Volkswagen Golf V: temp sensor koelvloeistof 1.6 FSI

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 FSI

Goedemorgen,

Ik heb een probleem met mijn auto en uitlezen geeft geen uitsluitsel. Ik heb gekeken op meerdere sites en het probleem kan misschien liggen aan een vervuilde of defecte temp sensor koelvloeistof. Probleem is, ik kan deze niet vinden. ziiten zoveel sensoren in. Ik kom op forums en dergelijke wel mooie tekeningen tegen van oudere modellen maar niet van de Golf V.

Als iemand een tekening, schets of kan vertellen waar die zit, dan graag.

Bedankt.

SjoeH

Geplaatst door SjoeH (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Waarde die de temperatuur sensor af geeft kan heel makkelijk in de "metwaarde blokken" gecontroleerd worden.
Kun diegene die uitleest zien of de sensor bijvoorbeeld -20 graden of gewoon rond de 90 graden Celsius geeft bij warme motor.
Dat scheelt het onnodig vervangen van onderdelen die niet defect zijn.

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Wat is het probleem dan?

SjoeH (0), 13 jaar geleden

Ricky,

probleem is storing P0420 ( Gerrit Spreek = Katalysator ) tijdens uitlezen. Zag daar als mogelijke oorzaak een defecte Temp. Sensor kvs of beschadigd/vies. Deze wil ik even visueel chekcen gewoon voor mij gevoel maar ik weet niet waar die zit. Kan oo zijn dat de kat verstopt zit maar wil eerst de wat simpelere en goedkopere opties bekijken.

gr.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Van een defecte koelwater temp. sensor kan de kat eventueel kapot gaan.
Maar vervanging van die sensor zal niet de kat repareren, daar helpt alleen vervangen van de kat.

SjoeH (0), 13 jaar geleden

Oldford,

Bedankt voor de uitleg. Als ik nou de KAT vervang en ik laat de sensor zitten heb ik kans dat het weer gebeurd. Daarom wil ik deze graag even bekijken, maar zoals gezegd weet ik niet waar die zich bevindt. Kan jij me dit vertallen/laten zien?
En is de enige manier om te kijken of de KAT defect is door hem eraf te halen en open te maken?

Gr.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Beste manier om de kat te testen is rijdend uitlezen en lambdasignalen bekijken.
Als de lambdasonde achter de kat een hoog signaal geeft dan is de kat goed.
Pendent de achterste sonde mee met de voorste dan is de kat defect.
Kunnen ze gelijk even de koelwater temperatuur voor je controleren.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Tja, die code P0420 die de TS meldt komt ook niet zo maar uit de lucht vallen.
En als de topic eergisteren niet verwijderd was, zou je ook weten dat er voor de aankoop al een bobine en een brandstofpomp vervangen was.
Dat zijn onderdelen die voor defecte katalysatoren kunnen zorgen.

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=oldford]voor de aankoop al een bobine en een brandstofpomp vervangen was.
Dat zijn onderdelen die voor defecte katalysatoren kunnen zorgen.[/quote]
Weet niet hoe je hier bij komt ?

Indien een bobine uitvalt wordt enkel die cilinder niet van brandstof voorzien...
Daar heeft de constructeur wel over nagedacht. Hiermee wordt juist voorkomen dat een kat defect raakt.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Waar komt dan die code P0420 van daan?

De controle op misfires vervalt bij gebruik van wasted spark ontseking indien de auto een slechte weg herkent.
En ook als de tank minder brandstof bevat dan ongeveer 1/4.
De genoemde controle is dus zekere niet water dicht en geen garantie dat de kat niet kapot gaat.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.