hallo,
ik heb een probleem denk ik, sinds kort trek mijn auto langzaam tussen 1000-2000 toeren, en dan net als je schop krijg.
ook als die stil staal en ik trap de gas in hoor ik de turbo niet meer zo goed fluiten maar werkt wel vanaf 1800of 2000 toeren als een gek.
als ik +-1200 toeren draai en trap ik de gas volledig in gebeurt vrij weinig tot dat ie bij 2000 toeren komt dat vlieg je.
als ik rustig optrek trek de auto wel door maar bij volle gas minder. ik weet het niet, ik moet wel zeggen ik rijd heel veel korte afstanden.
en ik heb nog een probleem temperatuur loop niet hoger dat iets van 50 graden denk ik, paar weken geleden was nog gewoon bij 90.
help please. ik geef zeker fateback hoe en wat dat was.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat je temperatuur probleem veroorzaakt wordt door een defecte thermostaat.
Motor blijft veel te koud. Dat kan je vermogensprobleem veroorzaken.
Marek
Gezien je mankementen vermoed en het dus niet zeker weet is het verstandig eerst rijdend uit te lezen.
Binnen 10min een gerichte diagnose.
Koelvloeistof temperatuur heeft bij een TDI (dit type motor) niets met het vermogen van doen.
Het is derhalve wel raadzaam te controleren of de motor goed op temperatuur komt.
Gr. paul
hallo, hij trekt, wat ik al zei heel slecht tussen die toeren en als ik doorga tot zon 3000toeren en ga ik schakelen hoor ik heb dan pas fluiten, maar als ik gas loslaat.
heel vreemd, dat is net zo als er zo blow off op zit. wat ze bij de tunning autos heel vaak gebruiken. hij geeft geen fouten aan kunnen ze dan wel zien wat er aan de hand kan zijn.? van uitlezen heb ik niet zo veel verstand. maar ik wou zo net snel optrekken in zijn 1 en tot 2000 komt ie langzaam vooruit. baal er van vw bevalt me tot nu toe super. gr. marek
14 jaar
Marek
Hoor je een afblaas geluid ?
Gr. paul
ja idd.
14 jaar
slang vd interkoeler controleren op scheuren etc
14 jaar
oke ik zal even kijken of ik die kan vinden. moet ik de turbo ook anders onderhouden? ik rij elke dag 4 km, naar mij werk toe en weer terug, en niet zo vaak lange afstanden. zal dat ook daarmee iets te maken had?
ik hoor ook iets over verstoppingen en zo. ik weet niet dit is mijn eerste tdi. ik zal dat morgen even nakijken.
je hoort nog van mij.
14 jaar
Speciaal onderhoud heeft de turbo niet nodig. Maar als je vaak dit soort kleine stukjes rijdt dan moet je wel rekening houden met extra vervuiling. Rij een keer een iets grotere afstand, als de motor (lees olie) goed op temperatuur is rij je een stuk in de 4e versnelling met +- 4000 toeren.
Hierdoor verwijder je je veel aanslag.
14 jaar
Lijkt op een vacuumprobleem, de turbo wordt duidelijk niet aangestuurd waardoor er onderin geen trekkracht is. Laat iemand de motor starten en kijk of de turbo aangetrokken wordt.
Jos.
als het een variabele turbo betreft kunnen de verstelbare schoepjes vastzitten
waardoor je een turbogat hebt.
14 jaar
volgens mij gaat ie pas aan bij zo 2000toeren. ieder was dat al bij 1200 geloof ik. ik zal even kijken, alles proberen en we zien wel. ik kom weer terug!!
14 jaar
naar mijn weten draait een turbo al bij stationair toerental van de motor, ik zou er even naar kijken.
succes
14 jaar
Zoals Paul al eerder zei:Als eerste laten uitlezen en vertel ons dan of er een storing in staat en zoja welke storing.
hallo, temperatuur is al klaar, thermostaat was stuk. ik probeer volgende week naar de garage gaan auto uit laten lezen. dan kom ik terug.
13 jaar
Nou Ik Was Nu Even Bezig Voor De Turbo Kijken, Hij Doet Niets, IK HOOR HEM NIET, 2 dunne slangetjes waren beetje poreus- dat is al weer klaar, maar ik hoor de turbo echt niet en er omheen is dat wel vies zwart, beetje olie misschien. kan ik hem er zo afhalen en schoonmaken misschien? ik heb er ook fotos van gemaakt die zal ik er vanavond even plaatsen.
13 jaar
hij zal wel vies zijn denk ik, zal ik de turbo zelf kunnen loshalen en schoonmaken ? of andere ideeën?
13 jaar
Wel veel vragen maar heb je de gegeven adviezen al eens opgevolgd...????
Meten is weten en gissen is missen en onnodig sleutelen is zonde van je tijd....
Feitelijk rijd je dus steeds met een koude motor rond. Dat vind de motor niet zo fijn, de boel zal dan inwendig ook wel lekker vervuild zijn en dan gaan de schoepjes al snel vastzitten.
Hopelijk rijd je wel wat meer dan 8 km per dag...? Anders kun je beter benzine gaan rijden....?
13 jaar
de temperatuur is al goed op 90 graden, daar staat laten uitlezen, slang vd interkoeler controleren op scheuren etc. deze weet ik niet precies welke dat is. en als iemand de auto gaat starten hoe zie je dat de turbo aangetrokken word? wel gekeken maar niet veel gezien. in een klein slangetje zat scheur - dat is al weer klaar.
13 jaar
Die slangen zijn niet zo moeilijk te vinden maar om ze te checken (in het donker) wordt gokken.
Op de turbo zit een stangetje wat kan bewegen. Dat stangetje zorgt ervoor dat de stand van de schoepen versteld wordt. Dat stangetje moet je met de hand kunnen bewegen.
Qua temperatuur zei Paul het al: temperatuur heeft geen invloed op je motorvermogen. Dat komt wel om de hoek kijken bij het starten.
Je kunt van alles gaan demonteren Marek, maar het lijkt mij beter om je auto even rijdend uit te laten lezen.
Dat kost je misschien een paar centjes (wellicht minder indien er iemand in de buurt woont die ook VAGCOM heeft) maar kan je heel veel onnodig sleutelwerk besparen.
13 jaar
ok, ik zal hem laten uitlezen, kunnen ze dat dan zo zien of meten. ?
13 jaar
Dan kan men zien in de computer van de auto waar een evt. storing zit. Dat sluit het onnodig zoeken uit.
13 jaar
opgelost, slangetje welke gaat naar de turbo was geschuurd. nieuwe slangetje opgezet en KLAAR hij rijd weer als nieuw. iedereen bedank toppers!!!!!
13 jaar
Bedankt voor de feedback en veel plezier met je 110 pk-tjes!
13 jaar
jij bedankt, als dat andere mensen ook help is super.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar