Mijn Golf V5 uit 2000 loopt prima bij koude motor, maar zodra de motor bedrijfstemperatuur heeft komt er een tik in.
Weten jullie waar ik dat zoeken moet, want het blijkt een probleem bij deze motoren.
Ik hoor graag van jullie.
Bij voorbaat bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ligt eraan wat voor tik het is, kan je het ff filmen en op Youtube zetten? Dan kunnen we het horen. Maar meestal gaan de distributieketting/spanner/geleiders stuk en deze geven dan ook bijgeluiden.
Gezien het bouwjaar en 'V5' zal het gaan om een 2,3 met een AGZ motor. Tikken of bijgeluiden duiden meestal op een distributie( ketting ) probleem.
De distributie bestaat uit 2 kettingen en de onderste vanaf de krukas naar het bovengelegen tussen tandwiel heeft dan teveel ruimte.
Bij een warme motor zal de hydraulische spanner het niet meer kunnen bijbenen.
Een combinatie van slijtage van zowel ketting als de geleiders zijn dan aan de orde.
De motor zal eruit moeten om dit te vernieuwen vanwege de plaats aan de vliegwielzijde waar de distributie zich bevind.
Hoi Marjacq,
Hartelijk bedankt voor je reactie. Ik had al een monteur naar de ketting en spanner laten kijken en volgens hem was daar niets mis mee, maar hij weet waarschijnlijk niet dat er twee kettingen op liggen.
Ik ga verder kijken en nogmaals bedankt.
10 jaar
De tik had te maken met de tweede ketting. Ik heb er een nieuwe spanner opgezet en probleem was opgelost.
Bedankt voor de reacties
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar