Hier een vw Touareg met een 3,2 V6 motor. Deze heeft een hele tijd geleden ook dezelfde foutcode gehad namelijk P0420. Toen Heb ik de distributiekettingen vervangen, omdat deze waren uitgerekt en dus het tijdstip niet meer klopte (+/- een jaar geleden). Nu na lange tijd geen storingen gehad komt er ineens weer dezelfde foutcode in. Ik denk zelf dat 1 van de katalysators overleden is. De waarden van de lambdasondes zijn goed, dat wil zeggen de eerst 2 sensors pendelen mooi en de laatste 2 zijn mooi contstant. Ondanks dat de laatste 2 sensors constant blijven denk ik toch dat 1 van de katalysatoren is overleden. Heeft iemand hier ervaring mee met zo'n auto. Volgens de dealer zijn er geen updates voor dit probleem met deze foutcode. En natuurlijk hebben ze ook nog nooit een kat vervangen als je ze er iets over vraagt.
Al vast bedankt Passatje.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Moet ook meegaan met wat de dealer al zegt dat katalysatoren maar weinig stuk gaan bij dit type motor.
Lambdasonde's hebben we wel vaker meegemaakt, want storing zal wel sporadisch zijn dus meet je ook geen fouten.
Staan er verder geen storingen in ?
Koolstoffilter klepjes gaan ook regelmatig stuk bij deze serie azz motoren.
Mischien een handige link.
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16...
14 jaar
Heb auto vandaag binnen gehad om lambdasondes te controleren. Achterste 2 sondes pendelen tussen 0,1v en 0,7v. Dit is dus niet goed. De auto heeft nu 2 foutcodes de P0420 en de P0430. Ik denk dat de katalysators zijn overleden. Ook geven ze een vervangingstermijn van de lambdasondes van 160000km aan. Ik denk dat het verstandig is om ook alle lambdasondes te vervangen, want auto heeft 163.000km gelopen. Ik ga morgen een kostenplaatje bij de klant neerleggen en dan mag de klant beslissen of ook de lambdasondes vervangen moeten worden. De 2 katalysators moeten zo wie zo vervangen worden.
Jullie horen later hoe het is afgelopen. Passatje
Opzich ook wel raar dat ze alle twee tegelijk stuk zijn,de dealer zegt wel dat er geen update voor dit probleem is,maar ik zou gewoon laten controleren of de motor ecu een update nodig heeft en zoja dan die uitvoeren en de klant weer aan laten kijken.Dan weet je in ieder geval dat dat het probleem niet is.
[quote=Passatje]Heb auto vandaag binnen gehad om lambdasondes te controleren. Achterste 2 sondes pendelen tussen 0,1v en 0,7v. Dit is dus niet goed. De auto heeft nu 2 foutcodes de P0420 en de P0430. Ik denk dat de katalysators zijn overleden. Ook geven ze een vervangingstermijn van de lambdasondes van 160000km aan. Ik denk dat het verstandig is om ook alle lambdasondes te vervangen, want auto heeft 163.000km gelopen. Ik ga morgen een kostenplaatje bij de klant neerleggen en dan mag de klant beslissen of ook de lambdasondes vervangen moeten worden. De 2 katalysators moeten zo wie zo vervangen worden.
Jullie horen later hoe het is afgelopen. Passatje[/quote]
Heb net zo'n probleem met een Kia V6 en ben benieuwd of je het nog hebt kunnen oplossen Passatje?
We hebben prijs gemaakt voor de reparatie en klant wil er nog even mee wachten.
Als het gerepareerd en opgelost is zal ik het zeker laten weten.
Groeten Passatje
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touareg of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar