Volkswagen Golf V: Slaat slecht aan tijdens het starten met warme motor

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 TDI, 77kw

Goedendag,

Ik heb hier een VW Golf TDI, 77kw uit 2005 binnenstaan.
Deze auto wil slecht aanslaan als de motor warm is. Hij heeft geen foutcode´s opgeslagen.

Iemand een idee?

Alvast bij voorbaat dank,


Met vriendelijke groet,

Peter J.

Geplaatst door

Peter J (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

brandstoffilter vervangen (orgineel)

ophov007 0
badge

15 jaar

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Dat is het probleem....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Toch komt het voor dat het opgegeven start toerental wel degelijk gehaald word en de warme start slecht blijft. Hier helpt alleen een software update.

Jos.

jos-br 0
badge

15 jaar

Alles is mogelijk,maar in 99% van de gevallen is de startmotor toch echt het probleem..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Een software update is de oplossing.

Vagtechniek 0
badge

15 jaar

[quote=Vagtechniek]Een software update is de oplossing.[/quote]
hoe ben je daar zo zeker van? ik denk dat paul gelijk heeft en dat het in de startmotor zit. gr john

Omdat hij er ervaring mee heeft ;-)

Maar bij een golf 4 e.d is het inderdaad vaak de startmotor. Golf 5 kan uiteraard ook, maar meestal hoor je op andere fora dat het pas weg is na aanpassing van de software/ software update.

Was volgens mij iets met dat ze fabrieks af het start toerental te hoog hebben gezet of de injectie hoeveelheid te laag ofzo...

Snip-TDI 0

15 jaar

zo heeft iedereen zijn ''ervaring''....... gr john

tja, en daar is dit een forum voor om anderen te helpen dmv jou ervaring met een bepaald probleem....

Maar alleen Peter J weet op dit moment wat het nu was neem ik aan....?

Snip-TDI 0

15 jaar

[quote=johndoornbosch]zo heeft iedereen zijn ''ervaring''....... gr john[/quote]
Klopt, maar om de vraag terug te leggen wat maakt het nou uit als een startmotor 20 toeren per minuut langzamer draait?
Vraag is waarom de motor dan niet/moeilijk wil aanslaan.

Wanneer je hier een goed antwoord op hebt dan snap je ook waarom je met een softwareupdate de auto kan "repareren"


Wanneer je meer details wilt hebben van het kernveld wat wordt aangepast en een uitleg daarbij kan je contact opnemen via mail ;-)
Leuke materie in ieder geval.

Vagtechniek 0
badge

15 jaar

bij mijn weten is hier via officiele kanalen geen softwareupdate voor,wellicht dat de tuners de software veranderen maar dat is geen update sterker nog er zijn problemen met massapunten en startmotoren die je dan niet oplost maar wel de software aanpast. de echte monteur pakt eerst de oorzaak aan en verdoezeld ze niet met allerlei trukjes. ik heb ook het idee dat als je de ''monteurs'' van tegenwoordig of hoe je ze ook wil noemen hun laptop afpakt ze gelijk met de handen in het haar zitten. gr john

Hoi Peter,

Ik rij zelf in een touran TDI uit 2004 en had hier ook al een jaartje last van, je gaat er rekening mee houden en laat de motor voor een open brug draaien. Zelf dacht ik in eerste instantie de accu, deze heb ik laten doormeten bij een VW-garage. Uitdraai gekregen en deze zou nog prima zijn. Bij een beurt vorig jaar aangegeven dat hij warm slecht start en toen hebben ze de gloeiboegies vervangen omdat er één defect was. Warme start problemen nog niet opgelost. Mijn auto had toen ongeveer 160.000 km gedraait. Koud starten is altijd goed gegaan tot 2 weken terug, toen ging dit ook steeds moeizamer. Heb vorige week een nieuwe accu gehaald en het starten gaat nu zowel warm als koud weer prima. Heb nu een Varta blueline van 74 Ah geplaatst.
Als de eerste accu er dus nog in zit dan zou het met een nieuwe accu dus best wel eens opgelost kunnen zijn. Waarschijnlijk trekken deze startmotoren zoveel stroom dat na 4 jaar je accu dusdanig achteruitgegaan is zodat je startproblemen krijgt. Accutest wil dan dus ook niet alles zeggen.

