Wie kan mij helpen.
Ik heb een Beetle 1.9 TDI, en toen ik van de week van de snelweg af kwam zat er ineens een harde tik in m'n blok.
Ben gelijk gestopt om te kijken wat dit kon zijn. Toen ik de motorkap open deed zag ik wat vochtige spetters.
Heb hier voor de ANWB gebeld, en zij hebben me naar de garage gebracht. Hier bleek mijn waterpomp kapot te zijn. Deze heb ik laten vervangen en gelijk ook de distributieriem (zat op de 168.000 km). En dan denk je dat je probleem opgelost is, maar helaas. Heb nogsteeds een tik in m'n blok. Ben terug gegaan naar de garage om te vragen hoe dit kan. Zij dachten dat het de Hydrolische klepstoters waren. Deze heb ik dan ook laten vervangen door mijn eigen garage.
Maar helaas kwamen we er vandaag ook weer achter dat dit niet het probleem is. Wie kan mij helpen !!
Ps;
- Auto is niet oververhit geweest
- Geen verkeerde olie
- Nokkenas nog goed
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien staat de pomp niet op tijd,of een looprol defect in de distributie,maar een tik in het blok moet makkelijk op te sporen zijn,rij even langs de dealer of andere garage.
Ricky
is het ook het geval bij een alh motor dat de krukas polie door kan slaan vanwege een tik in de motor die er nog steeds is ondanks nieuwe hyd- klepstoters pomp bij dealer op tijd nieuwe distributie riem vacuum pomp is in orde dus mijn vraag wat er evt nog de oorzaak zou kunnen zijn
daeler komt er ook niet uit
17 jaar
Hebben ze bij die dealer niet meer zo'n "ouderwetse" stethoscoop...??
Daarmee kun je geluiden in het blok beter traceren.
17 jaar
Dit hebben ze al gedaan, en het geluid komt boven uit het blok. Het lijken de klepstoters, maar die hebben we al vervangen.
- Dieselpomp staat op tijd
- Distributieriem net vervangen met rol
- Vacuum pomp is goed
17 jaar
Levert de oliepomp wel voldoende oliedruk?
Krijgen de hydr. stoters wel voldoende olie?
Welk merk oliefilter zit eronder?
Blijft er geen klep hangen? (alhoewel de motor dan direct beroerd zou gaan lopen...)
Theoretisch zou het mogelijk kunnen zijn dat je oliekananalen (gedeeltelijk) dichtgeslibt zijn...
Je zou eens kunnen proberen om het oliefilter en de olie te vervangen.
Inmiddels zijn er dus al 2 garage's mee bezig geweest?
17 jaar
Een scheut ATF bij de olie ...Laat 15 min. onbelast stationair draaien,daarna alle olie eruit laten lopen.
Dan worden je oliekanalen gereinigd.
Daarna nieuwe olie + filter erin.
Gebruik een 10W40 olie met VW 505.00 spec.
17 jaar
Had inderdaad al oliekanaal reiniger erin gedaan, maar hielp ook niets.
Maar gelukkig zijn we er naar lang zoeken, bij een andere VW garage in Duitsland achter gekomen dat;
Mijn distributieriem 1,5 tand speling had, boven bij de poulie van de nokkenas.
Deze hebben ze opnieuw afgesteld, en de auto loopt weer als een zonnetje!
Maar allemaal erg bedankt voor jullie reactie's !!
Elvira
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen New Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar