Volkswagen GOLF: toeren gaan omhoog bij volgas 4e en 5e versnelling

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: BKC, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 77

Oké is goed ik zal dat gaan controleren vandaag nog. Ik hoop niet dat dat het is want dat kan nog eens een duur geintje worden. maakt het ook uit of de auto warm of koud is?

mr2face84

Geplaatst door mr2face84 (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

mr2face84 (0), 8 jaar geleden

Hallo ik ben nieuwe hier zal me dus eerst even netjes voorstellen. Ik ben Mike woonachtig in Groningen en rij sinds 2 jaar een golf 5 1.9 diesel 5 bak 105 pk.

Sinds kort heb ik ondervonden dat mijn auto een beetje raar doet als ik gas geef in de vierde en vijfde versnelling. Op het moment dat ik op de snelweg rijd in de vijfde of vierde versnelling en een auto wil gaan inhalen of harder wil gaan rijden dan gaat schiet de toerenteller een aantal toeren omhoog dus over toeren, dat kun je dan ook aan de motor horen alsof je gas geeft terwijl hij in zijn vrij staat. Hij zakt ook vrijwel direct weer terug en loopt verder ook normaal door qua snelheid en toeren. in de eerste en tweede en derde versnelling heb ik hier geen last van. Mijn crusecontrol doet ook al sinds ik hem heb gekocht raar. Als ik op crusecontrol rij en hem na een paar keer aan en uit moet doen om af te remmen dan wilt hij op een gegeven moment niets meer doen, maar schakel ik terug naar een lagere versnelling en vervolgens weer naar de vijfde dan doet hij het in eens weer. Ook als ik stil sta en weer ga rijden werkt hij weer. Vandaag is mij ook opgevallen dat als ik op crusecontrol rij gas wil geven met de hendel in de vijfde versnelling dan schiet de toerenteller ook even omhoog waarna de crusecontrol er mee stopt en dus ook het gas geven met de hendel werkt niet dan, maar gas geven met de gaspedaal wel. Hij heeft dan even een moment dat gas wilt geven maar houd er dus ook vrij gelijk mee op. Ik krijg ook geen melding op de boardcomputer dat er iets aan de hand is.

Ik hoop dat ik het probleem duidelijk heb uitgelegd.
Misschien is er iemand die dit probleem ook heeft gehad of iemand die weet wat dit is.

Ik heb een filmpje gemaakt misschien word het probleem hierdoor duidelijker.

Link:http://youtu.be/gCP9onxRMes

Graag zie ik de antwoorden tegemoet.

C.Jonker (0) PRO, 8 jaar geleden

Hallo,

Om andere zaken uit te sluiten en controleren of je koppeling niet op zijn laatste been loopt.
Ga bij 40 a 50 km/u naar de vijfde en geef vol gas...slipt de koppeling dan door ( toeren gaan omhoog )

mr2face84 (0), 8 jaar geleden

Hallo,

Ik heb dit even getest. En ben tot conclusie gekomen dat hij niet in de toeren omhoog schiet als ik 50 rij en volg gas in de 5 geef. Ik heb ook gemerkt dat als de auto koud is hij normaal functioneert zodra hij even warm is na dat hij op 90 graden staat komen deze verschijnselen terug.

Punt (35) PRO, 8 jaar geleden

Is er iets speling in het bedienen van de koppeling als de bediening hydraulisch is .

Als het compensatiegaatje in de cilinder afgesloten blijft komt de koppeling bij hete motor door uitzetting van de vloeistof vanzelf vrij.

Bij div. auto's mee gemaakt.

Succes.

mr2face84 (0), 8 jaar geleden

@Punt
Oke stel dat dit het geval is wat zou ik hier aan kunnen doen?

Punt (35) PRO, 8 jaar geleden

Zit de schakelaar bij het pedaal niet in de weg ? Als dit niet van toepassing is en/of het ontluchten van het systeem problemen geeft dan toch maar vervangen van de cilinder bij het pedaal.

Vr Groet.

Veltnij (0), 8 jaar geleden

Denk dat er iets met de electronica v/d cruisecontrol aan de hand is.

mr2face84 (0), 8 jaar geleden

Ik denk het eerste wat ik ga doen is het laten uitlezen van de auto kijken wat daar uit komt. Zodra ik meer weet na het uitlezen zal ik het laten weten. Bedankt voor de reacties en tips ik ga hier mee aan de gang en laat zeker weer van me horen. Mochten er meer mensen zijn met tips altijd welkom.

Punt (35) PRO, 7 jaar geleden

Jij bent nu maanden verder maar wij horen niets.

Ben toch wel benieuwd wat er nu aan de hand was/is.

Vr. Groet.

mr2face84 (0), 7 jaar geleden

Hallo,

Sorry helemaal mijniet fout. De koppeling is reeds gemaakt die waren dus op. Bleek ook dat de remlichtzchakelijk stuk was waardoor de cruise controll niet goed werkte. Het probleem wat zich nu nog voortzet is het hobbelen van de blok zo nu en dan als ik stil staan en hij stationair draait. De verstuivers heb ik laten controleren die waren het niet, motorsteun ook niet en het vliegwiel ook niet. Ik heb recentelijk de EGR klep gereinigd maar probleem niet verholpen. Ik zou verder ook niet waren wat het kan zijn. Misschien iemand hier nog een suggestie.

Alvast bedbankt en ook voor de vorige antwoorden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.