Hallo.
Wij hebben een probleem met een transporter LWB T5, 2.5TDI automaat.
De wagen heeft reeds ruim 260.000 km probleemloos afgelegd. Echter nu doet zich een probleem voor dat steeds weer terug komt.
Wij hebben een tijdje geleden de vooras remschijven en remblokken vervangen en sinds die tijd trilt, bij het remmen, de wagen in het stuur.
Wij hebben er daarna nieuwe (VW dealer merk) schijven op gezet, maar dat gaat twee weken (1200 km) goed en dan is het weer trillen.
Wij hebben een remmen test gemaakt in de remmentestbank en daarbij vonden we dat de achteras remmen niet heel erg bijzonder remde, (overbelasting van de voor remmen?) toen hebben we het remsysteem ontlucht met aansturing van de ABS pomp en nogmaals een remmentest gemaakt en behaalde toe ruim 35% meer remkracht en met weer nieuwe schijven gemonteerd te hebben dachten we het gevonden te hebben maar twee weken later weer trillen.
Alle ophangpunten van de voorwielophanging ziet er solide uit en vertoont weinig tot geen speling.
Wie heeft hier ervaring mee? Suggesties zijn erg welkom momenteel!
PS: deze wagen heeft geen remkrachtverdeler op de achteras zitten. Maar de vooras en de achteras worden rechtstreeks vanuit de ABS pomp gevoed. De hoofremcilinder voed de ABS pomp.
Chassisnummer: WV1ZZZ7HZ7H137040.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zijn de fusseekogels wel gesloten ???
(Krik onder de draagarm zo dicht mogelijk bij de kogel de wagen opkrikken zodat de band net vrij is en dan met een bandenlichter onder de band omhoog trekken)
Gr. Harry
moeilijk te bepalen vanaf hier maar waarschijnlijk een krome wielnaaf
als de schijf op een kromme wielnaaf zit gemonteerd geeft deze de trilling door
mogelijke oorzaken hiervan
de wielen te vast aangedraaid met bv een lucht hamer
niet goed schoongemaakt met montage remmen
ooit een wiellager te ruig erin/eruit geperst
15 jaar
Sorry wel laat maar mogelijk een oplossing,
misschien een inwendige breuk in de nieuwe remschijf!! controleren door op de schijf te tikken klink namelijk anders als goede schijf
Heeft mij veeeel tijd gekost om het te vinden succes.
Hans van Hoof
Het trillen kan ook ontstaan door speling in de remklauwen
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar