Volkswagen Transporter: turbodruk regel verschil

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TDI

goeiedag,

Probleem met deze auto:

Als je wat langer vol gas geeft bijvoorbeeld in de 4 of 5 vooral met aanhangwagen gaat de motor in de noodloop

Foutcode: turbodruk regelverschil..

Turbodruk regelklep vervangen
Luchtmassameter vervangen
Div vaccuum slangen vervangen ( sommige waren wat gaar )

Maar geen resultaat...

Nominale en gemeten turbodruk en luchtmassa lopen tijdens rijden zogoed als gelijk..

Wat er gebeurt op het moment van noodloop weet ik niet wat als ik met de auto ga rijden is alles ok...

Wat zou dit nog kunnen zijn???

Mvrgr J

venedijk

Geplaatst door venedijk (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Klant compleet met aanhangwagen laten komen?

laurens6453 (0) PRO, 14 jaar geleden

heb je de slangen op de drukregelklep op de juiste plek zitten?
zit de waste gate bediening niet los boutjes trillen wel eens los.
ik denk zelf dat je de slangen op het druk regelventiel verkeerd heb zitten en de turbo word niet vacuum geregeld maar druk geregeld.
succes

venedijk (0) PRO, 14 jaar geleden

oke, zal maandag de slangetjes op het regelklepje even omruilen...

Zal even de wastegate controleren... Dus de wastegate is niet vacuum maar drukgeregeld???

MVrgr J

Siem Bijman (135) PRO, 14 jaar geleden

Is dacht ik wel vacuum geregeld hoor laurens, maar door veerkracht gaat ie bij geen vacuum naar de "open" positie. Dwz dat er geen of weinig turbodruk wordt geproduceerd. Door meer vacuum gaat ie naar "dicht" positie en bouwt ie veel druk op.

Nu gaat ie bij teveel drukopbouw zijn vacuum verminderen, aangestuurd door het turboregelventiel, en zal ie naar "open" worden gestuurd door zijn eigen veerkracht. In de praktijk zal dat soms te traag gebeuren en dat kan ofwel door dat het turboregelventiel te laat aktie onderneemt, of doordat de wastegate te langzaam reageert, bv doordat hij (een beetje) vastzit.

En daarom zijn de vacuumaansluitingen natuurlijk heel erg belangrijk,. zowel qua dichtheid (valse lucht) als de juiste positie)

jos-br (0) PRO, 14 jaar geleden

Sorry Siem, dee turbo (ACV 102pk) werkt met een wastegate en dus door de turbodruk zelf te regelen gaat de wategate open en laat deze de uitlaatlucht lopen.

Ik weet nie tof echt alle slangen vervangen zijn, degene die op het compressorhuis zit gaat vaak stuk.

Jos.

126 (0) PRO, 14 jaar geleden

soms loopt de regeling los de twee boutjes er van

venedijk (0) PRO, 14 jaar geleden

Alle slangen zijn vervangen en heb ze net zo aangesloten als ze zaten...

Maar misschien zaten ze al niet goed??

Heb eerst de powerbox eens verwijder die tussen de stekker van de brandstofpomp zat....

Mvrgr J

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Jan,

Weet de motorcode niet maar hieronder geld voor devolgende : AHY, AXG, AXL

Zie :

[url=http://img4.imageshack.us/i/90745614.png...][img]http://img4.imageshack.us/img4/4845/9074...[/img][/url]

1) onderdrukreservoir
2) beluchtingsleiding
◆ naar het filter
3) filter
4) Magneetklep laaddrukbegrenzing -N75
5) terugslagklep
◆ witte aansluiting is gekeerd naar magneetklep laaddrukbegrenzing nr. 4 en naar onderdrukreservoir
6) magneetklep van uitlaatgasterugvoer -N18
7) omschakelklep inlaatspruitstukklep
◆ alleen wagens09-'00 ▸
8) Rembekrachtiger
9) onderdrukaansluiting
◆ voor rembekrachtiger
10) regelapparaat diesel directinspuitsysteem -J248
◆ 05-'99 ▸zonder aansluiting naar verbindingspijp/laadluchtkoeling
11) laadluchtkoeler
12) onderdrukpomp
13) aanzuigpoort
◆ met uitlaatgasterugvoerklep en inlaatspruitstukklep
14) laaddrukregelklep
15) luchtfilter

Gr Stefan

laurens6453 (0) PRO, 14 jaar geleden

aansluiting turbodruk regel ventiel is de alleen staande aansluiting is de turbodruk deze komt van de turbo af.
de 2 aansluitingen bij elkaar daarvan is de midelste, deze gaat naar het waste gate potje toe.
en de onderste is de beluchting.

succes

venedijk (0) PRO, 14 jaar geleden

oke, bedankt zal het controleren...

motorcode is AJT, geld dan hetzelfde??

MVrgr

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Dan zul je deze hebben :

[url=http://img69.imageshack.us/i/73323814.pn...][img]http://img69.imageshack.us/img69/6747/73...[/img][/url]

Gr Stefan

venedijk (0) PRO, 14 jaar geleden

heel erg bedankt, deze is het, zal het controleren...

laurens6453 (0) PRO, 14 jaar geleden

SIEM zie je de juist tekening n21 0101.
waste gate turbo is drukgeregeld.

venedijk (0) PRO, 14 jaar geleden

nou alle slangen juist aangesloten....

we hebben de powerbox ( rommel ) tussen de brandstofpomp vandaan gehaald en tot nu toe geen problemen meer gehad...

MVrgr

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.