close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: Timing transporter 2.4D

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.4D

Hallo eenieder,

Na een doorgeslagen koppakking hebben we een nieuwe kop gemonteerd op onze VW transporter, het revisiebedrijf adviseerde om de dieseltiming bij hun te laten afstellen. Nu weet ik dat dat de beste oplossing zou zijn maar qua nieuwsgierigheid willen we het eerst zelf proberen.

De cilinderkop is weer netjes gemonteerd, krukas op tijd gezet, nokkenas goed gezet (plaatje), dieselpomp op tijd gezet (merkteken op ca. 7u vanuit de zijkant gezien).

Nu draait de motor rond, na zo'n vier omwentelingen slaat ie aan maar ook gelijk weer uit. Met half gas springt de motor aan en blijft lopen totdat het gas losgelaten wordt (reageert ook heel traag op volgas bij lopende motor).

Nu lijkt het logisch dat de dieseltiming nog afgesteld moet worden, een afstelsetje is verkrijgbaar alleen de gegevens over het hoe en wat niet.

Wie kan hierbij tips danwel een beschrijving geven?

alvast bedankt

Geplaatst door

Tim D (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de pomp moet met een meetklok afgesteld wortden en die moet in de pomp geschroeft worden maar het lijkt me verstandiger om dat telaten doen.
als je de boel zelf voor de afstelling moet kopen ben je meer kwijt en je gebruikt het nooit meer.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

zijn hydraulische kleppenstoters,heb regelmatig problemen bij deze met de kop eraf te nemen voor hij terug aanslaat,
probeer eens met startpiloot aan de gang te krijgen,en even stationair te laten draaien zodat de klepstoters terug op druk komen,
kan moeilijk geloven dat de pomp zo ver verkeerd staat(pomp zelf is niet losgeweest veronderstel ik)zodat deze niet meer draaid,
zeg niet dat het slecht is van de timing te controleren,

succes

davy2038 0
badge

17 jaar

aandrijftandwiel van de brstpomp moet je overzetten dan is de afstelling sowieso vergaan dus altijd uitklokken op 1mm plus minus 0.02 bij een aab motor en 0,90 plus minus 0,02 bij een aja

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.