De gehele auto trilt bij vanaf 70 km, alle mogelijkheden al gedaan door dealer met balanceren 195/65/15 banden ook andere set velgen met banden geprobeerd 205/55/16 maar niets helpt, het idee is dat het achter weg komt. ook is de auto zeer zijwind gevoelig, wie heeft een idee, of is dit een algemeen probleem bij deze auto, ook motor gaat trillen bij vanaf de 3000 toeren
Ook doet blijken dat er al veel Sportsvan te koop staan bij zeer lage km stand,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo beste Jan,
Dat is erg verschrikkelijk om dat te moeten horen!
Aller eerst, heeft u nog garantie op deze VW?
Ja, zo te zien dus wel, de VW is van 2015, net zo lang terug gaan naar de dealer, tot ze helemaal niet meer weten wat te doen.
Vraag dan om genoegdoening, of een andere VW, als u deze dan nog wel wil hebben dan!
Als dat zo is, dan is dit de verantwoordelijkheid van de garage, u heeft immers garantie!
Heeft de VW dit probleem van het trillen al van begin af aan, of is dit ineens gekomen.
De problemen kunnen zitten in de aandrijfassen.
Lekke schokbrekers, gezien de onvaste koers bij zijwind.
Ophang rubbers in de wiel ophanging, die aan vervanging toe zijn.
En, zo nog wat andere onderdelen.
Maar ga de garage hun hoofd dol praten, en ga steeds terug, als het euvel niet is opgelost.
Ook al is het na 5 minuten.
Vraag om hulp via de importeur, eens kijken wat deze er aan wil doen.
Ik zou eisen, als de garage/dealer het niet meer weet, om een andere auto, of uw geld terug.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Hallo Ad,
De auto is geheel nieuw, dus kapotte versleten onderdelen zullen er niet zijn, maar ik kwam er eerst achter dat ik boven de 120 ging rijden, men is er toen mee bezig geweest diverse balanceer opties, balanceren onder druk, dus nabootsing op de weg, wielen verwisselen, banden een halve slag draaien t.o.v de velg, scooter balanceren, maar ieder keer zat er verschil in, maar euvel is niet op gelost.
Maar ook de zijwind gevoeligheid is een drama, je moet telkens de auto corrigeren.
9 jaar
Hallo beste Jan,
Dan mag het toch wel duidelijk zijn, dat wanneer er verschil in zit, met wat men doet in de garage.
Dat daar toch ergens de oorzaak zal zitten!
Nou, nieuw en dat er dan niets defect kan zijn!
Soms zie ik wel eens, dat er een nieuw onderdeel gekocht word, en dat het onderdeel weldegelijk defect kan zijn, ja, zelfs ook nieuw.
Hebben ze daar al eens een ander merk band gemonteerd?
Misschien heeft de auto wel een allergie voor een bepaald merk auto banden!
Het klinkt misschien raar.
Dat heb ik ook al ondervonden.
Een buurjongen van mij, hij had dezelfde auto, precies hetzelfde.
Hij laat na een paar jaar dezelfde banden onder zijn auto leggen, en u raad het al, trilling van hier tot gunter.
Ik heb die wielen en banden onder mijn auto gemonteerd, en er was niets aan de hand, geheel trillings vrij, en ook bij de hogere snelheden ver boven de 120 km./H.
Zoals u kan zien, dat er ook erg veel verschil in dezelfde auto kan zitten.
Ook deze dealer was overdondert door dit voorval!
Op de balanceer machine was alles gewoon dik oké, maar tijdens het rijden, dat was echt hopeloos, het leken wel vierkante wielen!
Misschien eens aangeven bij de dealer, een ander merk band!
Ik weet niet welk merk ze hebben gemonteerd, maar ik zal eens raden, ik kan het misschien mis hebben.
Maar gezien, dat Pon de importeur is, en dat VW origineel met Michelin de fabriek uit komt, maar dat er bij Pon gewisseld word naar Continental.
Ja, erg merkwaardig, maar dat ging jaren geleden zo, en dat is misschien nog wel zo.
Niet dat Conti nu zo een slechte band is, maar ik heb liever Michelin.
Nooit geen gedoe mee gehad.
Maar dat kan van merk tot merk schelen dus.
Ik weet dus ook niet, welke breedte de band heeft, dat kan soms ook wel uitmaken.
Dan de soepelheid van de band, een te soepele band die te soepele wangen heeft, dat kan al een oorzaak zijn, van zijwind gevoeligheid.
Klinkt erg raar, maar het kan wel zo zijn.
Misschien dan een band monteren, met een stuggere wang, het kan zomaar de oplossing zijn!
Misschien een maat grotere velg monteren, en dan de wang aanpassen in maat.
Bijvoorbeeld:
Er is een band met velg gemonteerd van 195-60-15 R.
Monteer dan eens een velg met band van 225-50-16 R.
de band is dus breder, maar de hoogte van de wang, die is ook lager, en dus wat stugger.
Dit maakt overigens niets uit voor het comfortabel rijden, daar voelt u niets van, dat de wang lager is.
Ik doe dit telkens ook, als ik een andere auto koop, een velg die 1 Inch groter in diameter is, en dan pas ik de band ook aan.
Zodat de omrollengte van de band precies hetzelfde is.
Anders gezegd, de diameter blijf gelijk van de band.
Het is erg simpel te meten, met een meetlint.
Hopelijk zit hier een van de oplossingen tussen, beste Jan.
Want dit is dus echt niet leuk, om zo rond te rijden, met dergelijke trillingen in een auto.
Het is enkel al niet goed voor het lichaam, misschien, maar zeker en vast niet voor de auto, alles gaat binnen afzienbare tijd rammelen, en piepen en kraken.
Blijf wel terug gaan, naar de garage, en uit uw ongenoegen!
Hier heeft u niet om gevraagd, en zeker niet voor betaald!
De garage dient gewoon een deugdelijke en goede trillingsvrije auto af te leveren.
Anders als men er niet uitkomt, misschien de Bovag inschakelen, lof een instantie zoals de ANWB of de Dekra.
Dat zij er ook eens een blik op de auto willen werpen, als dit tot hun werkzaamheden behoort natuurlijk.
Misschien de auto eens laten onderzoeken door een onpartijdige dealer, dat kan ook wel eens ander licht op deze zaak werpen.
Succes, met de afhandeling, maar laat u niet met een kluitje het riet in sturen.
Met vriendelijke groet,
Ad
9 jaar
Je zegt dat de motor gaat trillen bij 3000 toeren. Hoe bedoel je dat precies? In vrij en dan gas geven of met rijden? Is het tijdens rijden heel erg trillen of heeeeelll ver weg?
Bij die lage snelheden van 70km/h dan speelt onbalans nog geen rol maar eerder ene kromme velg of iets met de aandrijving.
Je zegt ook dat je de auto steeds moet corrigeren dus dat is weer wat anders, dus dan heb je dus 2 problemen?
Laat de dealer nu als eerste even een software aanpassing doen aan het stuurhuis en kijk daarna even verder. (voor de klacht steeds corrigeren)
Dat trillen moet gewoon te vinden zijn dus lekker daar laten staan en pas ophalen wanneer hij niet meer trilt toch, daar is garantie voor.
Hallo Ricky,
Tijdens het optrekken geeft de motor bij vanaf 2700 toeren een trillend gevoel, bij stilstaand ook wel iets, maar de trilling in de auto tijdens het rijden is niet erg maar je voelt dat er iets niet klopt, als je de arm in de deurpaneel legt kun je duidelijk voelen dat hij trilt, zo ook in de middenconsule voel je de trilling als je de hand hier op legt, en door de voeten op de grondplaat, ik heb de dealer vandaag weer een mail gestuurd wat hun vervolg stappen zijn, na de laatste aktie van hun kant een week geleden niks meer gehoord, maar ben de auto spuigzat, jij bent werkzaam bij een vw dealer, hebben jullie dit al meer meegemaakt bij de sporstvan, ik krijg het gevoel dat er iets achter wordt gehouden, moet je maar eens zien hoeveel jonge auto's worden aangeboden van de sportsvan veel tussen de 2500 en 5000 km stand
9 jaar
Dat trillen stationair is dat met ingetrapte koppeling?
9 jaar
Goedemiddag, beste Jan,
Ik zou er echt niet verbaasd van staan te kijken, dat misschien de hele serie wel dit soort problemen heeft.
Is er dan ook toevallig geen terugroep aktie van dit VW model??
Het zou dus zomaar kunnen, dat de gehele motor/bak ophanging niet goed is.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
9 jaar
Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog maar 1x mee heb gereden, ik zie ze eigenlijk bijna nooit in de werkplaats.
Lijkt me wel stug dat iedereen hem weg doet om een trilling, en als je gaat zoeken dan staan er zoveel vw's te koop, je wordt er dood mee gegooid, denk dat er bv ook heel veel golf 7 te koop wordt aangeboden.
De dealer heeft al zoveel eraan gedaan en dan maken ze vaak een melding (diss meldig) bij de technische dienst van de importeur met de vraag van hoe en wat en of hun er iets van weten van dit probleem e.d. Hebben hun dat al gedaan?
Goede avond beste Richard,
Ik weet natuurlijk niet, hoe Jan aan deze gegevens komt, ik heb dus nog niet gezocht.
Dus, ik weet het niet.
Maar stel, dat het zo is, dan is er toch echt iets aan de hand met dit type VW!
We zien, dat er vaak genoeg auto's van een bepaald merk, en type, dat terug geroepen word.
Het verbaasd me echt niet dus.
.
Maar uiteraard zou ik ook de cijfers wel eens willen zien, van dit merk en type, wat dan zo vaak te koop word aangeboden.
Ik zal het eens bekijken op de auto verkoop sites.
Als het werkelijk zo is, dan zegt dit volgens mij meer dan voldoende.
Met vriendelijke groet,
Ad
9 jaar
Hallo beste forum leden,
Ik heb enkel nog maar gekeken op 2 sites.
Marktplaats en Autoscout.nl
OP Mp stonden er dus 129 te koop, met diverse km's van 50 km tot 32.000 km. bouwjaren 2014 en 2015
Op Autoscout stonden er dus haast 400 te koop, en ook hier weer van zeer weinig tot 26.000 km bouwjaren 2014 en 2015.
Met zeer weinig bedoel ik dus net 300 tot 400 km.
Ik weet dus niet wat te denken, dus doe ik dat ook niet.
Het kan diverse redenen hebben.
Misschien moet Jan deze VW ook maar terug geven aan de garage, en dit zou eigenlijk onder de coulance regeling moeten kunnen vallen.
Stel, dat men het euvel niet gevonden krijgt, dan is Jan echt mooi in de aap gelogeerd.
Hoe eerder Jan dit aangeeft, hoe beter.
IK zou deze Golf echt heel snel kwijt willen zijn, liefst gisteren dan vandaag!
Met vriendelijke groet,
Ad
9 jaar
Stel als de dealer de auto terug neemt waar mag ik dan van uit gaan het bedrag wat ik er dan voor terug kan krijgen, m.a.w. hoe veel wordt er afgeschreven dan? is dit dan per gereden km stand, hebben jullie daar ervaring mee, maar ik denk dat dit moeilijk wordt, de ervaring met PON is niet bepaald goed te noemen.
9 jaar
Goedemorgen beste Jan,
Daar heb ik helaas geen ervaring mee.
Misschien even deze vraag stellen bij de Bovag, of de ANWB!
Nee, ik heb dus ook geen hoge hoed op van Pon.
Ik heb meerdere A6 TDI gereden, en heb de laatste ingeruild tegen een BMW, bevalt mij veel beter.
Succes.
Ik wens u een goed weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
9 jaar
Belangrijkste is gewoon dat je samen gaat rijden met de chef of wie dan ook en dat hun het ook voelen en dat je dus kan zeggen van kijk dit bedoel ik, dan is het vastgelegd en is het verder de zaak van de dealer om het op te lossen en de auto pas ophalen als het probleem weg is.
Hallo Ricky,
Ik ben met de chef werkplaats uitrijden geweest, en hij heeft ook erkend dat de auto trilt, het is nu wachten op de vervolg stappen, tot nu toe nog geen duidelijkheid hierover gekregen, morgen maandag maar weer bellen, eindeloos verhaal (duurt veel te lang naar mijn mening) met deze dealer toch wel één van de grootste van Friesland.
9 jaar
Dit is wat de bedrijfsleider zegt, XXXXX
In na vol ging op onze proefrit van gister 19.8.2015 hierbij ons voorstel
Ik heb met u gereden met uw auto en met een nieuwe en zijn tot de conclusie gekomen dat bij de auto's het zelfde rijden.
Nu hebben daar op volgend het volgende afgesproken ik zou een voorstel doen toe komen voor het vernieuwen van de banden
banden van het merk Michelin , als ik de banden in uw eigen maat 195- 65-15 worden het Michelin Energy banden dit wil ik kosten loos doen.
Als U er voor kiest om naar een grotere maat te gaan ruil ik uw banden en velgen in dan krijgt Velgen Oxxo Scharon, banden Michelin premesy 3 205-55-15 .
Dat moet u bij betalen voor deze zet 625,--
Ik heb u aan gegeven dat wij het karakter van de auto niet kunnen aanpassen en dat wij boven stande op lossing bieden om dan een goed gevoel te geven en mocht na het wissel van de wielen de auto
naar u inziens nog niet goed rijden dat wij daar dan verder u niet verder mee kunnen helpen. Dat de auto zoals hij nu rijd naar de maatstaven die de fabriek stelde goed rijd. Door het aan passen van een andere velgen soort een breder band kan de auto wel een ander stuur karakter krijgen.
Ook heb u aan geboden om de auto terug te nemen met een afschrijving van 2000,-- op uw factuur.
Wij horen graag van u.
Met vriendelijke groet,
XXXXX
Ten eerste de beste man kan niet eens verzoenlijk nederlands schrijven, hij wil er gewoon vanaf, wij kunnen niks meer voor u betekenen, daar komt het op neer.
[b]Het noemen van bedrijven en personen is niet relevant aan het probleem en is daarom verwijderd[/b]
9 jaar
Als ik U was; Ik ging ik met zo eenzelfde auto, van iemand anders, of desnoods ander garage bedrijf, ook een proefrit maken. Vergelijk daarmee zelf !!!
Als dit id werkelijk hetzelfde is ... >>> tja. trek dan je conclusie.
Hallo beste forum leden,
Als dit mijn auto was!
Dan zou ik het zelfde doen als Ralf, een aantal proefritten maken met hetzelfde type Golf.
Daarna zou ik mijn conclusie stellen en nemen.
Ik wens u allen een heel fijn weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
9 jaar
Ja daar hebben jullie gelijk in, maar dan moet je wel iemand kennen die zo'n auto heeft, maar wat van band (merk) maatvoering past het beste bij deze auto? nu zit er Continental ContiecoCantact5 195/65/15H er onder hebben jullie daar advies in?
9 jaar
Met garantie kan je bij alle dealers terecht hoor dus je kan ook eens naar een ander gaan en kijken wat hun conclusie is.
Als het gloednieuwe banden zijn dan zou je dat ook kunnen meepakken.
Anders een brief naar Pon of zoiets?
Beste Jan,
Ik zat alles nog eens na te lezen.
Ik zelf heb de ervaring met de Michelin Primacy banden.
Maat banden: 225-55-R16 - 95V
Deze banden zijn gemonteerd onder een BMW 525 touring.
de normale standaard maat voor deze BMW is dus : 225-60-R15 - 96V
De koersvastheid is echt heel goed, en bij nat weer kleeft deze BMW nog steeds aan de weg.
Nu moet ik er wel bij vertellen, dat deze BMW een sport onderstel heeft, met lucht vering op de achter as.
De combinatie van deze Michelin banden en de BMW, dat geeft een voortreffelijk rij genot.
Conti banden, nee die wil ik niet onder mijn auto!
Ik vind, en dat is mijn mening, die kunnen niet aan de kwaliteit tippen van een Michelin band.
Ik heb dus een slechte ervaring gehad met Conti banden.
wat betreft het proef rijden met een andere VW van hetzelfde type, dat kunt u bij elke VW dealer doen leg gewoon even uit, wat het probleem is
Ik denk dat de dealer echt hun medewerking zullen geven, ze zien dit als een stukje extra dienst/service verlening.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar