close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Toerental veel te hoog

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: AEX

Hoi Wie kan me helpen

Polo 6N1 1.4 8v Aex 44 kw 60PK
Na het uitvallen voor kruisingen en rotondes, heb ik de gasklep uitgebouwd, en met remmenreiniger weer mooi schoongemaakt.
Ik heb hem laten Inregelen en mijn autotje leek weer mooi te lopen.
Als ik (stilstaand) na nieuw inregellen gas geef komt de motor direct terug op 1000/1100 toeren. Ben ik aan het rijden (2 KMH of harder) dan blijft mijn motor 2000/2300 toeren lopen. Als ik een keer heb gereden gaat hij niet meer lager als 1300 RPM
Ik heb zelf al een OBD kabel gekocht en het ook meerdere keren geprobeerd met vagcom , maar het probleem blijft (Geen foutcodes in ECU. en na adp run de melding adp ok)
Ik weet me geen raad meer.
Wagen heeft net 1000 km nieuwe Bougies, kabels, Luchtfilter, Rotor en Rotorkap.
Ik heb de VacuumSlang naar rembekrachter vervangen, wegens kleine lek.

Wel heb ik als ik de auto met koude motor uitlees, in vagcom bij group 001 bij temp -23 graad, en bij Group 2 temp 18 graad.
Is mijn Koelvl stof temp sensor stuk?.
Voor schoonmaken was er geen probleem met Toerental +/- 800 rpm

Wie kan mij helpen

Geplaatst door

Mathje (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

In meetwaardeblok 01 kun je inderdaad je koelvloeistoftemperatuur aflezen.
Als die daar -23 graden geeft moet je de koelvloeistoftemperatuurvoeler vervangen.
Zou daar mee beginnen en een keer de accupool losnemen en dan opnieuw proberen.

Benny Vee 0
badge

13 jaar

Hoi hij loopt weer als een zonnetje.
Ik heb je raad opgevolgd en voor 23 eurotjes een nieuwe temp censor gekocht, nieuw ingeregeld en hij loop weer 850 toeren per minut.
Ik heb begrepen dat deze een twee delige funktie heeft, iets met Gauge Brake, kweet het niet preciecies. maar hij loopt nu ongeveer 1100/1200 toeren bij rollen en 850 bij stilstand.
Dank je wel Benny.

Mathje 0

13 jaar

Hoi Benny
Ik wou nog een dingetje vragen.
Ik weet nu dat in meetwaardeblok de koelwatertemperatuur staat, maar wat ik dan graag wil weten is, wat de temp in meetwaardeblok 2 dan is.
Ik heb zover ik weet niets meer in mijn auto die een Temp waarde gebruikt.

groetjes

Mathje 0

13 jaar

Weet het net zeker omdat deze auto's niet meer zoveel voorkomen bij ons maar ik denk temperatuur aangezogen lucht.

Benny Vee 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.