Volkswagen Golf V: type turbo

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 tsi GT

Beste Mensen,

Mijn turbo is stuk.
Nu wil ik een nieuwe, maar is veels te duur dus ik ga zelf zoeken.
Iemand enig idee welke turbo een golf 5 1.4 tsi gt 125kw heeft?

Wat dien ik nog meer te vervangen?

Wat zijn de mogelijkheden tot een grotere turbo?

jpak47

Geplaatst door jpak47 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

28 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Met alleen een grotere turbo ben je er niet,ook de software zal aangepast moeten worden,en dat kost ook geld,aangezien je vind dat een nieuwe veels te duur is,zou ik deze optie al vergeten.

Je kunt eens kijken op www.motair.de er zit ook een leverancier in NL

Daar zijn ze een stuk goedkoper dan elders,leveren ongeveer alle merken,zijn nieuw en origineel!dus geen namaak!doen ook revisie trouwens.Als je belt wel even het nr van je oude turbo bij de hand houden.

Maar even een andere vraag,Wat is het probleem precies met de auto ? Is hij al uitgelezen ? Zo ja,wat waren de foutcode's ? En ben je er heel zeker van dat de turbo zelf kapot is ?

Gr Stefan

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Mijn auto had vermogensverlies en de volgende ochtend kon ik hem praktisch alleen nog starten, beetje gas en hij sloeg af.

Hij is uitgelezen. Toen hebben ze het magneetventiel vervangen.. Wat ik al vaag vind want volgens mij heeft het vermogensverlies met het magneetventiel te maken, maar niet met het starten en dan uitvallen bij beetje gas.

De auto had daarna nog steeds vermogensverlies.

Ik ben zelf gaan kijken en heb geconstateerd dat met of zonder het elektronsich stekkertje in het magneetventiel hetzelfde vermogen geeft. En dat magneetventiel wordt wel aangestuurd, want ik krijg alleen een motorstoringslampje als ik het stekkertje er niet in heb zitten... terwijl het vermogen met of zonder stekkertje in het magneetventiel hetzelfde is.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ik denk niet dat je turbo kapot is,zeker niet al de motor alleen stationair loopt,en met een beetje gas afslaat.

Heb je eens het e.e.a. gecontroleerd in de meetwaarde blokken ?

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Dank jewel voor je mail.

Ik was misschien niet duidelijk, voor vervanging van het magneetventiel had de motor het probleem dat hij alleen starte en bij gas afsloeg. Nu is het alleen nog het vermogensverlies..... en het maakt qua vermogen niks uit of ik wel of niet met stekker in magneetventiel rij en deze stuurt de turbo aan..... dat is vreemd toch.

En heeft een magneetventiel wel te maken met ups and downs tijdens stationair lopen? en gasgeven is uitavllen? Anders hebben ze die voor miks vervangen en had het ook aan een slangetje kunnen liggen, want dan wordt het ventiel ook aangewezen.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Mee eens, lijkt er niet op dat dit de turbo is.
Overigens grotere/kleinere/andere turbo gaat niet zonder aanpassingen aan de software van de motor-computer.

Je zegt dat je vermogensverlies had. Zit de katalysator niet gewoon verstopt?
Slecht starten en afslaan heeft inderdaad niks met het magneetventiel te maken.
Waar heb je hem laten uitlezen? Universeel of dealer?

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Hij is inderdaad universeel uitgelezen, baal ik van.

Maar toch vreemd niet, kijk zo is het gelopen:

Probleem 1: vermogensverlies en raar geluid bij bepaald vermogen.
Probleem 2: starten en dan afslaan bij beetje gas.

Naar Bosch garage... uitgelezen, foutcode (welke tevens niet meer te achterhalen is) duidde op magneetventiel, vervangen. Auto opgehaald, vermogensverlies nog steeds aanwezig, maar wel gewoon starten en rijden.

Probleem 1: niet opgelost
Probleem 2: opgelost door vervanging van magneetventiel, raar toch???

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Dat rare geluid - klinkt dat als een stofzuiger, als blazen? Of is het een fluitgeluid of nog iets anders?

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Geluid is zo moeilijk te omschrijven, maar het is echt alleen bij volgas bij toeren 2500 tot 3500, zegt dat al iets? ?

Een stroomknettertje is het dan meer.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Is het geluid gelijkmatig of meer onregelmatig, want ik begin aan misfires te denken (vanwege knetteren).

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Als het geluid optreed is het inderdaad constant, het treedt op bij de 2500 toeren en gaat weer weg bij 3500 toeren, alleen bij volgas. In de 6 op de snelweg merk ik het goed als ik dan gas geef bij 120 km/h vlak onder de 3000 toeren... Heel apart. Soms heb ik het geluid ook helemaal niet, dat maakt verder niks uit voor mijn vermogen. Blijft klote... Ik heb een beetje het idee dat iets probeert om die turbo aan te slaan, maar dat lukt niet... Toen ik namelijk zonder stekkertje ging rijden had ik het geluid niet, maar het vermogen was hetzelfde als met stekkertje, niet voldoende dus!

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Zou hij misschien door de misfire in een noodloop gaan en de turbo niet meer aansturen omdat de noodloop dat regelt?

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Geluiden zijn en blijven moeilijk zonder ze te horen.
Ik zou naar een dealer gaan want de kans dat je de turbo of de motor opblaast met deze problemen is levensgroot aanwezig.

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Dat zei ik hem ook al min of meer in de originele topic.....

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Tja, er schijnt een soort angst of schroom te zijn om naar de dealer te gaan.
Zal wel net zo iets zijn als de angst voor de tandarts.

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Ook om het feit dat het misschien nog wel coulance kan zijn,maar dat weet ik niet zeker.

Bobster17 (0), 14 jaar geleden

Ik denk eerder dat het nu om de prijzen gaat wat de dealer rekent, en dat de meeste particulieren daar op dit moment met de crisis tijden er geen geld meer voor hebben!

maar ik denk dat het per meningen verschilt.

in ieder geval, veel succes met het maken van de auto!

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Tja, lekker goedkoop bij beun de haas die je een turbo laat vervangen die niet kapot is.

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

En toch heb ik al wel een aantal turbo's vervangen van dit type blok en van de uitvoering zonder compressor (bij de een 0,0 speling op de as en bij de andere teveel speling),maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij deze auto ook het geval is.

Wissen (ivm dat ie zelf stekkers heeft getrokken)/rijden/kijken welke storing terug komt,checken voor update,turbodruk rijdend meten/bijgeluid laten horen aan iemand die ervaring heeft met dit type blok enz enz,dan kom je heus wel tot een diagnose.

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Ik ben gebeld door mijn dealer. Ze hebben geen storing gevonden, maar gaan volgens een of ander technisch boek een magneetventiel vervangen. Deze schijnt problemen te kunnen geven zonder storingen op te slaan. Mijn ventiel was al vervangen, maar het schijnt nu een ander drukventiel te zijn waar ook vacuuumslangetjes op aangesloten zitten... ben beniewd of het wat oplost.

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Iemand enig idee welk onderdeel ze hiermee bedoelen?

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=jpak47]Iemand enig idee welk onderdeel ze hiermee bedoelen?[/quote]
Dat is de magneetklep,daar zitten vacuumslangetjes op.
Lees maar eens terug in je andere topics,daar had ik het al over dat boek.

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Ok klopt ja, daar hadden ze het over.

Ik hadme vergist,mijn n75 is niet vervangen die wordt dus nu vervangen. In dat boek staat dat dit onderdeel precies de problemen heeft die ik omschrijf. Geen vermogen bij 3000 toeren. Deze N75 schijnt problemen te kunnen geven zonder storingen op te slaan. Tevens kwam het typenr. van dit probleemkind overeen met mijn typenr.

Wat voorheen was vervangen was de N249. De recirculatieklep. Misschien reageren die 2 op elkaar. Doordat de N75 niet goed functioneerde is de N249 ook stuk gegaan...

Ben benieuwd of hij morgen weer de oude is, anders is het 300 voor niks zeg maar.

jpak47 (0), 14 jaar geleden

JE had het og over die Turbo, ik neem aan dat die foutcodes opslaat op de ECU als hij niet naar behoren functioneerd.

Passatje (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb je al naar de slangen van de turbo gekeken? Zijn deze niet gescheurd of zitten de aansluitingen nog goed vast?

Sucses Passatje.

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=jpak47]JE had het og over die Turbo, ik neem aan dat die foutcodes opslaat op de ECU als hij niet naar behoren functioneerd.[/quote]
Omdat jij zei dat de n75 al was vervangen verdacht ik toen de turbo,maar nu blijkt het verhaal compleet anders.........
Nu denk ik de n75 defect,en ja zoals ik al zei (topic opgelost) hoeft deze geen storing op te slaan.
Dus eerst die n75 laten vervangen,dan verder kijken.

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Nee klopt, mijn fout. De N249 is vervangen, had ik verward met de N75. Mijn excuses, ze hebben nu in ieder geval de N75 vervangen.
Vanavond halen, hopen dat het nu goed is.

Maar wel apart als alletwee die kleppen stuk zijn gegaan. Dus zoals ik het nu zie.
N75 stuk, pats vermogensverlies zonder storing. Op een of andere manier de N249 hierdoor ook geinfecteerd, volgende dag alleen auto starten, en sloeg meteen af. De N249 omloopklep gaf de storing, vervangen, auto rijdt weer, maar nog steeds vermogensverlies. Nu dus een beetje op de gok de N75 vervangen en ook wel een beetje volgens de HST. hopen dat hij vanavond weer de oude is.

Het kwam in de HST wel overeen met mijn geval.. bij 3000 toeren geen vermogen, ze omschrijven alleen niks over het geluid... maar ja dat was ook best moeilijk te constateren. Ook was het probleem type nr. van mijn N75 dezelfde als in mijn wagen.

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik hoop et voor je,dat bijgeluid kan misschien ook komen doordat de magneetklep niet goed werkt dus de turbo ook niet en dat dan misschien bijgeluiden gaat veroorzaken.
Maja,we horen et wel of ie weer de oude is.

jpak47 (0), 14 jaar geleden

Nou, magneetklep vervangen en ja hoor weer flink trekkracht terug.
Nog even een andere vraag. Ik heb een Golf 5 1.4 tsi gt 125kw. Zit daar een luchtmassameter in.
Voor zover ik op internet lees enzo lijken die dingen alleen in diesels te zitten.

Zo ja, waar zit hij dan?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.