hallo allemaal wie kan mij hier mee verder helpen,klant komt met de klacht dat de auto bokkerig loopt en af en toe doodvalt bij gas geven. foutcode uitgelezen geeft aan nokkenas standsensor -g40 signaal buiten tolerantie 12296 p3008statisch,als ik de foutcode wis zonder dat de motor loopt blijft deze weg, start ik de motor dan komt die direct weer terug.(kan dit de distributieketting zijn die is uitgerekt )of is dit wat anders ,wie heeft nog meer tips waar naar te kijken bv meetwaarden van de sensor of de ketting welke kanaalen moet ik hier voor kijken?? en boven op het kleppendeksel zitten twee sensoren als je er voor staat links bij de ketting en rechts, welke is hier nu de g40 sensor van,graag snelle reacties om het snel op te lossen want de auto is net vorige week door ons afgeleverd bvb dank..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De nokkenassensor is rechts als je voor de auto staat (dus aan de bakzijde) en links zit de regelaar voor de nokkenasversteller dus je zou de sensor eens kunnen vervangen en dan proberen (gaat nog wel eens stuk), maar ik ken de foutcode niet helemaal en kan misschien zijn dat de ketting is opgerekt en dan zul je de ketting en eventueel de spanner e.d. moeten vervangen, want dat komt ook wel eens voor.
hallo ricky bedankt voor je reactie,als dit het niet is wat moet ik erdan aan doen,is het veel werk de ketting te vervangen en zijn hier reperatie sets bij de dealer voor te verkrijgen,kan ik ook in het meetwaarden blok zien of de ketting opgerekt is??? of eventueel aan de buiten kant van de motor,door deze op tijd te zetten of zie je hier niks aan op het oog als de ketting opgerekt is bvb dank ook alle andere informatie is welkom..
hoi moni,
mischien is het handig om met een scoop je signalen te controleren, geeft mischien meer duidelijkheid. wat betreft de rek op de ketting, als je signaal van je nokkenas en je krukas over mekaar kun je dit controleren of het in orde is, eventueel vergelijken met een andere auto.
groete rien
Als hij redelijk is opgerekt dan kun je het aan de buitenkant zien.
Je moet dan de 2 delksels achter de nokkenassen verwijderen en dan de motor op bdp zetten dmv een metertje in de 1e cilinder te stoppen (geen merktekens op krukas). Dan zie je achter de dekseltjes de nokkenassen zitten met 2 gaten erin, en die gaten staan beide schuin naar beneden naar elkaar toegericht en moeten symetrisch staan ten opzicht van elkaar.
hallo allemaal vandaag nokkenas sensor vervangen, geen resultaat waarschijnlijk toch ketting uitgerekt, wie kan mij zeggen hoeveel uren hier voor staan en wat voor berg geld ben ik kwijt aan onderdelen bvb dank moni,,
Denk een uurtje of 6/7.
Je heb wel special gereedschap nodig voor blokkering van de nokkenas en de krukas.
En wat Richard op al zei een klokje en een houder met een lange pen,die draait je in het bougie-gat om je bdp te bepalen.
Zonder special gereedschap is het eigenlijk niet te doen.
Had er laatst een die had geen storing herkend maar klant had wel klachten ivm rijgedrag,timing gecontroleerd stond er toch net iets langs.
En geloof de bout van de nokkenasversteller is linkse draad of die van het andere tandwiel van de nokkenas!!
Weet niet wat de onderdelen kosten zou ff naar de dealer bellen.
moni,
is het mischien niet ff handig om te meten/diagnose stellen voordat je begin met zulke grote reparaties??
hallo vandaag gekeken motor staat niet op tijd,vind wel erg snel met deze kilometerstand is dit een fabrieksfout of een ontwikkelingsfout van deze motor we zitten er maar mooi weer mee ,voorlopig geen 1.4tsi meer gaan verkopen lijkt me geen goed idee steeds maar weer geld erbij te doen kostprijs ligt toch zo rond de 1500euro...
En de ketting is niet het enige probleem van de 1.4 tsi's....
P.S. De bout van de nokkenasversteller heeft linkse schroefdraad.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar