close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Touareg 2004: touareg krijg ik niet uit zijn P

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: V8

Beste forum,

Ik krijg bij starten de melding brake fault stop vehicle en geel sleuteltje bovenin.
krijg hem ook niet uit de parkeerstand. De Touareg staat wel kleine helling met de kont naar beneden.

Hoe kan ik de automaat ontgrendelen.

Onder de vloermat is het vochtig en heeft dit er mee te maken.

staat nu vochtvreter in.

Geplaatst door

edwardhoeksma (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarschijnlijk de remlicht schakelaar defect, deze zit bovenaan het rempedaal gemonteerd.
Als men de rem niet ingedrukt houdt kan men ook niet schakelen. dus als deze schakelaar defect is zal hij ook niet schakelen

Beste Peter, is de automaat te ontgrendelen om naar de dealer te rijden

remlichten doen het trouwens wel

dat kan, de remlichtschakelaar heeft intern 2 schakelaars.
Als er 1 defect is krijg je dit probleem al.

Ik weet niet uit mijn hoofd hoe ik bij een touareg de bak vrij moet schakelen met een noodgreep.
Bij Mercedes kun je de pookbekleding weghalen en daar onder zit een geel of rood hendeltje om de bak te kunnen schakelen zonder beveiliging.
Wellicht is dit bij een touareg ook wel zo.
Misschien is er iemand anders die hier ervaring mee heeft?

Ik zou er wel voorzichtig mee zijn, want ik kan van hieruit natuurlijk niet 100% vaststellen waarom de bak niet meer uit de P wil, dat kan ook zomaar een andere oorzaak hebben.
Ik draag hier alleen het meest voorkomende euvel voor.

Dank voor meedenken Peter en ga vanmiddag eerst de remschakelaar proberen.

Lijkt me het handigst, deze schakelaar zit dmv een bajonetsluiting vast, gewoon een kwart slagje draaien en dan kan hij eruit.
Is wel beetje lastig om bij te komen , maar met een klein beetje volharding moet het lukken.

Gister remlichtschakelaar vervangen maar nog steeds de storing. wel ben ik erachter gekomen hoe je de automaat ontgrendeld.

schuifje naar rechts duwen met kleine schroevendraaier en hij ontgrendeld en kunt weer schakelen.

nu nog de melding gele sleutel en melding brake fault stop vehicle opsporen

Maar heb je ook al gereden? Schakelt hij dan gewoon zoals het hoort? Ik zou hem als eerste even laten uitlezen en kijken welke foutcode hij geeft.

ricky 10
badge

9 jaar

Ja, ga ik vanmiddag ook laten doen. Heb het gevoel dat hij nu in versnelling klapt. gaat niet soepel.
Hoop dat er wat uitkomt. Verder zijn er geen storingen

Misschien heeft hij geen snelheidssignaal meer.
Uitlezen is inderdaad het beste, voordat je iets kapot maakt.

Zal op forum laten weten wat eruit komt.

Misschien foutcode over de schakelunit oid, dat zou dan ook het opeens slecht schakelen kunnen verklaren.

ricky 10
badge

9 jaar

Maakt na uitlezen idd geen verbinding met schakelbak en abs computer. Dat verklaard dat kilometer teller niet werkt bij rijden en hij blijft in 1 versnelling.
Op display is automaatstand ook niet meer leesbaar en gordelpiep doet het ook niet. verder werkt alles:)
Moet toch een computertje de geest hebben gegeven. Alleen welke.

Even goed alle zekeringen controleren, ook de hoofdzekeringen. kan zomaar een kapotte zekering in zitten

Ik zou het fijn vinden als u updates blijft schrijven, vandaag belde mij een belgische meneer die exact hetzelfde probleem ervaart.
Mogelijke oplossingen bij u kunnen voor hem mogelijk ook een oplossing zijn.

Kun je zekeringen er zomaar even uithalen en weer instoppen zonder daar de computers mee te beschadigen. Ik blijft de voorderingen zeker schrijven.

hallo,ik heb namelijk hetzelfde probleem sinds de 16/6 maandag t'huis gekomen geen problemen s'morgens auto ontgrendeld sleutel in contact draai naar rechts en er komt op het scherm fault running gear workshop (in het geel) en auto met tussenin pijltje omhoog/omlaag en daarna break fault stop vehikle (in het rood) motor kan wel draaien maar met voet op rem gaat die niet uit P staat in vw garage hebben zekeringen nagekeken (had ik ook al gedaan) en kan geen kwaad hebben batterij afgekoppeld en de kabels even tegenelkaar gehouden was nog hetzelfde dan uitlezen en konden niks zien omdat het allemaal nullen waren en zegden dat de canbus plat lag en ja t'kan van alles zijn tot nu nog geen oplossing!

hans 23 0

9 jaar

Je maakt niks kapot door zekeringen te trekken, maar je kan wel storingscodes veroorzaken, dat is niet handig met uitlezen.
Als je met een spanningzoeker meet op beide kanten van de zekering hoef je ze er niet uit te halen, dat kan ook.
Even schuin met een lapje er tussen schijnen, dan kun je waarschijnlijk ook al zien of ze heel zijn ja of nee.

Zekeringen zijn allemaal OK volgens mij. Volgende week heeft de garage tijd om alles door te meten. Hoop dat de computers (abs) (schakelunit) los te checken zijn

Heb je ook de foutcodes of de juiste fout omschrijvingen?

ricky 10
badge

9 jaar

code weet ik niet maar de monteur vertelde dat computer geen verbinding met schakelbak en abs computer maakt en dit niet kon resetten

he Edward weet jij al iets meer?

hans 23 0

9 jaar

Hans, auto gaat vandaag pas naar de garage. hou je op de hoogte

he,ik heb wat vernomen van de garage dat het een relais is onder de motorkap dat spanning moet krijgen van een elektronisch ding (ik weet niet welke) die ook het canbus systeem en alle andere dingen voorziet van spanning als ze deze relais manueel spanning geven werkt alles ze zijn er wel nog mee bezig hebben nog ni veel tijd gehad om aan verder te werken gr

hans 23 0

9 jaar

Hans , dank voor het melden en dit is ook interessant om door te lezen

clubtouareg.com/threads/stuck-in-park-brake-fault.61788/

Net auto kunnen ophalen en rijdt weer als een zonnetje . Was idd de bedrading die door vocht sluiting met computers maakte. Aangetaste draden vervangen en ingepakt met vocht werende tape. Alles kon daarna weer goed worden uitgelezen. Gewoon goede garage 👍😉

Netjes opgelost! , en hier ook zeker leerzaam.

Volkswagen blijkt bij de kabelboom gebruikt te hebben gemaakt van tape wat vocht opneemt. Beetje raar voor een auto die door dikke plas water moet kunnen rijden.
kabels lopen linksonder bij bestuurderskant en je kunt er vrij makkelijk bij.

Beste,na 6 weken heb ik m'n auto terug en 1400 euro armer waarvan 1200 werkuren ze hebben een relais en een stuurdoos (die spanning moet geven naar canbus en dergelijke) vervangen en da was het goe hé

hans 23 0

9 jaar

1200 werkuren..?

Hans4040 1240
badge vip badge

9 jaar

Ja Hans! Zoals je het schrijft, lijkt of er 1200 uren zijn besteed aan reparatie. :-)

voyager 0

9 jaar

nee het is wel 1200 euro voor de werkuren (was euro er vergeten tussen te zetten ) ze vragen 6,33 euro per tijdseenheid maal 150,80 zonder btw is dit per 5 min of 10 min ? als het per 5 is lijkt me dit nogal veel en per 10 nogal weinig (ben het vergeten vragen ik was op dat moment nogal een beetje geschrokken) en mag er op werkuren btw gevraagd worden? mvg

hans 23 0

9 jaar

Er moet over alles wat op de factuur staat BTW betaald worden - dus ook de werkuren.
Er is 1 uitzondering en dat zijn marge (gebruike) goederen, daar zit de BTW inbegrepen in de prijs.

oldford 0
badge

9 jaar

Blijkt dat afvoer regen goot slangen langs raam bij voeten naar buiten gaan. Deze waren door trappen met voeten op bekleding los gelaten waardoor water bij de voeten i.p.v. naar buiten naar binnen liep. Slangetjes terug gestopt en met kit afgemeerd zodat ze niet meer zo snel los kunnen. Gelijk met mijn vinger en luchtpisto de kleine gaatjes zo goed mogelijk vrij gemaakt. Dit was uiteindelijk de hoofdoorzaak van de storing

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touareg of stel zelf een nieuwe vraag.