Volkswagen Golf V: Trillingen en slecht starten bij warme motor

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI BXF, Vermogen (kw): 66

Wagen heeft last van trillingen,schokjes als hij stationair staat te draaien, Het is nog beter te voelen als het gas rond 950 en 1100rpm gehouden wordt.

Enkel stationair bij stilstaan voor een rood licht bv, tijdens het rijden nergens last van.

De trillingen zijn goed voelbaar in de stoel en aan het stuur.

Ook start hij soms slecht als hij warm staat, soms start hij dus niet (valt meteen weer stil) en soms start hij met een grote knal.

Uitgelezen met VCDS, geen enkele foutcode.

Wel is volgens de meetwaardeblokken de turbodruk te laag, soms wel tot 1000 mbar verschil tussen gevraagd en geleverd.

Onlangs vervangen: Dubbelmassa vliegwiel + koppelingsset, kabelboom pompverstuivers, temperatuursensor koelvloeistof.

Wat kan de oorzaak zijn?

Alvast bedankt

powerpistolet

Geplaatst door powerpistolet (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

jan T (10) PRO, 7 jaar geleden

heb je al in de meet waarde blokken gekeken of de verstuivers niet buiten de tolerantie staan want als daar een verstuiver bovende waarde gaaat is die niet goed en kun je dit ook krijgen.

groetjes jan.

powerpistolet (0), 7 jaar geleden

meetwaardeblokken van verstuivers. Is dit goed of niet?

powerpistolet (0), 7 jaar geleden

Daarna heb ik de motor afgezet en opnieuw gestart. De klacht van trillingen/schokjes heel goed aanwezig.

Meetwaardes op dat moment waren:

Cilinder 1: -0.09
Cilinder 2: -0.33
Cilinder 3: 0.00
Cilinder 4: 0.42

Wat opvalt is dat cilinder 3 niets inspuit en cilinder 4 meer inspuit tov de andere.

jan T (10) PRO, 7 jaar geleden

je verstuivers zitten nog ruim binnen de tolerantie dus daar ligt het niet aan.

groetjes jan.

powerpistolet (0), 7 jaar geleden

Ik heb nog wat verder gemeten met VCDS.

De nokkenastiming staat op 7.1 KW (niet ver van de grens van 9.0 KW)
Moet deze niet een kleine negatieve waarde hebben? (bv: -.0.3 KW?)

Hoe meer gas ik geef hoe kleiner de waarde wordt.

Ook is de turbodruk wat aan de lage kant, stationair valt dit nog mee, ongeveer 200 mbar.

Al rijdend loopt het verschil tussen voorspeld en gemeten op tot wel 1000 mbar.

jan T (10) PRO, 7 jaar geleden

ik zal beginnen met de distributie te controleren of die goed staat.
zo nodig bij stellen dan kun je pas de rest verder controleren.

groetjes jan.

Fastcars (0), 7 jaar geleden

Meschn toghet temp.sensr koelvloeistof aan radiator.

powerpistolet (0), 7 jaar geleden

Temperatuursensor en kabelboom pd vervangen, probleem nog niet opgelost.

Vermoedelijk zijn de pompverstuivers ingeslagen in de cilinderkop.

Hans4040 (310) PRO, 7 jaar geleden

Dit topic staat aangemerkt als "opgelost"...hoe is het opgelost?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.