Hallo,
Ik ben in het bezit van een VW Passat 1.8 TURBO. Een hele fijne rijdersauto. Heel stil en als de turbo erbij komt barst de hel los.
Welnu direct 2 problemen:
Zodra ik in de wat hogere toeren (3500 en hoger)schakel blijft het gas een beetje hangen denk ik want het effect kun je vergelijken als je te vroeg de koppeling indrukt terwijl je nog gas geeft.
Het volgende probleem heeft hier misschien/waarschijnlijk ook mee te maken. Wanneer ik het gas helemaal intrap komt de turbo er niet bij. Laat ik het gas iets terugkomen komt de turbo er wel bij. Auto houd ook een beetje in en soms niet harder dan 5200 toeren. Soms dus niet altijd.
Heeft iemand hier hetzelfde probleem of weleens meegemaakt laat het me even weten.
De auto is al uitgelezen aan de stekker en het is geen electronische storing. Verder is het brandstofkleppenhuis schoongemaakt(was helemaal zwart en vervuild) en is er een of andere nieuwe sensor ingegaan. Dit heeft allemaal niet geholpen. Kan de turbo vervuild/kapot zijn?
Alvast bedankt voor de reacties.
groeten,
Tinus
Geplaatst door tinus11472 (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
1 (0) PRO, 18 jaar geleden
turbo komt zelden wat aan
ze hebben gasklephuis gereinigd (ook basisafstelling uitgevoerd???) dit moet wel gebeuren!!
en ze hebben je koelvloeistofsensor verv.
vervang de luchtmassameter maar, is het probleem van inhouden opgelost.
gr vw monteur
tinus11472 (0), 18 jaar geleden
Alles is inderdaad weer gereset naar de basisinstellingen.
Dat van die luchtmassameter zal ik even aankaarten. Maar wat ik daar al te horen kreeg was dat deze zelden kapot ging bij benzineauto's. Is ook niet uit te lezen of dze kapot is. Maar het zou natuurlijk wel kunnen. Kan het ook een slecht contactje ergens zijn? Of de wastegate?
En wat zou het euvel kunnen zijn dat het gas 'blijft hangen' Zou dat ook met de luchtmassameter te maken kunnen hebben?
Alvast bedankt voor de reacties
mvg
Tinus
oldford (0) PRO, 18 jaar geleden
Doorrazen van deze motoren nadat je de koppeling intrapt en het gas los laat is een bekend probleem. Dit wordt expres gedaan door het motormanagementsysteem om de uitstoot van de uitlaatgassen te beinvloeden. Aan dit probleem is helaas niets te doen.
Santa (0), 18 jaar geleden
Zoals gezegd: gewoon het gas "aftoppen" voordat je de koppeling intrapt. Wanneer je je dit hebt aangewend, zul je er geen last meer van hebben.
tinus11472 (0), 18 jaar geleden
Wel vreemd dat dit normaal is. Ik heb trouwens een berichtje gehad van ene Paul met dezelfde motor. Hij heeft er pas 3 weken last van en voorheen dus niet. Hij gaat het kleppenhuis laten vervangen. Even afwachten of dat helpt. Maar dat het gas blijft hangen komt dus vaker voor maar blijkt dus (gelukkig) niet standaard te zijn.
7 (0), 18 jaar geleden
Hoi,
Het lijkt op het probleem wat ik een tijdje geleden gehad heb...
Bij mij was het probleem na het inleren van het gasklephuis opgelost.
Kan natuurlijk ook het gasklephuis zijn...maar dat is een grapje van 400 euro...kan altijd nog...
Succes..
tinus11472 (0), 18 jaar geleden
he fabsmurf,
ja het zijn allemaal dure geintjes zo. Want er is al menig uurtje versleuteld en gezocht. Maar het probleem is er nog steeds.
Wat bedoel je precies met inleren? van het kleppenhuis?
gr en bedankt
Tinus
7 (0), 18 jaar geleden
Hoi Tinus,
Deze link maakt het hopelijk wat duidelijker...
http://www.priemus.nl/gasklepservice.htm...
En als ze de gasklep los gehad hebben(uit het gasklephuis) kan het ook zijn dat die niet goed is terug gebouwd...
Ik heb ook gemerkt dat het beter is eerst de waardes te reseten, en daarna de gasklep in te leren.
Succes..
Groeten,
Paul