Hallo allemaal!
Ik heb een Golf Carat 1.8L automaat uit het jaar 1984. Na het opstarten van de auto (wat overigens nog nooit een echt probleem is geweest), brandt het lampje van de accu en vallen de toeren terug.. Door gas bij te geven verdwijnt dit lampje en na een minuutje warmdraaien + gas bijgeven in neutrale stand, begint de auto goed stationair te lopen. Soms vallen de toeren zo ver terug dat ik gas moet blijven geven om uitvallen te voorkomen. Hierna is rijden geen enkel probleem. Het lijkt vooral op te spelen bij een koude start.
Als ik begin te rijden voordat ik de auto een minuutje goed stationair heb laten lopen, dan zakken de toeren sterk terug (tijdens rijden) en staat de auto op het punt van uitvallen. Mochten de toeren te sterk zijn teruggelopen of de auto uitgevallen zijn, dan gaat het opstarten daarna een stuk lastiger..
Nu wil ik weten hoe ik dit zou kunnen oplossen en of dit een daadwerkelijk probleem is of dat het vaker voorkomt bij oude auto's en dat ik dit moet accepteren. De vorige eigenaar vertelde mij dat dit altijd al een het geval is geweest bij deze auto maar nooit een echt probleem gegeven heeft.
Alvast bedankt voor de reactie. Als jullie nog vragen hebben dan hoor ik het graag!
Mark
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt er op dat de motor onvoldoende brandstof krijgt als deze koud is , wat veroorzaakt kan worden door een niet goed functionerende watertemperatuursensor in de bovenste waterslang op de aansluiting aan de cilinderkop.
haal hier de stekker eens vanaf en kijk of er iets veranderd.
Jullie bedoelen dat ik de thermo tijdschakelaar moet testen en evt. vervangen?
9 jaar
Bovendien. Als ik met de auto ga rijden voordat die helemaal goed is warm geworden en goed zijn toerental heeft, dan rijdt hij op dat moment goed. Maar als ik hem daarna weer wol gebruiken dan duurt het heel lang voordat de auto wil starten. Uiteindelijk doet de auto het wel altijd.. denken jullie dan nog steeds aan hetzelfde?
9 jaar
Watertemperatuursensor al los gekoppeld of vervangen ?
Bedoel je de koelvloeistof temperatuur sensor? Die probeer ik te lokaliseren, maar kan hem niet goed plaatsen namelijk. Ik zie 4 verschillende sensoren/schakelaars.. wilde die sensor namelijk vervangen (niet zo duur) maar nog niet gelukt dus ;)
9 jaar
Mark; haal die kap eens van de carburateur.
Er zijn schrijvers die denken dat het over een injectiemotor gaat.
Leuk als je ook het TYPE motor vermeldt.
Aan de carb. hangt vaak een type plaatje vermeldt dat even.
Succes.
Sensor op foto2 is voor de oliedruk.
Verder blijft het wel erg stil.
Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar