Regelmatig heb ik wel eens problemen met mijn polo 9n 1.2 van 2002
Eerst en vooral kan plots uit het niets het EPC lampje beginnen branden waarbij het gaspedaal totaal niet meer reageert, soms begint de gas dan heel raar uit zichzelf op en neer te gaan. In enkele gevallen blijkt dat de lucht inlaat rubber die het front van de wagen verbindt met het luchtfilterhuis, los zit. Na het opnieuw bevestigen is het probleem dan voorbij, maar in andere gevallen zit deze rubber nog steeds vast. Wat zou hierbij het probleem dan kunnen zijn?
Mijn tweede probleem heb ik nu recentelijk sinds enkele dagen geleden. Van zodra ik het contact af leg valt het instrumentenpaneel volledig zonder stroom, de tellers gaan niet meer naar begin positie en het klokje en kilometerteller vallen uit. Ik heb alle zekeringen nagekeken en geen enkele die kapot is.
Als ik het contact gewoon opleg dan krijgt het paneel weer stroom en vallen de tellers al haperend terug naar hun begin positie, het klokje geeft dan 0:00 uur en de dagteller staat ook weer op 0, de wagen effectief starten is geen probleem.
Wat me wel opviel, met de sleutel uit het contact, was dat er bij één bepaalde zekering een relais klik hoorbaar was als ik die er uit haalde of terug in stak, dat lijkt me toch ook niet normaal?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor zowel beide klachten moet je hem even laten uitlezen. Het kan heel varierend zijn, van een defect gasklephuis tot aan een defecte egr klep tot aan een draadbreuk oid. Dat dat luchtdoorvoersysteem los zit op front heeft er niks mee te maken, daar gaat alleen de lucht doorheen naar luchtfilter en maakt niks uit als hij dus zeg maar vanuit de motorruimte lucht aanzuigt omdat hij los zit.
Voor klacht 2 lijkt het erop dat de constante plus weg is gevallen, alleen de geschakelde plus werkt nog (contactslot) daarom gaat alles weer op 0 na contact uit. Ook dat kan varieren van een defect instrumentenpaneel tot aan een draadbreuk tot aan een relais. Maar als je hem uitleest zou er een storing in kunnen staan van voedingsverlies oid en dan heb je meer een zoekrichting.
Vertel hier dan ff alle foutcode's
Hallo,
Helaas heb ik zo geen toestel/kabel/software om de fouten uit te lezen maar bovenstaande problemen zijn als bij wonder weer verdwenen...
Wat ik nu heb is dat de wagen regelmatig héél moeilijk wil starten. Vooral als ik een tussenstop maak en daarna weer wil starten. Minder als hij een nachtje stil staat.
- de motor draait rond
- de motor krijgt benzine want na 10 keer proberen ruik je dat wel
- de motor vonkt want na 20 keer proberen als je geluk hebt slaat hij wel ineens aan
Deze morgen weer voorgehad. Wat ik toen gedaan heb is de stekker van de stappenmotor op het gasklephuis eens los gedaan en dan proberen starten. Na 2 keer proberen was hij direct vertrokken en schommelde hij in toeren(logisch aangezien de regeleenheid er uit is dan) en reageerde totaal niet op het gas. Wat trouwens ook één van de vage symptomen zijn die ik zo nu en dan wel een keertje meemaak. Motor afgelegd, stekker terug ingestoken, motor starten en startte direct.
Dus ik vermoed dat ik toe ben aan een nieuw gasklephuis. Hier heb ik wel een aantal vraagjes
- Gaat deze lang genoeg meegaan of ga ik hiermee na enkele maanden weer met hetzelfde probleem zitten?
- Er zit nu een VDO op maar ik ben aan het twijfelen om een Pierburg te plaatsen aangezien zij toch al lang meegaan qua benzine onderdelen en VDO meer tacho toestanden zijn, graag raad?
Ik lees ook dat de G62 sensor een gekend probleem zijn, dus ben ook aan het twijfelen om deze ineens ook te vervangen.
Hierbij heb ik ook nog een vraagje, mijn G62 sensor zit rechts op de motor aan de slang van het koelwater, maar links daarvan zit er nog een sensor, een soort bout met groene stekker. Weet iemand welke deze is?
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar