close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen GOLF: uitlaatgaswaarschuwingslampje

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: BLS, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 77

het uitlaatgaswaarchuwingslampje gaat branden, wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Geplaatst door

h.eerkens (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat kan diverse oorzaken hebben , maar zonder eerst de auto met de daarvoor geschikte apparatuur uit te laten lezen is er niet veel over te zeggen.
Er zullen 1 of meerdere foutcode s in het systeem staan en dat is waar wij wat mee kunnen.
Gissen is missen en vaak onnodig geld uit geven.

Uitlezen geeft aan van luchtmassameter storing en volgens mij verkeerde interventie ergens tussen.

We gaan er vanuit dat het de luchtmassameter is.

h.eerkens 0

6 jaar

Ik verwacht zelf de EGR klep en niet de luchtmassameter.....

Grt. Paul

P. Kelder 0
badge

6 jaar

bedankt voor het meedenken, maar als deze de storing veroorzaakt moet ik dit toch ook vernemen met de prestaties?
Dar heb ik totaal geen terugval in.

h.eerkens 0

6 jaar

Bij een storing uitlaatgas is de EGR klep als eerste verdacht.
Bij een minste hapering kan het lampje al gaan branden.

Luchtmassameter verwacht ik niet omdat je al zegt voldoende vermogen te hebben.

Grt. Paul

P. Kelder 0
badge

6 jaar

OK, na de eerste uitlezing en gerecet ging het lampje weer branden na ongv. 90 km. en ging lampje van goleispiraal niet meer branden.
Is deze klep te reinigen of alleen te vernieuwen?

h.eerkens 0

6 jaar

Denk niet dat het vuil is. Waarschijnlijk een mechanisch defect. Zou kiezen voor vernieuwen.....

Het is net als met buikpijn, alleen maar blijven wrijven helpt vaak niet ;)

Grt. Paul

P. Kelder 0
badge

6 jaar

Heb toch eerst de luchtmassameter vervangen, na montage storing gereset en de motor gestart en gaf geen storing meer aan.
Bij tweede start ging het gloeispiraallampje knipperen(uitlaatgaswaarschuwingslampje niet meer) , storing weer uitgelezen en gaf de volgende foutcodes aan:

P0102 Luchtmassa of Luchtvolume Circuit Lage Input
-Permanent
P1592 Boostdruksensor; Coherentie tussen boostdruk en atmosferische druk
-Permanent

h.eerkens 0

6 jaar

Originele of imitatie geplaatst ?

Oude LMM terug plaatsen en egr klep controleren/vervangen, zoals paul ook al aangaf.

Imitatie, origineel zit er een Bosch op.
Bij Autodoc identificatienr. opgegeven en zij adviseerden deze , was volgens hun van dezelfde kwaliteit als Bosch.

h.eerkens 0

6 jaar

Ik heb bij diverse imitatie LMM's al afwijkingen gezien t.o.v. origineel van 15%.
Ik gebruik alleen maar origineel voor LMM's.

oldford 0
badge

6 jaar

Imitatie lmm bij benzine versies gaat niet werken, idd is er een afwijking waar te nemen.
Bij een dieselmotor speelt dit niet een hele grote rol.

Heb zelfs lmm van Mercedes gemonteerd, daar liep de motor zelfs veel beter op en waren toen de helft goedkoper.

Grt. Paul

P. Kelder 0
badge

6 jaar

bedankt voor het meedenken, maar wat is nu het advies betreffende de foutcodes?

h.eerkens 0

6 jaar

Ik verdenk nog steeds de EGR deze verdient even de aandacht....

Grt. Paul

P. Kelder 0
badge

6 jaar

Voor EGR klep ook origineel of maakt imitatie hier niets uit?
origineel nummer is 03G 1310502

h.eerkens 0

6 jaar

Goedenavond,

Een originele Bosch luchtmassameter gemonteerd en de melding van defecte luchtmassameter is verdwenen.
Wat erover blijft is storing P1592 Boostdruksensor : coherentie tussen boostdruk en atmosferische druk.
iemand een idee wat dit nog kan zijn?

h.eerkens 0

6 jaar

Hallo,de storingsmelding heeft betrekking op de z.g MAP sensor,deze meet de werkelijke turbodruk.
Het ding zit gemonteerd op de laadluchtslang naar de gasklep,vlak bij de dynamo.
Je kan met geschikte uitlees apparatuur,bv vagcom in meetwaarde blok 10 de buitenlucht druk en de turbodruk aflezen,deze moeten bij stilstaande motor natuurlijk praktisch gelijk zijn.
Misschien is deze defect of een bedradingsprobleem.

jaker 0
badge

6 jaar

Zit zelf aan een turboslang lekkage of intercoolerlekkage te denken geven meestal de vreemdste storingen, je zal de slang toch moeten demonteren om te kijken of ze niet gescheurd zijn, vooral de haakse slang bij de turbo gaat nogal eens.

Vr Gr Bert

Goedenavond,

Daar ben ik weer, een nieuwe MAP sensor gemonteerd en de storingmelding is( na resetten) eruit.
De luchtdrukwaarden zijn bijna gelijk , 1091 om 1020, werkcyclus was eerst 7% en nu 81%.

Motor loopt nog steeds goed en de meldingen zijn weg dus ga er vanuit dat op dit moment het probleem opgelost is.

Bedankt voor het meedenken.

h.eerkens 0

6 jaar

Mooi dat het probleem weg is,bedankt voor de feedback

jaker 0
badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.