Volkswagen Transporter: tikkende motor t4 2.5tdi

Bouwjaar: 2001

vandaag ik een transporter t4[2.5tdi] binnengehad met een harde mechanische tik bij stationair en deellast en vollast dus constant hoorbaar.oliepeil is ok.ik adviseerde de klant om zijn auto gelijk te laten staan aangezien het niet echt prettig klinkt.ik moet er nog aan beginnen om een diagnose te stellen.
maar is er iemand die dit bekend in de oren klinkt? gaarne reactie.
wat dit zou kunnen zijn.

j.b.

Geplaatst door j.b. (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Averdonk (0) PRO, 19 jaar geleden

Klepstoters?

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,



stift van de vacuumpomp! indien? ( pomp en stift compleet vervangen )


paul,

Ernst Tempel (0) PRO, 19 jaar geleden

ik denk dat paul gelijk heeft maar dit kun je vrij eenvoudig controleren,vacuumslang aan de pomp losmaken als hij dan stil is weet je het zeker.

succes.gr.E.Tempel

Bovee (0) PRO, 19 jaar geleden

Een goedkopere oplossing is om de veer in de pomp meer voorspanning te geven, je legt een m10 veerring tussen de stoter en de veer, het geluid is dan meestal WEG

j.b. (0), 19 jaar geleden

bedankt voor jullie reacties.na het demonteren van hetkleppendeksel zag ik gelijk 2 losse bovenschalen van 2 komstoters
liggen.die zijn dus stuk en ook de nokkenas en de passingen van de betreffende komstoters zijn beschadigd.word dit een nieuwe kop of is deze nog te repareren?? en wat te doen met de nokkenas??vernieuwen?heeft ook iemand een idee waarvan deze motorschade het gevolg kan van zijn.Gaarne reactie van monteur of kenners die met een soort gelijk voorval te maken hebben gehad.

webro (0) PRO, 19 jaar geleden

loopt de motor wel goed is de auto allang in je bezit lijkt erop dat de kleppen een keer geraakt zijn
compressie goed controleren

gr

j.b. (0), 19 jaar geleden

kop is er nu af.schade aan kleppen lijkt beperkt maar kop word nog afgeperst.zuigers hebben in ieder geval minimaal contact gehad met de kleppen.heeft er iemand mischien een werkplaatshandleiding voor alle aanhaalmomenten en afbeeldingen voor het op tijd zetten van de distributieriemen die hij op de mail kan zetten???of weet iemand een site waar dit op beschreven wordt????gaarne reactie.

j.b. (0), 19 jaar geleden

cilinderkop is naar een revisiebedrijf geweest en gereviseerd
morgen word de kop weer gemonteerd.het op tijd zetten van de krukas/nokkenas is geen probleem maar weet iemand waar op te letten bij het op tijd zetten van de brandstofpomp???

webro (0) PRO, 19 jaar geleden

afselling vn de pomp in de basis afstelling mbv kast

gr

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.