Volkswagen Passat: Uitbouwen aslichaam passat

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDI BKP

Wil het aslichaam/ subframe uitbouwen om de versnellingsbak te kunnen uitbouwen om het 2m vliegwiel/ koppeling te vervangen.

Heb alle bouten los volgens Elsawin, maar bij het voorzichtig laten zakken gaat het elektronisch stuurhuis mee, ik wil niks beschadigen, kan het stuurhuis aan het aslichaam vastgekleefd zitten?


Bvd dank voor reacties
Dennis

Dennis_mobiel

Geplaatst door Dennis_mobiel (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

jan T (10) PRO, 11 jaar geleden

nee als je alle bouten eruit hebt komt het altijd gewoon los.
het stuurhuis heeft wel gewicht dus het komt wel een stukje naar beneden.

groetjes jan.

ricky (0) PRO, 11 jaar geleden

Maar het subframe hoeft helemaal niet los om de bak te verwijderen, als je motor goed ophangt en iets laat zakken aan bakzijde dan haal je met z'n tweëen met een draaibeweging de bak er zo uit.

Dennis_mobiel (0), 11 jaar geleden

@Jan: Bedankt voor deze info

@ Richard: ook bedankt, is voor mij wel nieuw dat het zonder demonteren subframe zou kunnen, er is heel weinig ruimte en op zich is het demonteren in mijn geval niet zo'n klus omdat net stuurkogels etc vervangen zijn en er niets echt vastgeroest zit.

Laat jullie weten hoe het wordt opgelost!

Dennis_mobiel (0), 11 jaar geleden

@richard

Uitbouwen bak zonder subframe is gelukt, je moet de bak nadat ie uit de pas hulzen is gekomen goed draaien en dan lukt het. Voordeel is dat ie een korte prise-as zonder toplager heeft, je kunt de bak al snel kantelen. Heb wel ondekt dat je inderdaad de motor zo goed mogelijk moet fixeren richting radiateur, heb aan de achterzijde een blok hout geplaatst.

Mvg Dennis

jan T (10) PRO, 11 jaar geleden

mooi dennis dat je het voor elkaar gekregen hebt.

groetjes jan.

Dennis_mobiel (0), 11 jaar geleden

Jan, het inbouwen is niet gelukt zonder verwijderen aslichaam. Je had gelijk, stuurhuis komt stukkie naar beneden, bleef bij mij hangen in de paspennen. Ik heb het op een smeerkeldertje gedaan, heb dus weinig bewegingsruimte loshalen ging wel maar monteren? Wilde niet mijn nieuwe en "dure" drukgroep en 2MV beschadigen. Op zich was het loshalen een kwartiertje werk en ik kon nu met de krik de bak er recht voor plaatsen. Alles draait weer als een tierelier. Wat Richard beweert kan denk ik prima op een 1 of 2 koloms brug waarbij je met zijn tweeën alle bewegingsruimte hebt, ik was alleen en heb daarom voor deze "veilige"oplossing gekozen.

Bedankt voor alle info,

Groeten Dennis.

ricky (0) PRO, 11 jaar geleden

Dat heb je goed gedaan want in je eentje moet je het jezelf makkelijk maken dus subframe verwijderen is dan niet overbodig geweest. Misschien moet je hem nog laten uitlijnen maar als stuur precies hetzelfde staat als eerst dan is het wel goed.
Mooi dat het gelukt is!

Dennis_mobiel (0), 11 jaar geleden

Rick,
Doordat ik de bak op jouw manier had verwijderd, had ik wat meer ruimte om te kijken hoe ik het aslichaam kon verwijderen. Zag bijv dat de kabelboom van het stuurhuis nog met een m6 boutje vastzat.
Ik heb recent de fuseekogels eb draagarmrubbers vervangen, had dus alles snel los, het kopervet droop er nog vanaf bij wijze van spreken.
Maar de 6 bak is behoorlijk zwaar, denk wel een kilo of 20.
Het aslichaam heb ik met een kraspen in de body coating gemerkt, rond de draagarm rubbers etc en met een rubber hamer weer precies op zijn plaats getikt, stuur staat helemaal recht!

Mvg Dennis

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.