auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: Type 2 gti pb 1988 blijft staan

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: pb 1.8 8v 82kw

stap ik op mijn werk in de auto niets aan de hand starten en lopen. ik ben ongeveer 15 minuten aan het rijden en moet van 80 terug naar 50 en vervolgens een bocht nemen naar links net na die bocht klinkt de auto alsof in ineens de sleutel omdraai en viel zemaar de ontsteking ineens weg leek het wel en ben na vele startpogingen naar huis gesleept. even nadat hij uit was gevallen en ik probeerde te starten gaf hij 2 keer een kleine aanleiding om te gaan starten van ik denk ingeveer 1 slag zeg maar .

Weet niet waar ik moet zoeken weet alleen dat er totaal geen ontsteking is geen fonkje.

Wie kan mij op weg helpen ?

Geplaatst door

AlexGeertsema (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

alex controleer eerst af je bobine nog goed is.
trek de stekker van je verdeler en zet de auto op het contact ;meet op de buitenste draden met je volt meter als het goed is heb je dar 12 volt.
als je dat hebt trek dan de bobinekabel los op de verdeelkap en houd die zo n 5 mm van het blok ; steek een kabeltje in het middelste pennentje van de stekker van de verdeler entik met dit draadje tegen massa als hij dan vonkt dan is je verdeeler stuk vonkt hij niet dan is je bobine stuk.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

18 jaar

klinkt als gevalletje schakelgedeelte van het contactslot, oftewel het beruchte kontactblokje...... Gaan heel vaak stuk bij dit type. Als je geen spanning op de bobine meet zoals jan aangeeft is het kontactblokje hoofdverdachte nummer 1

dealer heeft ze 3 rijen dik stofvrij op de plank liggen....

audia4 0
badge

18 jaar

is het probleem al verholpen Alex ??

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Hey stefan !
Bedankt voor jullie duidelijke uitleg.
Ik heb vele dingen gevolgd en die waren allemaal in orde.
Het fonk probleem bleek te zitten in een verotte startonderbreker ??!!
Het volgende probleem waar ik op stuite waarom hij onder het rijden blijkbaar uitviel is mijn brandstofpomp.
als ik hem op contact zette dan hoorde ik de pomp altijd 2 seconden brommen nu hoor en voel ik aan de pomp alleen een klik aan en een klik uit maar geen brrrrrr in het midden zeg maar haha :)
Ik heb de bougies er uit gedraaid in alle kamers een scheutje benz. gedaan en vervolgens met teruggeplaatste bougies gestart en hij liep in een keer voor 2 tellen dus het enigste probleem dat ik nu nog heb is een brandstof pomp die niet pompt maar wel gelijktijdig met het relais klikt?

Kan ik volstaan met reinigen van de pomp of zit ik voor 200 euries aan een nieuwe ??

Nogmaals bedankt voor jullie duidelijke hulp!
Groet aLEX

AlexGeertsema 0

18 jaar

alex je kan in eerste in stantie je stekker van de pomp afhalen en daar tussen de plus en de min een 21 watt lamp doen en kijken of die gaat branden als je hem op contact zet en als je start.
gaat hij branden dan je pomp vervangen.
brandt het lampje niet dan daar de oorzaak van op sporen tebeginnen met de zekeringen en het relais.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

18 jaar

Mijn laatste update is dat de auto weer loopt :D:D
Ik heb je raad opgevolgd en er stond stroom op de bedrading.
Ik heb de pomp uit zijn huis gehaald en daar stroom op gezet en de pomp draaide niet.
Vervolgens de + en - omgekeerd aangesloten en toen draaide de pomp ??!!
Waarschijnlijk wat zooi tussen gezeten hoewel het filter om de pomp wel mooi schoon was.
Pomp en huis helemaal schoongemaakt en weer gemonteerd
en loopt weer als een zonnetje.

Bedankt voor jullie hulp !!!!!

groetjes de wederom blije gti rijder

AlexGeertsema 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.