hoi, wie weet een oplossing voor het tikken van de vacuumpomp, een nieuwe er op zetten heeft geen zin want het tikken komt toch terug(volgens dealer)Alvast bedankt gr pj
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo, tja, dat is waar wat de dealer zegt maar....!! niet direkt pas na 80000, zou het..? kunnen. ook kunnen ze wel uit elkaar maar er zijn géén losse onderdelen te koop... wel de stift..! die zou je kunnen vervangen dan zou het over kunnen zijn.. dit is echter wel voor even.. tja die pompen zijn niet echt goedkoop.. probeer het even via duitsland..? ( een vw dealer )daar kosten ze de helft..! van hier...!!
paul,
ga hier eens kijkken daar is het manchet ook te koop
http://www.weetjewel.com/vacuumpomp.htm
20 jaar
ga de motor inwendig goed reinigen met PROTEC en doe er goeie dunne olie op met een nieuw oliefilter dan is het over.
zou dat helpen ik denk dat er gewoon een nieuwe stift en pomp op moeten dan is het weer een tijd goed
net wat wietse zegt vervangen die pomp... heeft totaal niks met smeer...!! te maken.. op de pomp is het metaal ( veer ) vaak ingeslagen waardoor je een soort van speling krijgt.. met de gevolgen van het ( geluid...!! van een slechte klepstoter..!! )
paul,
Bedankt voor de reactie's. de ervaring die ik heb tot nu toe zijn: De pomp uit elkaar halen,stift polijsten en in elkaar zetten. Het was ff weg.De slijtage is nihiel van stift en pomp.De oplossing van herman is te proberen?ps auto heeft 80000km gelopen. Weten jullie ook iets van de uitlaat rammel,bevestiging 2xbeugelklem type golf zie andere vraag terug?
20 jaar
Probleem met de pomp zit hem in de veer van de pomp deze drukt de stift tegen de nokkenas. Door de stift te pakken en hier een klein puntje op te lassen, en deze dan met een laspuntje in de pomp te duwen. Zal de veerkracht anders worden en de pomp op houden met tikken.
Nieuwe beugels en ring tussen de voorpijp en spruitstuk plaatsen, en de ring inspuiten met kopervet in de rammel is weg.
Het tikken van de pomp komt doordat er olie inzit. Deze hoort daar dus niet en de klepjes blijven plakken wat het tikken veroorzaakt. Het verhaal over speling klopt niet. Dit kun je wel nagaan aangezien wanneer je de pomp wilt (de)monteren staat er ALTIJD spanning op hoe je de nokkenas ook zet. Ik heb deze pomp nu meerdere malen gerepareerd en voorzien van een nieuwe manchet en het leed is voorbij.
Jos.
Dit is niet waar in de vacuumpomp komt altijd olie te staan. Anders krijgt deze geen smering en gaat deze kapot.
Ligt puur aan de veerkracht van de pomp.
Waarom zit er anders een oliekanaal naar de pomp toe ????
Dat klopt dat er altijd spanning op staat, maar ga eens na als je de motor in bdp zet is de spanning maar heel minimaal dit veroorzaakt de tik.
Mag je me wel vertellen waarom de tik weg is als je op de stift een laspuntje maakt (stift wordt iets langer), Dan wordt de veerkracht namelijk veranderd. Heeft dus helemaal niks met de olie te maken.
aan een kant hoort ollie te zitten aan de andere niet dat tikken komt door dat het manchet lekt
de uitlaat rammel is op telossen met een namaak ring die is een fractie dikker zo dat de klemveren weer beter vast zitten
20 jaar
Dat oliekanaal is om de pen te smeren maar hoort dus duidelijk niet in de pomp zelf te zitten. Ik heb ongeveer 20 pompen van een nieuwe manchet voorzien en de tik blijft weg. De pen heb ik meerdere malen vergeleken met een nieuwe en daar is echt niets vanaf. Ik heb eerst ook geprobeert met ringetjes e.d. het tikken te verhelpen en dit was allemaal tijdelijk of het hielp niets.
Jos.
Bedankt voor de reactie's. Het is duidelijk dat de veerdruk verhoogd moet worden van de stift. of door een ringgetje,laspitje of de manchet te vernieuwen. dit alles is te proberen heb door omstandigheden nog geen tijd gehad hiervoor.
20 jaar
hallo,
nee helemaal de veerdruk niet verhogen vergeet niet wanneer je er een puntje op gaat lassen.? dat je de nokkenas onnodig extra gaat belasten...! ( stift druk tegen over de nokkenas )
vervangen is alleen de oplossing, er zit niks anders op.
paul,
Ik heb de stift ongeveer 1.5 mm verlengd. nu is er geen getik meer. deze belasting zal niet te hoog zijn voor de nokkenas.
20 jaar
hoi,
dat zul je nog zien hoe hard die ( nok ) slijt..! je bent niet de eerste die dit zo heeft opgelost, dit kost je een nokkenas,
uit ervaring,, gesproken,
paul,
gewoon stift vervangen, pomp niet, en getik blijft voorlopig weg kan tienduizenden km duren.
20 jaar
mijn antwoord is meer een vraag aan allen........wat kan het tikken van de stift voor kwaad, wanneer treed er schade op?
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar