auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf V: Koppeling

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 FSI

goedenavond

ik zit met een probleem namelijk:

als mijn auto uitstaat dan kan ik wel schakelen doe ik hem aan dan lukt het schakelen niet meer.... als ik hem eerst schakel en dan aandoen dan trilt de auto hevig ik kan wel wegrijden maar als ik verder wil schakelen dan lukt het niet...
ik weet niet hoe dat komt van de ene dag op de ander....

Is mijn Koppeling kapot? kapot??

hoeveel kost dat om het te maken?

ps. Schakelen met de motor uit lukt wel. alleen als de motor aanstaat lijkt het net of hij vastloopt. ik krijg hem niet uit zijn koppeling. Maar zodra ik hem uitzet en dan schakel lukt het wel.

Auto is een Golf Plus bouwjaar: 2006

Graag zo snel mogelijk advies AUB.

Geplaatst door

DonAlba (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als ik dit verhaal hoor dan denk ik aan een defecte/overleden koppeling.

ricky 10
badge

14 jaar

To: Ricky


Maar is het niet dan vreemd dat de koppeling normaal fungeert bij een uit staande motor?

Alleen als de motor aan staat, krijg ik hem met geen mogelijkheid uit een versnelling.

DonAlba 0

14 jaar

[quote=DonAlba]To: Ricky


Maar is het niet dan vreemd dat de koppeling normaal fungeert bij een uit staande motor?

Alleen als de motor aan staat, krijg ik hem met geen mogelijkheid uit een versnelling.[/quote]
De versnellingsbak functioneerd normaal als de motor uit staat,maar als de motor draait dan moet juist de koppeling ervoor zorgen dat de versn.bak kan schakelen (ontkoppelen),en ik denk dat dta bij jou niet gebeurd,de koppeling zorgt ervoor dat dat je de versnelling kan inschakelen doordat hij ontkoppeld bioj draaiende motor,bij stilstaande motor dan hoeft hij niet te ontkoppelen omdat de motor dan niet draait,laat je koppeling maar even controleren.

ricky 10
badge

14 jaar

Ja dat was ik as maandag al van plan. Alleen ik wilde graag weten voordat ik naar de garage toe ga hoeveel het mij ongeveer zal gaan kosten.

Weet jij dat toevalig?

Dit is niet echt een perfecte timing van de auto om een mankement te vertonen. Het zijt zo.

Heb jij misschien een prijsindicatie?

DonAlba 0

14 jaar

Als de motor uit is, en je hem in de versnelling zet, koppeling indrukt en de motor start, begint de auto dan al te rollen terwijl je de koppeling nog ingedrukt houd ?

Zal inderdaad een versleten koppeling / drukgroep zijn..

Laat maar eens een goede diagnose stellen, en laat hem dan gelijk repareren.

stefan84 0

14 jaar

Hebben jullie enig idee hoeveel dat gaat kosten?

en inderdaad de auto rolt...

DonAlba 0

14 jaar

Prijzen kun je opzoeken van de onderdelen : www.partsbase.nl

Prijzen voor montage verschillen nogal, even een belletje naar garage of dealer en je weet meer..

stefan84 0

14 jaar

Dank u wel voor die website. Ik zie dat er een aardige prijskaartje aan hangt exclusief montage!

heel erg bedankt!

DonAlba 0

14 jaar

[quote=DonAlba]Ik zie dat er een aardige prijskaartje aan hangt exclusief montage![/quote]
Dat klopt, je wilde immers ook een exclusieve auto?
Daar hangt dan ook een exclusief prijskaartje aan.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.