auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf V: trillen en kloppen aan de veren

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tdi 77kw BKC

Hallo,

mijn wagen is ongeveer een maand geleden verlaagd met een schroefkit van ap.

nu onlangs ondervond ik dat er precies iets los hangt ergens in de buurt van mijn veren.

Als ik mij rustig laat bollen is er onregelmatig een geklop te horen, dit is ook te voelen, net of de veren zich op hun "plaats" zetten?.

heb me ook al laten bollen zonder dat de motor aan staat en in neutraal en dan doet ie het ook.

ook als ik rustig afrem bv om een andere straat in te rijden, dan voel ik mijn rempedaal trillen. net of er iets niet vast staat aan mn voorste wielen.

kan iemand me misschien zeggen waar ik eventueel iets kan controleren, misschien dat er iets ontbreekt ofzo aan men schroefkit.

Ik weet niet zeker maar heb een vermoeden dat dit er misschien ook mee te maken heeft.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Zet het er maar bij voor wat extra informatie, je weet nooit :)

Alvast bedankt ;)

Geplaatst door

yonigolfv (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

iemand?

yonigolfv 0

14 jaar

Ik heb mij ook wel eens laten "bollen" maar dat had niets met ouwe Santa's auto te maken........
Wat bedoel JIJ met "bollen"....?

Waarom denk je dat het de veren zijn?
Wat is de staat van je homo's?
Misschien de ophangingsrubbers van je vooras na het verlagen?
Wielmoeren vast?

Santa 0

14 jaar

met bollen bedoel ik de wagen laten vooruit en achteruit gaan zonder dat de motor aanstaat.
dus bijvoorbeeld op een lichte helling zonder handrem en in neutraal..

wielmoeren staan vast en waar kan ik de rest vinden? is hier een tut over ofzo of eventuele foto 's?

bedankt en gtz

yonigolfv 0

14 jaar

Buk je eens even onder de auto, dan wel in ingeveerde toestand, en kijk eens of de stelringen van de schokbreker niet langs de velg af fietsen..

De ring waar de veer op rust bij een standaard schokbreker ligt een stuk hoger, nu ligt er eraan hoe laag hij afgesteld is, maar heb al vaker gezien dat de ring net wel of net niet aan de velg komt.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Heb ik net nagekeken en mijn ring komt nog een stukje boven de band uit dus dit zou het niet mogen zijn.

Eventueel wiellager? maar zou ik dit dan niet meer horen bij hogere snelheid ipv bij zeer lage?..

Alvast bedankt,

Yoni

yonigolfv 0

14 jaar

Je homokineten ook al gechecked?
Die staan door de verlaging ook in een andere hoek.

Wiellagers hoor je zingen tijdens het rijden en in jouw geval zou je ze dan ZEKER moeten horen.
Speling op een wiellager is niet zo moeilijk om te controleren.

Santa 0

14 jaar

homokineten gewoon nagekeken. dus enkel gekeken of r geen vet op de stofkap hangt ( aan de wielen ).

Deze waren nog proper.

Aan de versnellingsbak heb ik nog niet gekeken.

Waar vind ik deze en moet ik dan ook de stofkap eraf halen? is dit makkelijk te doen?

Bedankt ;)

yonigolfv 0

14 jaar

Uhmmm de versnellingsbak vind je als je de aandrijfassen naar binnen volgt.

Nee de stofhoes is niet 123 te verwijderen, maar je kunt wel zien of er beschadigingen (scheur) zijn
Je kunt waarschijnlijk wel zien dat een hoes kapot is, omdat er dan wat vet uitgeslingerd is.
Meestal is het zo dat je een kapotte hoes te laat opmerkt en dan heeft de homokineet ook wel de beste tijd gehad

rebel57 0

14 jaar

ok zal er morgen naar kijken.

je zegt dat het vet er uit slingert; de hangt dit ernaast bedoel je? of op de hoes zelf?

Alvast bedankt!!

grtz yoni

yonigolfv 0

14 jaar

Ja dat kan op verschillende plekken zitten, maar waarschijnlijk zie je dat wel.
Wat ik me ook kan voorstellen is, dat door het verlagen, de homokineten veel rechter staan wat extra slijtage oplevert
Hierdoor kan er een smeringsprobleem onstaan

rebel57 0

14 jaar

naar de dealer geweest en deze vond niets aan de veren zelf,

Hij zei wel dat misschien mijn "chappen" (rubbers) versleten konden zijn..

Dan naar mijn vw-dealer gebeld, en deze zei dat ik afspraak moest maken om eens grondig op de brug na te kijken..

Ik hou jullie op de hoogte ;)

Grtz,

Yoni

yonigolfv 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.