Hallo Ik zit met het volgende probleem
Mijn golf trilt boven de 100 km p/u als ik harder ga rijden boven de 130 wordt het wel beter.
Heb nieuwe velgen en banden gemonteerd. Uit laten lijnen. nog steeds die trillingen.
Ik zat zelf te denken aan een aandrijfas maar weet het niet zeker. Omdat hij niet echt trilt bij het optrekken
Misschien iemand een idee wat het kan zijn?
Groeten Louis
Geplaatst door KTM#12 (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
borg (0) PRO, 16 jaar geleden
Met uitlijnen bedoel je waarschijnlijk balanceren, dit is om de onbalans in je wiel te compenseren.
Is het naafgat van je nieuwe velg even groot als de naaf ? Meestal bij lm wielen gebruik je 'pasringen'
Jos
KTM#12 (0), 16 jaar geleden
Ik heb de velgen laten uitbalanceren en de sporing laten uitlijnen. Er zitten inderdaad van die pasringen om de naaf. Uitlijnen heb ik gedaan omdat hij scheef trok. De trillingen kunnen dus niet meer in de banden zitten zou je zeggen maar hij begint na de 100 km p/u. net of zit er onbalans in de aandrijfas ik weet niet precies waar het wegkomt misschien heeft iemand een tip voordat ik van alles ga vervangen.
Groeten Louis
bas uit ierland (0), 16 jaar geleden
Het lijkt mij dat ie niet goed is gebalanceerd, terug naar de garage en opnieuw laten doen!
KTM#12 (0), 16 jaar geleden
Dat was ook mijn eerste gedachte maar vind het wel zeer apart dat ie het met de oude velgen en banden ook al deed nu waren die velgen krom en helemaal versleten dus dacht ik nieuwe erom en probleem opgelost niet dus. Bij het uitbanceren stonden alle 4 op 0-0 zou je zeggen dat dat toch goed moet zijn.
arie549 (0) PRO, 16 jaar geleden
aandrijfassen komen wel regelmatig voor bij dit type golf.......net als ruime draagarmrubbers....
Hendrik4290 (0) PRO, 16 jaar geleden
Zit dat anti-trilgewicht nog rond de langste aandrijfas, dus aan de passagierkant?
arie549 (0) PRO, 16 jaar geleden
ik heb de ervaring dat het balans gewicht op de rechteras niks doet, heb er al diverse afgeslepen die los om de as lagen.....en geen verschil te merken..
KTM#12 (0), 16 jaar geleden
het anti-trilgewicht zit er nog op. Ik zal eens een andere aandrijfas proberen kijken wat ie dan doet.
Parlato (0) PRO, 16 jaar geleden
Zijn de pasvlakken tussen velgen en remschijven goed schoon ?
Maak anders de pasvlakken van de remschijven goed schoon met een staalborstel en remreiniger.
Vergeet ook de opstaande randen niet.....veel auto's zijn hier gevoelig voor.
Het is het proberen waard....zoveel werk is het niet.
Santa (0), 16 jaar geleden
Trilt de auto "in het stuur" of "in de stoel"?
KTM#12 (0), 16 jaar geleden
trilt zowel in het stuur als in de stoel.
hoor ook wat een gonzend geluid als ik ongeveer 80 rijd. als ik het stuur recht heb of iets naar links stuur. zodra ik iets naar rechts stuur is gonzend geluid weg.
weet niet of dit iets met de trilling te maken heeft die ik kryg na de 100.
Ik ga van de week de wielen nog een x uit laten balanceren als het dan nog niet goed is zal ik het toch ergens anders moeten zoeken.
Pasvlakken had ik helemaal schoongemaakt voor de nieuwe wielen erom kwamen.