Bij optrekken/doortrekken wordt het stijgen van het toerental vaak abrupt en veel te vroeg afgekapt, vaak bij ca 3500 toeren, soms bij meer.
Na opschakelen doet het probleem zich in de volgende versnelling weer voor.
Daarnaast is de trekkracht sowieso een stuk minder.
Luchtmassameter is recent vervangen waarna een en ander wel verbeterd is maar niet verdwenen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb dit probleem ook eens gehad met een Passat TDi, bij mij was er een schotje los in de katalysator/roetfilter.
Heb je de auto al uitgelezen? Als je dit doet krijg je mischien wel de foutcode turbodruk regelverschil.
Bij deze foutcode is meestal een electrisch klepje kapot dit klepje stuurt de waste-gate aan. Het is een zwart klepje. Met geloof ik drie slangen. Ik geloof dat hij bij een passat tegen het schutbord zit in het midden achter een aanzuigbuis.
22 jaar
heb ik pas ook gehad bij een passat 100 pk tdi,
bleek na lang zoeken het luchtfilter sterk vervuild te zijn
(38000km gelopen), zodat de aanzuigslang dichtgezogen word!
22 jaar
Luchtmassa meter vervangen!!
Dit is niet te controleren met gewoonwerkplaats gereedschap, alleen met VAG diagnose app. even een printje maken van meetwaarden blok 10 en 11... onder de 800 mgr/sl foute boel, vervangen!!!
22 jaar
Het bleek uiteindelijk een slechte stekkerverbinding van de aansturing van de wastegate te zijn.
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar