238 bezoekers online

Volkswagen Golf IV: Turbo regeling. Regelsensor geschreden

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Hallo,
Ik heb sinds vorig week een probleem met mijn auto. Als ik op snelweg gas geef, gaat mijn auto met kracht naar 120-140 km. per uur. Dat duurt aantal secondan, dan gaat snelheid naar beneden bijv. 100-120 km. per uur, dan gaat die niet sneller meer. Als ik motor uit en aan zet, trekt die weer hard, dan gaat die weer langsaam. Ik ben bij een garaje geweest en laten uitlezen, geeft computer aan dat Turbo regeling, regel sensor geschreden. Wat kan dit zijn? Er komt ook geen rare geluit uit de motor, hij werkt als een klok.
Ik hoor het graag.
Bekir

Bekir

Geplaatst door Bekir , lid sinds 9 jaar geleden

8 Reacties

oldford PRO, 9 jaar geleden

Beetje kromme vertaling, of het is je niet goed uitgegd.
Er is een regelGRENS OVERschreden. Turbo druk te hoog of te laag.
Weet je het nummer van de foutcode die werd uitgelezen?

berendonck PRO, 9 jaar geleden

Laat even de vacuumslangetjes van en naar de turbo kontroleren en eventueel de N75 tegen het schutbord, hier zit een stekker op en 3 vacuumslangetjes.

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_n75.ht...

Gr. Harry

Bekir, 9 jaar geleden

Heren,
Bedankt vor de reacties. Ik geef hieronder door wat voor fout melding computer precies aangaf.
Turbo druk regeling. Regel sensor geschreden.
Fout code: 462D

Ik hoor het graag.
Bekir

berendonck PRO, 9 jaar geleden

Ik denk dat je deze bedoelt >

foutcode: 17963 P1555
nl Laaddruk maximale laaddruk is overschreden
du Ladedruckregelung Maximaler Ladedruck überschritten
en Charge Pressure Upper Limit exceeded
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

De maximale laaddruk is overschreden. Dus er zijn problemen met de N75 of met de turbo.

Mogelijke verschijnselen:

* Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc.
o pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM.
* Storingslampje brandt
* Noodloop.

Mogelijke oorzaken:

* Slangaansluitingen verwisseld
* Lekkende slangaansluiting(en)
* Lekkende vacuum leidingen
* Turbodrukregelaar (N75) werkt niet (goed) meer
* Turbo vervuild of kapot. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar weinig turbodruk wordt geleverd.
* Indien aanwezig: powerbox geeft verkeerd signaal af voor beïnvloeding turbodruk.

Gr. Harry

oldford PRO, 9 jaar geleden

462D hexadecinaal is 17965 decimaal.
Iets andere uitleg, maar druk is nog steeds te hoog.

Mogelijke oorzaken: Zie boven met toevoeging van:
* MAP sensor (G71) defect (merkwaardig, maar dat hoeft geen foutmelding van een defecte G71 te geven)

berendonck PRO, 9 jaar geleden

Klopt Old Ford.

Gr. Harry

Bekir, 9 jaar geleden

Heren,
Probleem is nu opgelost!

* Lekkende vacuum leidingen. Vacuum slang was lek. Nu zit er nieuwe op. Trekt als een vliegtuig!

Bedankt allemaal :))))

berendonck PRO, 9 jaar geleden

Dat zij ik toch.....

Maar mooi dat de raket weer klaar is.

Gr. Harry

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.