close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: tikkerd met insturen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 fsi

hallo,

ik heb een golf V 1.6 fsi

de auto tikkerd als ik rij als ik stuur naar rechts is het weg en als ik naar links stuur word het alleen maar ergen,

ik heb beide homokeneten al vervangen zowel links als rechts

als ik rijd en trap de koppeling in en stuur dan alle kanten op tikt hij niet het is alleen bij een trekkende motor

als ik rij en trap de koppeling in en geef dan gas ook dan tikkerd hij niet

heeft iemand anders nog een oplossing ?

Geplaatst door

jeroen mk5 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Welke homokineten heb je vervangen ? De buitenste of die aan de bakzijde ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

heb de buitenste vervangen links en rechts

jeroen mk5 0

14 jaar

Vervangen door een nieuwe ? Meestal is knakken tijdens het sturen de wielzijde het probleem, maar als je ze vervangen hebt door een gebruikte, weet je ook nooit of die goed zijn.

Als de auto ook schud tijdens het accelereren, zou ik die bij de bakzijde eens nalopen, controleer of er speling aanwezig is, en kijk of de banen in de homokineet niet beschadigt zijn.

stefan84 0

14 jaar

alleen bij het sturen tikkerd hij en we kunnen verder nergens spelingen vinden en als het in de bak zat zou hij als hij recht rijd ook moeten tikken en dat doet hij niet

jeroen mk5 0

14 jaar

Als hij alleen knakt tijdens het sturen als je rijd ligt het toch voor 99% aan je homokineet..

Maar nogmaals, is deze vervangen door een nieuwe of gebruikte ?

stefan84 0

14 jaar

Het tikkend geluidkan komen van je EMS elektromechanische stuurinriching.
Deze hebben op sommige moment speling gehad op hun drukstuk dat in de stuurinrichting zit.
Je kan dit héél moeilijk detecteren, het enigste wat men kan doen bij de garage isde wagen op een hefbrug zetten.
Voertuig afdraaien naar links en proberen vast te stellen mt een soort stethoscoop/ trillingsontvanger een voornamelijk op de metalen van de stuurinrichting houden en op de spoorstangen.
Is het probleem dan niet waarneembaar dan kan het de cardan zijn of de spoorstang rubber van uwstuurinrichting.
hopelijk heb je hier iets aan
ex-vw medewerker

UrQuattro 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.