👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Mijn Passat kampt al een jaar met een vermogensprobleem. Verschillende motorstoringen wezen op een defecte turbo (o.a. turbodruk te hoog/te laag). Uiteindelijk turbo vervangen maar probleem bleef. Vandaag garage diagnose laten stellen. Storing wees op overdrukklep/turbodrukregelaar (Pierburg: 7.00868.0). Klepje vervangen en auto opgehaald. Monteur gaff aan dat oude klepje ook wel erg heet werd. Probleem leek bij wegrijden opgelost en vermogen was beschikbaar. Na half uur rijden echter wederom problemen. Nieuwe klepje wordt blijkbaar ook heet.
Zeker bij de lagere toerentallen is vermogen niet wat het moet zijn. Na 2800-3000 toeren komt het terug. Dat was niet zo. Zelfs in hoge versnellingen en bij lage toerenallen voelde je de auto trekken.
Iemand een idee waar ik het nu kan zoeken? Zitten er andere sensoren op waar het probleem vandaan kan komen?
Alvast hartelijk dank voor de moeite
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zojuist weer gereden en trad weer storing op. Boven de 2700-2800 toeren krijgt de motor ineens boost. Als ik dan snel doorschakel en toerental valt even teug naar 2000 hou ik vermogen. Als ik vanaflaag toerental accelereer heb ik pas weer een boost vanaf 2700. Turbo en regelklep vervangen, kan het ook een vacuumprobleem zijn? Ik ben alles langsgelopen en kan geen lek vinden. Vacuumslangetje lostrekken geeft echter wel vergelijkbaar vermogensverlies, en logischerwijs heb ik dan rond 2800 toeren helemaal geen boost meer.
Iemand?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar