close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: Problemen door chiptuning?

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 tsi GT

Hallo,

Even een vraag voor onze VAG-COM kenners,

Aan de gevraagde turbodruk waarden kun je o.a. zien of een autoo gechipt is.
Staat er ook een datum wanneer dit aangepast is?

En kan een chip na een half jaar problemen veroorzaken?

Geplaatst door

jpak47 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kunnen er na een half jaar problemen komen? JA.
Als de chip niet perfect is kunnen er heel langzaam dingen ontregeld raken en pas na verloop van tijd problemen geven.
Wat voor problemen heb je?
Is de auto al uitgelezen?

oldford 0
badge

15 jaar

Hij is uitgelezen bij een Bosch garage omdat ik vermogensverlies had en de volgende dag stond hij stil, starten ding wel, maar hij schoot meteen vrij hoog in de toeren en de hele auto schudde, beetje gas en hij sloeg uit.
Ze hebben hem uitgelezen en de N75 vervangen. Toen auto gehaald. Hij rijd weer, maar nog steeds vermogensverlies. 2 keer terug naar chipper. Volgens hem alles in orde met de chip. Wel een kenner die niet simpelweg de geleverde turbodruk verhoogd. Morgen naar de dealer....

jpak47 0

15 jaar

Je hebt gelijk Richard...

Ik wordt alleen een beetje radeloos met die wagen en weet niet wat ik moet doen.
Eerst had ik 200 pk bij de chipper, nu ineens 180 pk.
Koppel van 300nm was eerst bij 3000 toeren op zijn top, nu bij 2200 en hij maar zeggen dat het in orde is... tja wat moet ik dan. Hopen dat ze bij de dealer wat vinden en anders toch maar origineel laten zetten of naar JD waar ze hem rijdend uit kunnen lezen...

jpak47 0

15 jaar

Zit net te denken,deze heeft ook een regelapparaat bovenop de brandstofpomp zitten als het goed is,die gaan nog wel eens stuk,de pomp werkt dan niet goed meer met een te lage brandstofdruk als gevolg,maar meestal dan wel een brandstofdruk storing opgeslagen.
Of stel de turbo loopt bijvoorbeeld te stroef dan kan hij zijn uitlaatgassen niet snel genoeg kwijt en dan kan je ook geen gasgeven,maar dan moet ie wel heel verrot zijn hoor.
Welke storing komt steeds terug? Of blijft ie storingsvrij.

ricky 10
badge

15 jaar

Nu lach ik in mijn vuisje. Waarom zoek je toch problemen?
Chippen geeft naast een hoop extra uitstoot ook dikwijls kapotte turbo's omdat die heel wat zwaarder belast worden (hogere drukken) en meestal veel te hoge toeren gaan maken. Bij een benzinemotor heeft een turbo het ook zonder chippen al moeilijk bij sommigen hun rijstijl. Ze worden namelijk veel te heet. Om van de rest nog maar te zwijgen. Sorry als bepaalde mensen het hier niet mee eens zijn.

Hendrik4290 0
badge

15 jaar

Ok Hendrik,

Bedankt oor je probleem oplossende redenatie.

Richard, bedankt voor je reactie.
Ik had vermogensverlies. De volgende dag kon ik hem moeilijk starten en beetje gas en hij viel stil. Uitgelezen, magneetventiel vervangen. De auto rijdt weer maar nog steeds vermogensverlies en geen foutcodes....

jpak47 0

15 jaar

Ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat,constant volgas is bij een standaard motor ook niet goed en dit doen als hij gechipped is is inderdaad helemaal slecht,maar als je er normaal mee rijd en je geeft af en toe lekker gas dan kan het best.

ricky 10
badge

15 jaar

Een vraagje, hoeveel km heeft de auto gereden?

Hendrik4290 0
badge

15 jaar

51000

jpak47 0

15 jaar

Laat ze toch even de turbo controleren bij de dealer,aan 1 kant van de turbo kun je binnen 10 minuten de drukbuis verwijderen en kan je het asje voelen hoe die aanvoelt,dan is dat alvast uitgesloten.
En mocht hij toch stuk zijn vraag dan of er coulance op zit,denk het niet,maar auto is maar 3 jaar oud dus wie weet....

ricky 10
badge

15 jaar

Ik heb mijn auto altijd overdreven warm gereden. Nooit vol open bij koude motor enzo

jpak47 0

15 jaar

Heb je toevallig hoog olieverbruik?

Hendrik4290 0
badge

15 jaar

Ik heb niet echt het idee dat ik hoog olieverbruik heb.

jpak47 0

15 jaar

Ik wilde ook de zekeringen controleren, maar er staat nergens waar de zekeringen zitten voor bijvoorbeeld de brandstof of het magneetventiel.
Krijg je een foutcode als bijvoorbeeld een zekering stuk is?

Wat vinden jullie ervan dat ik met of zonder elektronisch stekkertje in mijn magneetventiel hetzelfde vermogen heb?

jpak47 0

15 jaar

Kijk gewoon alle zekeringen na,mocht er 1 stuk zijn,dan kom je hem vanzelf tegen,maar trek ze er niet uit en hou contact ook uit.
Met of zonder stekker hetzelfde zegt mij dat de regeling of de klep zelf niet werk of hetgene wat de klep aanstuurd.
Maar door het eraf trekken van de stekker heb je wel een storing gecreeerd,zeg dit er even bij als je naar de dealer gaat,dan weten hun dat ook ivm zoeken.

ricky 10
badge

15 jaar

Nou, die motoren zijn technisch nogal gecompliceerd. Zonder degelijk schema heb ik er geen zicht op.

