close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Kever: Toeter gaat ongevraagd aan en gaat niet meer uit

Bouwjaar: 1969, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300 12 Volt

Toeter gaat aan en wil niet meer vanzelf uit. Toeterbediening via een metalen stang binnenkant stuurwiel. Toeter zelf al vervangen. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Bedankt John

Geplaatst door

dupl-u-7384-5dd1494e36dca+Johnny Bult (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

stang blijft hangen / is lam....


daar moet je bij zoeken.


mvg

blijegeit 0
badge

18 jaar

Ok bedankt, ga ik proberen.

Wat kan ik doen aan die stang als ie echt blijft hangen en hoe weet ik dat zeker. Ik heb de bruine draad losgehaald en dan gaat de toeter op halve kracht aan. Druk ik de draad tegen de stang, dan gaat de toeter hard aan. Kan ik hieraan iets verstellen. De 3 stelschroeven gaan namelijk erg zwaar. Of moet ik het misschien ergens anders zoeken. Maakt de draad niet ergens sluiting? Ik hoop dat iemand kan en wil helpen met advies. Bedankt alvast!

Toeter is massa geschakeld, de bruine draad zal ergens tegen het chassis of de stuurkolom aan liggen. Meten is weten......

schema nodig?? pb me ffe.

audia4 0
badge

18 jaar

Kijk eerst een ff bij die Hardy-schijf, die rubberen koppelingsschijf tussen de stuurstang en het stuurhuis. Aan het eind van het stuurhuis komt de draad naar buiten en draadbreuk op deze plek komt veel voor. Hij hoeft maar ff massa te maken en de claxon gaat al.

Santa 0

18 jaar

Hardy schijf???!!!

Gedronken ouwe grijsaard?

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Nee, mijn Zoon, nee, absoluut NIET want ik weet dat ik dan niet goed een bootje kan besturen.......
Ik wilde de omschrijving slechts zo kort en duidelijk mogelijk houden. Kennelijk dat het voor sommigen hier wat te laat is geworden.....?? :)
Die rubberen koppeling in de stuurinrichting van de Kever lijkt wel wat op een Hardy-schijf van b.v. een BMW. Zij die dat schijfje kennen, weten dan wel ongeveer wat ik bedoel. Bij de Kever kan deze schijf op 2 manieren zijn bevestigd: gewoon met bouten/moeren of anders met een soort holnieten. Deze laatste manier komt vaak voor bij auto's waarvan dit rubberen schijfje nog nooit is vervangen. Wanneer het schijfje wordt vervangen, kun je hem gewoon weer met 4 boutjen/moeren vastzetten. En om het verhaal dan maar even helemaal af te ronden: deze constructie zit dus ALLEEN op Kevers met een torsie-geveerde vooras en NIET op die Kevers met een McPherson voorwielophanging. Deze hebben een gewone kleine stang met 2 kruiskoppelingen tussen de stuurstang en het stuurhuis.

Santa 0

18 jaar

kan ook zijn dat het stuur langs het alu-huis schraapt .

H&k 0

18 jaar

bedankt voor alle advies, het weer zit nog niet echt mee, dus zodra het een dagje echt droog is ga ik ermee aan de slag. Moet lukken met al het advies! Bedankt, John.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.