Volkswagen Passat: Turbodruk valt uit tijdens optrekken

Bouwjaar: 1999

Turbodruk valt uit tijdens optrekken typ motor TDI 81 KW
Na contact uit trekt de motor weer even goed
Zou het probleem in de turbo magneetregelklep zitten

ben1016

Geplaatst door ben1016 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

volgwagen (0) PRO, 18 jaar geleden

uitlezen, probeer idd eerst een nieuwe magneet klep.

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 18 jaar geleden

Uitlezen inderdaad, mischien is er een fout opgeslagen.
Motor gaat door een storing in de noodloop en reset zich
na het starten.
Laatste keer bij een klant van mij was het een lek slangetje(vacuem),dus die zou je eerst nog kunnen controleren.
Oiram

PIETER9040 (0) PRO, 18 jaar geleden

wij hebben het al eens gehad met een vw golf, turbo klepje vervangen en het probleem was opgelost.Maar als het een variabele turbo is dan zou ik eerst eens testen of dit systeem wel gangbaar is? wat is de turbo druk?

johndoornbosch (0) PRO, 18 jaar geleden

controleer eerst de onderdruk slangen van de turbo en magneetklep.

Alexander243 (0) PRO, 18 jaar geleden

Hoor zo vaak over klep N75,maar ik heb nog nooit er één hoeven vervangen omdat bijvoorbeeld versleten was of dergelijke.

Turboschoepen die zwaar gaan gebeurt vaker.

Auto met testkast rijden kijken hoe de turbodruk zich afregelt.Kan zijn dat ie te hoog oploopt of hij komt niet aan ze maximale druk.

Let vooral op de druk en de procenten aansturing in veld 3 en 4 van de magneetklep N75.Hier kan je veel uithalen waar je het in moet zoeken.

Suc6

yvo12382 (0) PRO, 18 jaar geleden

Advies de EGR afdoppen,heb het zelfde probleem als eens meegemaakt. Baad het niet schaad het niet.

caddyG60turbo (0) PRO, 18 jaar geleden

probeer de luchtmassameter eens.
Controleer eerst de waarden in het meetwaardenblok 10 of 11 van de motorelectronica(01)(08) Aan de ene kant geeft hij aan wat de druk in het spruitstuk moet zijn en aan de andere kant wat hij werkelijk is. Word aangegeven in Mbar.
Kun je ook op de weg testen: Rij in z'n 3, laat toerental terugzakken tot 3000. geef volgas en als hij dan oppakt en direkt weer wegvalt is het voor 99% de LMM.

Jansonius (0) PRO, 18 jaar geleden

Beste ben het probleem zit hem puur in de turbo zelf.
De schoepen gaan vast zitten waardoor hij zijn druk niet snel kwijt kan beste oplossing is de turbo vervangen.
Dit type turbo is er een waar het spruitsuk aan vast zit.
Het geen waar ze hier boven over hebben is het inhouden bij de 1800 rpm of te wel 80 kmh.
Als dat gebeurt dan komt de erg luchtstroom net op het verkeerde moment en houdt hij even in.
Afdoppen van de erg is de enigste goede oplossing

eelko (0), 18 jaar geleden

probeer de luchtmassameter eens, die kan ook ontregeld of stuk zijn, wat je doet met de motor uitzetten is het systeem resetten, waarna het probleem, zij het voor eventjes, opgelost is. de luchtmassameter is ongeveer met 150dkm aan vervanging toe.
met vriendelijke groet martijn

Ferry3036 (0) PRO, 18 jaar geleden

wij hebben al vele keren gehad, het bekende probleem, vacuumslang(en) lek.
ook de turbo's laten het inderdaad vaak na.
vervangen is niet altijd nodig, verschillende keren hebben wij het kunnen maken door de turbo uit elkaar te halen en die schoepjes te smeren, weet zo niet uit mijn hoofd waarmee te smeren.
succes

Siem Bijman (165) PRO, 18 jaar geleden

Turbo's kun je loskrijgen door je inlaatsysteem te reinigen met ABCON Instant Power spuitbus. Kost 28 euro en als de turbo nog niet helemaal versleten is of te lang stil heeft gestraan, kun je hem weer goed gangbaar krijgen. Gebruiken wij tegenwoordig preventief bij servicebeurten om dit probleem voor te zijn. Reakties zijn ronduit positief, want de auto's trekken veel beter na de behandeling.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.