Hendrik4290 0
badge

15 jaar

Ik heb inderdaad die storing gecreeerd, maar die is gewist en niet teruggekomen.
Dus mogelijkheden volgens jou... Klep werkt niet: is vervangen, dus eventueel fabrieksfout in klep
Regelapparaat klep, die ik eruit heb gehaald werkt niet.. dacht ik ook, alleen raar dat ik met het stekkertje eruit een stringslampje krijg in mijn dashboard en niet als hij erin zit. Er zit dus wel stroom op.. Wat stuurd hem aan? De ECU? kan door de chip na 6 maanden dit ineens problemen krijgen?

Is het niet raar dat het moeilijk starten is opgelost na het vervangen van de klep? En het vermogensverlies niet. Het slecht starten heeft toch niet met die klep te maken?

jpak47 0

15 jaar

Kan ik niet gewoon mijn ECU een keer resetten?

jpak47 0

15 jaar

We apart, overal op internet zaken over het resetten van je ECU, maar je kan toch niet je ECU resetten door de accu los te halen. Dat houdt in dat een lege accu er ook voor zorgt dat je ecu leeg gereset wordt.

En ik heb nadat ik de auto kreeg een keer een sofware update gehad van Volkswagen.. Als ik de ECU reset ben ik die dus ook kwijt.

jpak47 0

15 jaar

Resetten door accu lsohalen wordt wel eens gedaan/geadviseerd om foutcodes te wissen.
Meestal werkt het niet en bij dit bouwjaar weet ik dat wel zeker.
Je software (update) blijft gewoon in de ecu staan, die staat ergens waar het ook zonder stroom bewaard wordt.

Je chip-tuning ben je alleen kwijt door die update.
Dat verklaart dan waarom je nu een hoop pk's minder hebt.
Tenzij je chip-tuner na de update weer een "snel" programma erin gezet heeft.
Dan ben je de update kwijt. En is het programma wat minder snel als eerst. Zullen wel teveel turbo's en motoren geploft zijn.

oldford 0
badge

15 jaar

Haha, thanks OLDFORD,

Nee nog niet gereset, maar als er uit de VW diagnose niks komt neem ik hem eerst mee naar huis en ga ik hem resetten. Dan ben ik die chip kwijt en kan ik helemaal uitsluiten dat het daar niet aan ligt, jammer dat ik dat niet eerder heb gedaan. Dan stond hij tenminste origineel bij de dealer.

jpak47 0

15 jaar

Maar heb je tips, dan ga ik het zometeen alsnog doen voordat ik de auto naar de dealer breng. Hoe moet ik het doen?

jpak47 0

15 jaar

Resetten verwijderd de chip NIET!

Een update door de dealer verwijderd de chip WEL!

oldford 0
badge

15 jaar

Je bent zeer waarschijnlijk inderdaad die snelle software kwijt door die update. Dat zal het gevoel verklaren dat je vermogen mist.

voor de andere problemen moet je toch eens met foutcodes en nummertje komen welke storingen die geeft...

laat hem bv door iemand met vag com een rijdend uitlezen om te kijken hoe hoog je turbodruk is en hoe het verloop ervan is. of ie netjes opbouwt enzo.

@ Hendrik4290: Mochten er mankementen aan je auto zijn, komen die inderdaad zeer waarschijnlijk snel naar voren als de auto gechipt is... maar om nou te zeggen dat chippen vragen is om problemen, vind ik wat kort door de bocht...

Als je de auto verder netjes warm rijdt en na het rijden even 30sec laat nadraaien voordat je hem uitzet, netjes de olie op tijd vervangt (liefts elke 15-18.000km) dan kun je zelf niet meer doen. Dan ligt het aan het tunings software wat erin zit, voor het zelfde geld heeft hij er een of andere goedkope chinese rommelboer de auto laten chippen.

Ik rij al tijden rond met een Golf TDI met origineel 150pk die ondertussen 230pk en 425Nm heeft, maar no problems what so ever...

Snip-TDI 0

15 jaar

Als die auto naar de dealer gaat zou ik ook eerlijk zeggen dat tie gechipt is tegen de dealer.
Als ze dat niet weten en ze zien sterk afwijkende waarden voor de turbo kon er misschien weleens een verkeerde conclusie uitkomen.
Of je het nou wel of niet eens bent wat chippen betreft,als ik het zou laten doen,zou ik het bij een dealer doen.
Garantie blijft behouden en je hebt een aanspreekpunt bij problemen, nu zegt de chipper altijd dat het niet aan hem ligt en de dealer moet nu gaan zoeken waar het zit.
Die gaat sowieso alles origineel zetten en dan rijden en een log maken,vertel jij niks,dan zoeken ze zich een slag in de rondte en dat kost jouw een zak geld.
Want met sterk afwijkende waarden kan er ook een verkeerde conclusie uit getrokken worden of onderdelen vervangen worden wegens afwijkende waarden.

primera p11 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.