auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf V: Turbo lekt (ROET) tussen slakkenhuis uitlaatzijde

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDI 140PK

Heb sinds enige dagen last van gefluit en geblaas, waardoor er vermogen verlies is. Na lang zoeken heb ik heb geconstateerd dat er roet op de turbo zit. De schroeven van de slakkenhuis waren los. Dit heeft de revisie bedrijf niet goed vast gedraaid. Er was al 1 boutje uit gevallen en de ander was al helemaal los. Ik heb ze allemaal vast gedraaid en er een nieuwe op gedraaid.

Ik heb nu de turbo gedemonteerd en wil hem niet meer monteren. omdat ik bang ben dat hij niet meer goed sluit.

De revisie bedrijf zegt dat de motor te teveel brandstof krijgt.

Ik wil graag advies?

Rachid

Geplaatst door

jeak (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Rachid

Waarom wil je de turbo niet meer monteren ? Gewoon een nieuwe pakking kopen en monteren die handel..

Waarom krijgt hij teveel brandstof ? Vanwege de roet aan de buitenkant op de turbo ?? lijkt me eerder dat als de bouten los zitten,hij de roet tussen de pakking uitblaast met dit als resultaat!

Als hij slecht loopt o.i.d. dan eerst even laten uitlezen.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Ik word helemaal gek van die Revisie bedrijf.

1e x zou er een te hoge carterdruk zijn, waardoor er olie langs de afdichtingen lekken.
2e x zou er brandstof in de olie zitten, omdat hij diesel in de turbo ruikte.
3e x zou er teveel brandstof ingespoten worden.

Ze hebben de boutjes niet goed vastgedraaid. Ik twijfel zeer erg aan de betrouwbaarheid van deze turbo.

Als ik deze verhalen moet geloven en dat heb ik 2x gedaan! Zou het nooit aan de turbo liggen maar aan de motor. Dus conclusie nieuwe motor kopen en hun turbo monteren. Nou ze kunnen de pot op met hun verhalen en revisie shit.

Ik had die boutjes goed vastgedraaid en nog had ik het gefluit en geblaas. Zodra ik de vacuumslangetje los haal is het geluid weg.

De turbo ligt er nu af.

jeak 0

15 jaar

En nu, kun je niet meer rijden...

Nee, duidelijk. We hebben nog genoeg auto's om mee rond te tuffen.

jeak 0

15 jaar

Wat is er gedaan aan de motor en wat is er nu met het revisiebedrijf..eerst heb je het over de roet en nu over carterdruk en diesel bij de olie...

stefan84 0

15 jaar

Dat waren de argumenten van het revisie bedrijf om de kwalitiet van de turbo te verdedigen.
De turbo lekte olie, dit zou volgens hun komen door een te hoge carterventilatie. De afdichtingen waren door hun vervangen. Wij hebben geen carterdruk en de turbo heeft daarna niet meer gelekt. Wij hebben geen hoge carterdruk. Daarna zou er volgens hun diesel in de olie zitten. Wij hebben geen last van een hoge oliepijl en geen last van diesel geur in de motorolie. Nu lekt de turbo langs de afdichting van de slak uitlaatzijde. Volgens hun word er teveel brandstof ingespoten. Er is niets aan het brandstof systeem gesleuteld. De boutjes waren gewoon losjes en 1 was er verdwenen en de ander helemaal los. Heb net de afdichting goed schoon gemaakt van roet en weer inelkaar gezet. Morgen de turbo onder plaatsen en weer afwachten wat er nu weer kan gebeuren.

Kortom KUT!

jeak 0

15 jaar

OPGELOST!!!

Ik heb een orginele turbo gemonteerd en het probleem is verholpen. Geen rook geen olie lekkage.

De Revisie turbo moet zodanig versleten zijn dat hij gelijkt olie lekte na montage.

Kortom voor mij nooooooiiit meer een revisie turbo maar dan ook nooit meer.

jeak 0

14 jaar

revisie turbo's zijn gewoon goed, al niet beter dan orgineel, mits volgens de juiste norm gereviseert (ELR(End life revision) als ik me de term goed herinner. En zij kunnen ook een fout maken, het is en blijft mensen werk, net wat jij en ik doen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.