Groeten,
Henk

chevy66 0

15 jaar

[quote=johndoornbosch]bij mijn weten is hier via officiele kanalen geen softwareupdate voor,wellicht dat de tuners de software veranderen maar dat is geen update sterker nog er zijn problemen met massapunten en startmotoren die je dan niet oplost maar wel de software aanpast. de echte monteur pakt eerst de oorzaak aan en verdoezeld ze niet met allerlei trukjes. ik heb ook het idee dat als je de ''monteurs'' van tegenwoordig of hoe je ze ook wil noemen hun laptop afpakt ze gelijk met de handen in het haar zitten. gr john[/quote]
Er zijn wel meer dingen die niet via de officiële weg aangeboden worden en wel degelijk goed helpen. Bij de nieuwere type's zit er een "bug" in de software die verandert kan worden en het warme startprobleem oplost. Dit geldt ook voor de egr, deze blijft vaak problemen opleveren en door deze dicht te maken en hierop de software aan te passen zijn problemen (schokken)verleden tijd. "monteurs" (of hoe je het ook wilt noemen)zitten inderdaad met de handen in het haar wanneer er een probleem is en geen diagnoseapparatuur voorhanden. De oudere garde die hier niet mee wil werken (niet mee om kan gaan)is gauw uitgewerkt, zit dus meteen met de handen in het haar. Heb hier nu zat auto's gehad met voornoemde problemen waar de dealer(s) niet uitkwamen en met onze aanpassingen goed starten en lopen. Dit zijn geen tucjes om dingen te verdoezelen, dit is een gedegen oplossing, al dan niet door de dealer ondersteund.

Jos.

jos-br 0
badge

15 jaar

ik ben van de oude garde jos en los alles op met of zonder pc... ik durf zelfs zonder schaamte te zeggen dat ik vergeleken met een aantal wel snap waar ik mee bezig ben en me niet verschuil achter een laptop. ik heb de indruk dat er ''proffesionals'' zijn die dat wel doen en zonder dat ding geen fatsoenlijke diagnose kunnen stellen ook niet als er een mechanisch probleem is en dan klakkeloos alles vervangen en uiteindelijk een andere motor adviseren. gr john

MET laptop worden ook vaak verkeerde diagnoses gesteld, je moet dat ding als gereedschap zien. Alleen wanneer je je ogen er voor sluit ben je snel uitgewerkt. Begin maar eens aan zo'n fijne 3L Lupo zonder laptop...............
Ik wil alleen aangeven dat wanneer er door anderen als de dealer de software (goed) aangepast word dit geen lapwerk is en je ook hier niet de ogen voor moet sluiten. "vroeger" werden er tenslotte ook dingen (sproeiers, ontstekingen e.d.) aangepast voor een beter resultaat, hier was ook niets mis mee........

Jos.

jos-br 0
badge

15 jaar

ik zit 30 jaar in het vak maar heb nog nooit een sproeier van een auto vervangen en wat betreft het softwarematig veranderen/wegschrijven van diverse functies is bij mijn weten illegaal en voldoet de zaak niet meer aan de type goedkeuring om niet te vergeten dat de werkelijke oorzaak van de klachten niet verholpen wordt. gr john

[quote=johndoornbosch]ik zit 30 jaar in het vak maar heb nog nooit een sproeier van een auto vervangen en wat betreft het softwarematig veranderen/wegschrijven van diverse functies is bij mijn weten illegaal en voldoet de zaak niet meer aan de type goedkeuring om niet te vergeten dat de werkelijke oorzaak van de klachten niet verholpen wordt. gr john[/quote]
En door van alles te veranderen ( weg te schrijven ) is de wagen ook gewoon niet meer origineel. beter is storing vinden en dan oplossen, niet zomaar dingen gaan veranderen weg te schrijven en dergelijke,

ERwin_jah 0
badge

15 jaar

Maarruh........ Is Peter's probleem inmiddels opgelost...?
Misschien dattie even langs Jos kan rijden voor een "no cure-no pay" reparatie...?

Santa 0

15 jaar

Smit Internationale is er met dat concept tenslotte toch groot mee geworden....
Indien de "software-aanhangers" zo overtuigd zijn van de "bug", moet het probleem via een draadje op te lossen zijn en kan het ritje voor Peter waarschijnlijk wel uit......??

Santa 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.