoppelen en langs beide kanten vol gieten met kvs . er zit nu geen kvs in uw motorblok en de pomp kan geen kvs rondcirculeren .

eskobarnas (0), 13 jaar geleden

ik ga dit morgen proberen maar als de motor koud is en ik start 'm het warm begint alleen te koken zie ik erkomt steeds lichtjes stoom bij en het wordt na het kwartier erger. De verwarming doet het dan doet toch de waterpomp zijn werk of heb ik het nu mis

slangen van de radiateur zijn niet hard je kan ze knijpen

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Nas probeer eens een nieuwe dop op je koelvloeistofvat. Zo'n dop moet 1 bar kunnen hebben en circulatie moet je zien. !!! Groeten.

eskobarnas (0), 13 jaar geleden

Ja dank je wel voor je tip maar de dop is goed de stoom komt eruit als de dop eraf is of uit de gaatjes. Het ligt aan iets anders ben zelf heel technisch met auto en reperaties maar kom er dus niet uit

cornhollio (0) PRO, 13 jaar geleden

hallo
word de radiateur ook warm? boven en onder controleren. blijft hij koud dan is de termostaat niet goed of er is iets fout gegaan bij de montage. word hij voor een deel warm dan kan hij ook verstopt zijn. word van boven naar beneden warm

eskobarnas (0), 12 jaar geleden

het lag dus aan de compressie waardoor de kopppakking niet goed meer van was. daardoor dus... koppakking vervangen en alles werkte weer correct

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.