Volkswagen Golf III : Turbo tikt/ratelt

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 gti

Hey,

Ik heb een motorisch wat opgevrolijkte golf gti.

Nu heb ik sinds enige tijd een tik/ratel in mijn turbo. Deze is soms luider en soms zachter en neemt duidelijk in frequentie toe als ik accelereer.
de tik/ratel is ook te horen als ik het contact aanzet maar niet stationair draai.

Ziet er tevens naar uit dat hij niet meer druk opbouwd dan 0.5 bar, maar dit zou ook kunnen komen door een defectie boost controller.

Heb te horen gekregen dat een lekkage tussen luchtfilter en turbo de oorzaak kan zijn, maar verklaard dat dan ook het tik tijdens contact?

alvast bedankt voor de moeite!!

Stefan

Golf3gtituned

Geplaatst door Golf3gtituned (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Stefan

Indien hij tikt of rateld als de motor gewoon uit staat,zou je ergens anders moeten zoeken dan in de motor..

Dat een turbo rateld of tikt,heb ik nog nooit meegemaakt,en als dat zo is,zou hij al zover omzeep zijn geholpen dat hij echt helemaal geen druk meer op moet bouwen en ga zo verder..

Komt het tikkend geluid niet onder het kleppendeksel vandaan ? En is dit spontaan gekomen ?

Ik zie een GTI staan..heb je hier zelf een turbo op gelegd ? op wat voor druk rij je ? wat is er inwendig veranderd in de motor ? welke turbo praten we over ?

Gr Stefan

Golf3gtituned (0), 15 jaar geleden

[quote=stefan84]Stefan

Indien hij tikt of rateld als de motor gewoon uit staat,zou je ergens anders moeten zoeken dan in de motor..

Dat een turbo rateld of tikt,heb ik nog nooit meegemaakt,en als dat zo is,zou hij al zover omzeep zijn geholpen dat hij echt helemaal geen druk meer op moet bouwen en ga zo verder..

Komt het tikkend geluid niet onder het kleppendeksel vandaan ? En is dit spontaan gekomen ?

Ik zie een GTI staan..heb je hier zelf een turbo op gelegd ? op wat voor druk rij je ? wat is er inwendig veranderd in de motor ? welke turbo praten we over ?

Gr Stefan[/quote]
Het blok is eruit gehaalt en helemaal uitelkaar gehaalt en opgebouw om 500pk te weerstaan.
Tevens is gelijk het blok uitgeboord en gehoond naar 2.1

T3 turbo, intercooler, dumpvalve, uitlaatspruitstuk alle van APR
custom made intercooler tubes (poudercoat)
custom made inlaatspruitstuk (poudercoat)
gesmeden zuigers compressie 8:1
drijfstangen geshotpeend en uitgebalanceerd evenals de zuigers en de krukas
cross-flow cilinder kop
race nokkenas
400cc injectoren
boost controller
3" uitlaatsysteem van voor tot achter

sperdiffrentieel LSD
race koppeling 500nm

fuel management system en disbobine van kronenburg
3bar map-sensor kabelboom


dat is het wel zo een beetje.

Het geluid komt duidelijk van mijn turbo vandaan en is duidelijk aanwezig in het interieur.

Het geluid klinkt bijna alsof een relais overslaat. Misschien de electroniek (boost controller) van de turbo. Deze zit onder de turbo ingebouwd.

Ik rij normaal gesproken op 0.9 om brandstof financieele redenen :P
piek vermogen ligt op 1.8 bar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.