close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: turbodruk regel verschil

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TDI

goeiedag,

Probleem met deze auto:

Als je wat langer vol gas geeft bijvoorbeeld in de 4 of 5 vooral met aanhangwagen gaat de motor in de noodloop

Foutcode: turbodruk regelverschil..

Turbodruk regelklep vervangen
Luchtmassameter vervangen
Div vaccuum slangen vervangen ( sommige waren wat gaar )

Maar geen resultaat...

Nominale en gemeten turbodruk en luchtmassa lopen tijdens rijden zogoed als gelijk..

Wat er gebeurt op het moment van noodloop weet ik niet wat als ik met de auto ga rijden is alles ok...

Wat zou dit nog kunnen zijn???

Mvrgr J

Geplaatst door

venedijk (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Klant compleet met aanhangwagen laten komen?

oldford 0
badge

14 jaar

heb je de slangen op de drukregelklep op de juiste plek zitten?
zit de waste gate bediening niet los boutjes trillen wel eens los.
ik denk zelf dat je de slangen op het druk regelventiel verkeerd heb zitten en de turbo word niet vacuum geregeld maar druk geregeld.
succes

laurens6453 0
badge

14 jaar

oke, zal maandag de slangetjes op het regelklepje even omruilen...

Zal even de wastegate controleren... Dus de wastegate is niet vacuum maar drukgeregeld???

MVrgr J

venedijk 0
badge

14 jaar

Is dacht ik wel vacuum geregeld hoor laurens, maar door veerkracht gaat ie bij geen vacuum naar de "open" positie. Dwz dat er geen of weinig turbodruk wordt geproduceerd. Door meer vacuum gaat ie naar "dicht" positie en bouwt ie veel druk op.

Nu gaat ie bij teveel drukopbouw zijn vacuum verminderen, aangestuurd door het turboregelventiel, en zal ie naar "open" worden gestuurd door zijn eigen veerkracht. In de praktijk zal dat soms te traag gebeuren en dat kan ofwel door dat het turboregelventiel te laat aktie onderneemt, of doordat de wastegate te langzaam reageert, bv doordat hij (een beetje) vastzit.

En daarom zijn de vacuumaansluitingen natuurlijk heel erg belangrijk,. zowel qua dichtheid (valse lucht) als de juiste positie)

Siem Bijman 680
badge vip badge

14 jaar

Sorry Siem, dee turbo (ACV 102pk) werkt met een wastegate en dus door de turbodruk zelf te regelen gaat de wategate open en laat deze de uitlaatlucht lopen.

Ik weet nie tof echt alle slangen vervangen zijn, degene die op het compressorhuis zit gaat vaak stuk.

Jos.

jos-br 0
badge

14 jaar

soms loopt de regeling los de twee boutjes er van

126 0
badge

14 jaar

Alle slangen zijn vervangen en heb ze net zo aangesloten als ze zaten...

Maar misschien zaten ze al niet goed??

Heb eerst de powerbox eens verwijder die tussen de stekker van de brandstofpomp zat....

Mvrgr J

venedijk 0
badge

14 jaar

Jan,

Weet de motorcode niet maar hieronder geld voor devolgende : AHY, AXG, AXL

Zie :

[url=http://img4.imageshack.us/i/90745614.png...][img]http://img4.imageshack.us/img4/4845/9074...[/img][/url]

1) onderdrukreservoir
2) beluchtingsleiding
◆ naar het filter
3) filter
4) Magneetklep laaddrukbegrenzing -N75
5) terugslagklep
◆ witte aansluiting is gekeerd naar magneetklep laaddrukbegrenzing nr. 4 en naar onderdrukreservoir
6) magneetklep van uitlaatgasterugvoer -N18
7) omschakelklep inlaatspruitstukklep
◆ alleen wagens09-'00 ▸
8) Rembekrachtiger
9) onderdrukaansluiting
◆ voor rembekrachtiger
10) regelapparaat diesel directinspuitsysteem -J248
◆ 05-'99 ▸zonder aansluiting naar verbindingspijp/laadluchtkoeling
11) laadluchtkoeler
12) onderdrukpomp
13) aanzuigpoort
◆ met uitlaatgasterugvoerklep en inlaatspruitstukklep
14) laaddrukregelklep
15) luchtfilter

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

aansluiting turbodruk regel ventiel is de alleen staande aansluiting is de turbodruk deze komt van de turbo af.
de 2 aansluitingen bij elkaar daarvan is de midelste, deze gaat naar het waste gate potje toe.
en de onderste is de beluchting.

succes

laurens6453 0
badge

14 jaar

oke, bedankt zal het controleren...

motorcode is AJT, geld dan hetzelfde??

MVrgr

venedijk 0
badge

14 jaar

Dan zul je deze hebben :

[url=http://img69.imageshack.us/i/73323814.pn...][img]http://img69.imageshack.us/img69/6747/73...[/img][/url]

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

heel erg bedankt, deze is het, zal het controleren...

venedijk 0
badge

14 jaar

SIEM zie je de juist tekening n21 0101.
waste gate turbo is drukgeregeld.

laurens6453 0
badge

14 jaar

nou alle slangen juist aangesloten....

we hebben de powerbox ( rommel ) tussen de brandstofpomp vandaan gehaald en tot nu toe geen problemen meer gehad...

MVrgr

venedijk 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.