close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Uitvallen, pruttelen en inhouden golf 2 gti 16v Pl-motor

Bouwjaar: 1988, Motorcode: pl

Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn golf 2 gti 16v.
Hij loopt niet echt lekker stationair en als ik rijd en heb mijn voet op het gaspedaal valt hij de laatste tijd vaker uit(net of je hem van contact afzet) en dan opeens pakt ie weer en stuiter je met volgas weg. Trap ik dan de koppeling dan valt ie in 1x uit, maar start vrijwel meteen weer. Daarna wil ik wegrijden en pruttelt hij en maakt bij gasgeven bijna helemaal geen toeren. Wacht ik 5 minuten en ik start hem dan weer is het vaak verdwenen.
Ik heb al de bougies, bobine kabel(deze was VOELBAAR kapot), benzine filter, injectorcleaner, gasklephuis gereinigd enz. Rotor en verdelerkap zag je slijtage puntjes maar die vielen nog wel mee. KAn het ook zijn dat er bij de distributieriem tijdens het vervangen iets mis kan zijn gegaan, aangezien dat het enigste is wat ik zelf niet heb gedaan??

Geplaatst door

DennisM27 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit is juist het zelfde verschijnsel als het probleem wat ik heden met een soortgelijke auto had.
Hier bleek de brandstofpomp defect te zijn. Benzine lekte weg in het carter.
Brandstofpomp vernieuwd en olie vervangen. Probleem opgelost.

Mr.Volt 0
badge

17 jaar

Waarvoor dienen die 2 stekkers rechts naast het blok? Zit 1 blauwe sensor, en een bruine. Als ik die blauwe loskoppel gaat de auto heel raar lopen. Maar nu die bruine, als ik die weer aansluit start de auto niet meer, maak ik hem los dan start ie wel. Zet ik hem weer bij lopende motor erop en ik zet hem uit en start direct erna weer doet het weer niet?

DennisM27 0

17 jaar

onder de onsteking Dennis ?

die zijn geloof ik voor de temp.sensor koelvloeistof..

misschien is de sensor wel kapot waardoor je dit probleem krijgt.

Stefan

stefan84 0

17 jaar

ja. onder de verdelerkap. Links ervan zit die witte en rechts ervan die bruine, beide 2polig.Volgens mij is inderdaad ook wat met die bruine stekker aan de hand. Als ik hem aansluit start ie niet en als ie los is start ie wel. Over de benzine pomp twijfel ik nog. Deze maakt ook niet echt vreemde geluiden, je hoort hem wel een beetje maar dat is niet echt hard. Ik ga morgen eerst maar eens voor die bruine sensor(stekker), k kan alleen nergens vinden wat die nu precies voor een functie heeft.

dennis

DennisM27 0

17 jaar

Dag Dennis,

die witte 2 polige stekker is van je koelvloeistof/temp.sensor, zeker als er een wit/bruine en groen/bruine kabel uitkomen.....zit er een katalisator onder je auto???Zou wel eens het probleem kunnen zijn...gaan dicht zitten. Probeer maar eens een lang stuk te rijden....valt ie waarschijnlijk weer uit....vele korte stukjes is [nog] geen probleem

Laat maar horen of je er iets aan hebt gehad,

Hans ps. zal eens kijken of ik die bruine sensor bij mij kan vinden en zoja wat zijn functie is

Toledo GT 0

17 jaar

Hoi hans,
Ik heb er geen kat meer onderzitten. Wel een kat vervanger met lambdasonde.Ik heb wel nog ondekt dat ie begint te ploffen in de luchtfilterkast als ie "raar "begint"te doen. Ik zal zo maar eens gaan kijken of ik die sensors geregeld krijg.

DennisM27 0

17 jaar

De brandstofdruk regelaar die aan de zijkant van de spinnenkop (boven op de luchtfilter) zit gaat ook wel vaker kapot, heb ik 2weken geleden bij een gelijke auto vervangen, maar bij deze lekte ie ook benzine aan deze drukregelaar, en niet goedkoop, nieuw bij de dealer iets van 300euro maar een kennis had er nog eentje liggen. Sindsdien loopt hij ook mooier stationair.

Audidriver73 75
badge

17 jaar

Oke, die bruine sensor was dus kapot. Deze vervangen en k was al "bijna"blij. Totdat ik hem vanmorgen startte. Hij sloeg meteen aan en liep eigenlijk perfect. bij het wegrijden deed ie wel nog wat pruttelen. Rijd ik 2 km, zet hem uit. Na 5 minuten wil ik hem starten en hij ging ook aan. Maar naar een halve minuut stationair lopen zakte hij pruttelend af in toeren en sloeg uit. Ik kan hem altijd starten maar als ik dan gas geef hoor je gewoon nix alleen bij volgas jenst ie dan vol de toeren in en valt dan weer uit.

DennisM27 0

17 jaar

hoi,dit soort ongein heb ik met mn gti ook gehad,controleer de stekkers van de computers in de parvaanbak eens die van mij waren aangetast,allles schoongemaakt en probleem weg
ps heb je de nul en vollast schakelaars al gecontroleerd?
mvg peter

peter8843 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.