Volkswagen Golf: toerental cq afstelling

Bouwjaar: 1998

Hallo ik heb een golf 4 1998 1.6 sr benzine met een probleem?
staionair toerental was variabel tussen 700 en 1000 toeren gaf hem eens flink op z,n staart en hij ging gelijkmatiger lopen ik denk dat doe ik nog een keer maar toen liep ie wel heel erg rot stationair 3 cilders dus bougie,s eruit 3e cil bougie drijfnat van de benzine nieuwe erin evenrot lopen compresie allemaal 11 bar gemeten ik had iets gelezen over gasklephuis reinigen heb ik gedaan met carberateurclaener is nu schoon was zeer vuil de carterventielatie en klep luchttfiter alles is schoon luchtfilterhuis moet moet nog in de basisstand gezet worden
maar weet niet hoe dat moet en hij loopt nog steeds op 3 cil maar met een staionairtoerental van 1200 dit zal wel door gasklephuis komen dat dus niet in de basisstand staat maar m,n volgende vraag is waarom word de 3e bougie drijfnat is m,n injector stuk of m,n bougiekabel die bougiekabel moet ik nog controleren maar meschien weet iemand al een antword op me andere vraagen alvast bedankt ger

g.ter

Geplaatst door g.ter (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

johndoornbosch (0) PRO, 18 jaar geleden

krijg je wel vonk op de derde cilinder?

g.ter (0), 18 jaar geleden

heb ik nog niet naar gekeken evenals of de kabel goed is doe ik morgen je hoort me doei!

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

heeft deze motor nog een authentieke stroomverdeler of zijn het al losse bobine's???

In het eerste geval, bougie uitwisselen voor nieuwe en kijken wat er gebeurt, in laatste geval ook kans op stukkende bobine van cilinder 3

g.ter (0), 18 jaar geleden

bougie heb ik al vernieuwt en motor liep geen moment beter hij heeft geen sttroomverdeler maar of die 4 zwarte kabels op losse bobine,s zitten heb ik nog niet opgemerkt zal even kijken bedankt

g.ter (0), 18 jaar geleden

het is een akl motortype

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

heeft 1 onstekingsblok voor 4 bougies, zitten dus eigenlijk 4 bobines in een behuizing. Het zou natuurlijk kunnen dat er eentje stuk is, maar het kan ook de aansturing van de CPU zijn.
Beide onderdelen zijn behoorlijk aan de prijs....

Is de auto eigenlijk al uitgelezen?? wat leverde dit op??

Het zou natuurijk ook een kabel of dop kunnen zijn die doorslaat....

g.ter (0), 18 jaar geleden

Kabel of dop slaan niet door als de kabel uit de bobine is trek ie wel een vonk vanuit de bobine naar de massa auto is nog niet uitgelezen ik heb het gasklephuis helemaal gereinigt in gemonteerde toestand met carberateurcleaner moet ie nu ook opnieuw in de basisstand afgesteld worden? dan kan ik dat gelijk laten doen met het uitlezen. Auto heeft 170000 km gelopen 1e eigenaar altijd rustig mee gereden zag wel met schoonmaken van gasklephuis dat de aanzuigbuis van carterventielatie een beetje in de verdrukking had gezeten en half openscheurde toen ik eraan zat om hem te reinigen moet daar even een nieuwe voor kopen

g.ter (0), 18 jaar geleden

Was dus de bougiekabel motor loopt goed op 4 cilinders draait allen nog 1800 toeren stationair kan dit komen door de onderdruk slang die lek is ? of heeft het reinigen van het gasklephuis hiermee te maken wie weet raad? b.v.d.

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Gasklephuis in basisstand laten zetten, moet met diagnoseapperatuur, maar eerst die slang dichtmaken, ook dat geeft n.l. ellende.

succes

g.ter (0), 18 jaar geleden

Okee bedankt groeten Ger

g.ter (0), 18 jaar geleden

okee gasklephuis in basisstand laten zetten en hij loopt weer als nieuw iedereen bedankt vgr Ger

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.